کد خبر : 22198 / /
/

یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

برخی خبرها در خصوص تغییر مبلغ یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شده است.

چندی پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی مهر ماه یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا مهرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی مهرماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

یارانه نقدی

هنوز برای تغییر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تصمیم گیری نشده است اما برخی خبرها مبنی بر تغییر مبلغ یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شده است.

در مورد زمان واریز یارانه مرحله ۱۴۰ (مهرماه ۱۴۰۱) دولت هنوز جزئیات دقیقی را منتشر نکرده است. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که دولت بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. در این مرحله نیز احتمالاً طی روزهای آینده یارانه بگیران باید منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز ادعا می‌کنند که در این مرحله نیز یارانه دو ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این خبر یعنی خانواده 3 نفره این ماه مبلغ 2 میلیون و 400 هزارتومان دریافت خواهند کرد. اما دولت هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده و بعید هم به نظر می‌آید که در شرایط اقتصادی عجیب دولت دست به واریز دو مرحله‌ای بزند.

نحوه واریز یارانه نقدی مهرماه

طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» از بیستم اردیبهشت ماه جاری از سوی دولت کلید خورد. با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، یارانه جدید برای ۷۲ میلیون نفر (۲۳ میلیون خانوار) واریز شد که برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های بین چهار تا ۹ نیز ۳۰۰ هزار تومان بود

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت تعیین وضعیت اقتصادی خانوار و دهک‌بندی آنها را برعهده داشت از زمان آغاز اجرای طرح، سامانه‌ای را برای ثبت اعتراض مردم نسبت به دهک بندی اعلام و سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز امکانی را برای ثبت نام افراد جامانده فراهم کرد./ منبع: همشهری آنلاین

 زمان پرداخت معوقات جاماندگان یارانه نقدی

به طور قطع یکی از شاخص‌های اصلی دولت سیزدهم، اصلاح نظام یارانه‌ای بود، اصلاحی که بنابر قانون باید پیش‌تر صورت می‌گرفت؛ اما هیچگاه عملیاتی نشد تا اینکه این دولت اواخر اردیبهشت ماه در قالب طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها آن را اجرایی کرد.

دولت مبلغ یارانه جدید را به ازای ۹ دهک درآمدی و ابتدا برای ۷۲ میلیون نفر پرداخت کرد که مقرر شد در 3دهک پایین برای هر نفر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای 6 دهک بعدی به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شود، دهک دهم نیز مشمول دریافت یارانه نقدی نشدند.

این موضوع از 20 اردیبهشت ماه امسال عملیاتی شد، اما در همان هنگام با اعتراض یارانه‌بگیرانی مواجه شد که تا پیش از این مشمول دریافت یارانه بودند و در این مرحله وزارت رفاه آنها را واجد شرایط دریافت یارانه نقدی نمی‌دانست.

در همان هنگام طبق اعلامی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشت، مقرر شد از افراد جامانده یارانه نقدی ثبت‌نام به عمل آورده شود و آنهایی که نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند یا از دریافت یارانه نقدی محروم شدند به سامانه وزارت رفاه که در این باره تهیه شده بود، مراجعه کنند.

اما کسانی که در لیست یارانه‌بگیران بوده اما یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند و نسبت به دهک‌بندی خود معترضند، می‌توانند اعتراض خود را به این موضوع از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir یا شماره ۶۳۶۹ اعلام کنند که از سوی وزارت رفاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.