کد خبر : 22208 / /
/

اظهارات اخیر دبیر ستاد امر به معروف درباره بدحجابی در روز گذشته حسابی جنجال برانگیز شد تا جایی که صدای اعتراضات اصولگرایان را هم بلند کرد.

 

 

اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.

اظهارات اخیر دبیر ستاد امر به معروف درباره بدحجابی در روز گذشته حسابی جنجال برانگیز شد تا جایی که صدای اعتراضات اصولگرایان را هم بلند کرد.

همچنین سکوت محمود احمدی نژاد در روزهای اخیر، ادعای عجیب رائفی پور درباره تیراندازی به 3 هواپیمای ایرانی و ...  از دیگر خبرهای مهم 24 ساعته گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است. 

اصولگرایان به دبیر ستاد امر به معروف: ساکت باش!

سیدمحمدصالح‌ هاشمی‌گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف که پس از فوت مهسا امینی و اعتراضات به گشت ارشاد، سکوت پیشه کرده بود در چند روز گذشته، به سکوت خود پایان داد و در یک سخنرانی گفت:« چند میلیون راننده تاکسی‌ اینترنتی اگر بدانند که با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه می‌شوند بالای ۵۰ درصد مشکل کشف حجاب در خودروها حل می‌شود و در این صورت ۴ میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر بدون هرگونه تنشی خواهیم داشت.»

اظهارنظر جدید او با موجی از واکنش های تند از سوی اهالی سیاست و همچنین اردوگاه راست مواجه شد. مانند، محمد حسین پویانفر، مداح معروف اهل بیت که در توئیتی خطاب به دبیر ستاد امر به معروف، نوشت:« نفوذی شاخ و دم دارد آیا؟ چرا کسی دکمه این آقای بیشعور را نمی زند؟ دبیر ستاد امر به معروف ساکت شو.»

مهدی عرفاتی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز در واکنش به اظهارات اخیر دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر در خصوص مقابله به بی حجابی، در اینستاگرام خود نوشت:« بصیرت فقط در اعلام موضع نیست، گاهی در سکوت است! مواضع شما و امثال شما که عامل شکاف و دو دستگی مردم است، خود بزرگترین منکر است. لطفا خاموش!»

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب هم در توئیتی گریزی به اظهارات حسن عباسی زد و نوشت:« موضع غیراخلاقی حسن عباسی علیه ورزشکاران و سخنان نامعقول هاشمی گلپایگانی درباره برخورد با بدحجابی، بویژه در این شرایط، خسارت بار است و حضرت آقا نیز درگذشته چنین مواضع و نظراتی را نفی کرده‌اند.»

انتقادات از هاشمی گلپایگانی آنقدر شدید بود که اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با انتشار بیانیه‌ای از مردم عذرخواهی کرد. 

ادعای رائفی پور تکذیب شد

اما در روز گذشته، علاوه بر اظهارات هاشمی گلپایگانی، ادعای رائفی پور نیز درباره تیراندازی به 3 هواپیمای ایرانی با واکنش هایی رو به رو شد. رائفی پور در برنامه‌ی زنده تلویزیونی ثریا گفت:« طبق مستندات موجود، امروز به سه هواپیمای مسافربری ایرانی شلیک صورت گرفته ولی الحمدلله منجر به مشکل خاصی نشده است.» 

بر همین اساس، محمد محمدی، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ادعای مطرح شده در خصوص تیراندازی به هواپیماهای مسافری، تاکید کرد:« ادعاهای مطرح شده در خصوص حمل و نقل هوایی نباید محلی از اعراب داشته باشد و مسئول اصلی پاسخگویی سازمان هواپیمایی کشوری است. درباره ادعای تیراندازی به هواپیما هم گزارش تایید شده نداریم، به عنوان رییس کمیته امنیت هوایی کشوری اعلام می کنیم اگر ادعایی هم در این رابطه است آنرا بررسی خواهیم کرد.»

 نور نیوز،رسانه شورای عالی امنیت ملی در توئیتی به حضور رائفی پور در تلویزیون واکنش نشان داد و نوشت: گرچه صدا وسیما با برنامه شیوه شکل و محتوای امیدوار کننده ای را در برنامه های گفت گو محور در معرض نگاه مخاطبان قرار داد اما رپرتاژدیشی ثریا برای فردی که با اظهارات غیر کارشناسی و بعضا کذب شعور مخاطب را به سخره گرفت نشان داد که تشخیص منافع ملی دررسانه ملی همچنان یک آروزست.

علت سکوت احمدی نژاد

اما، در روزهایی که جامعه در تب و تاب تحولات و تنش های اجتماعی قرار داد، سکوت و عدم واکنش محمود احمدی نژاد به وقایع اخیر قابل توجه است. عبدالرضا داوری، عضو پیشین دفتر احمدی نژاد درباره علت سکوت او به دنیای گفت:« حضور احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام برایش بسیار حیاتی است. دسترسی احمدی‌نژاد در سطح حاکمیت بسیار محدود شده و مدیران ارشد کشور و فعالان مدنی تمایلی به ارتباط گرفتن با او ندارند. بنابراین دسترسی‌های خبری و اطلاعاتی احمدی‌نژاد در سطح جامعه بسیار محدود است. حضور او در مجمع تشخیص باعث می‌شود در کمیسیون‌ها شرکت کند و صاحب‌منصبان را ببیند و بولتن‌ها به دستش برسد و حضورش به همین دلیل برای خودش امر حیاتی است.»

همچنین فراخوان رئیس قوه قضائیه برای شنیدن اعتراضات و نقد واعلام آمادگی او برای گفتگو، اعلام زمان رفع فیلترینگ اینترنت و ... از دیگر خبر های مهم سیاسی در 24 ساعت اخیر بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.