کد خبر : 22036 / /
/

دقیقا در همان روزهایی کهاجلاس سمرقند برقرار بود و اعضای پیمان شانگهایگرد آمده بودند میان دو کشور قرقیزستان و تاجیکستان (که روسای‌ جمهورش در سمرقند حضور داشتند) جنگ در گرفت و 24 نفر تلفات داد. این جنگ هنوز هم ادامه دارد و قربانیان آن به حدود 60 نفر رسیده است.

سفر رییسی به سمرقند و نهایی ‌شدن عضویت ایران در سازمان شانگهای با فضاسازی ها و بزرگ نمایی زیادی از سوی حامیان دولت روبرو شده است.

 به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه اعتماد نوشت:

 دقیقا در همان روزهایی کهاجلاس سمرقند برقرار بود و اعضای پیمان شانگهایگرد آمده بودند میان دو کشور قرقیزستان و تاجیکستان (که روسای‌ جمهورش در سمرقند حضور داشتند) جنگ  در گرفت و 24 نفر تلفات داد. این جنگ هنوز هم ادامه دارد و قربانیان آن به حدود 60 نفر رسیده است. 

وقتی در کشور همسایه عضو پیمان شانگهای، با توپ و تفنگ به جان هم می‌افتند، پیوستن به چنین سازمانی جای افتخار دارد؟

 در جریان همین اجلاس، پوتین، قرارداد احداث خط لوله گاز 1.100 کیلومتری از روسیه به پاکستان را با نخست‌وزیر این کشور نهایی کرد. طبق این قرارداد گاز روسیه از قزاقستان، ازبکستان و افغانستان عبور می‌کند و به پاکستان می‌رسد حال آنکه مسافت این خط لوله از خاک ایران به مراتب کوتاه‌تر و هزینه آن کمتر است. با این حال رییس‌جمهور کشور دوست و برادر روسیه، هیچ سهمی برای ایران قائل نشد! این رخداد در دوره‌ای که شعار توسعه روابط تهران- مسکو از سر و کول دولت سیزدهم بالا می‌رود، از برکات پیوستن ایران به سازمان شانگهای است!

 باید این واقعیت را پذیرفت که تلاش دیپلماتیک دولت سیزدهم برای پیوستن ایران به پیمان شانگهای نه مرغ و ماست و برنج را به قیمت‌های دولت روحانی می‌رساند، نه درآمد 800 میلیارد مانند زمان احمدی‌نژاد را نصیب ما می‌کند (که بالاخره معلوم نشد آن درآمد هنگفت کجا رفت) و نه رونق نسبی اقتصادی دولت سازندگی و دولت اصلاحات را به ارمغان می‌آورد و نه حتی قیمت دلار را به 7 تومان می‌رساند!

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.