کد خبر : 22210 / /
/

محمدرضا گلزار در صفحه رسمی اینستاگرامش ویدیویی از گران قیمت ترین بوتیک خارج که صاحب آن یک فرد ایرانی است و اسم این برند بیژن نام دارد منتشر کرد و در کپشن این پست اینستاگرامی نوشت: Special Thanks to the One and Only Bijan

 

هدیه گرون ترین بوتیک خارج از کشور به نام بیژن به محمدرضا گلزار سوژه این روزها شد. محمدرضا گلزار بازیگر سینما و نوازنده گیتار است و در زمینه خوانندگی و مدل آگهی های تبلیغاتی فعالیت دارد. محمدرضا گلزار فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد اسلامی است. محمدرضا گلزار از خوانندگی تا بازیگری و حتی در دوره ای مربی بدنسازی یک تیم اسکی را تجربه کرده است. محمدرضا گلزار از چهره های عشق ماشین در میان هنرمندان به حساب می آید. محمدرضا گلزار یکی از اولین چهره های سوپراستار سینمای بعد از انقلاب نیز به حساب می آید که هوداران زیادی در میان مردم به خصوص جوانان دارد.

محمدرضا گلزار در صفحه رسمی اینستاگرامش ویدیویی از گران قیمت ترین بوتیک خارج که صاحب آن یک فرد ایرانی است و اسم این برند بیژن نام دارد منتشر کرد و در کپشن این پست اینستاگرامی نوشت:

Special Thanks to the One and Only Bijan

این‌ روزها کمتر کسی است که محمد رضا گلزار را نشناسد. او از زمان ورودش به دنیای هنر در زمینه‌های مختلفی فعالیت کرده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. محمد رضا گلزار تجربه بازی در فیلم‌های سینمایی با ژانرهای مختلفی را دارد اما جالب است بدانید این سوپراستار تا کنون بازی در تلویزیون را در کارنامه کاری خود ثبت نکرده است. در این مقاله از پلازا قصد داریم بیوگرافی محمد رضا گلزار را به شما ارائه می‌دهیم و درباره زندگی شخصی، حواشی و بهترین فیلم های رضا گلزار صحبت کنیم.

محمدرضا گلزار طرفداران پروپاقرص زیادی دارد. فعالیت او در حوزه‌های مختلف هنری باعث شده تا علاقه‌مندانش در زمینه‌های متنوع همراه او باشند. در این قسمت زندگی نامه رضا گلزار را از کودکی تا دوران شهرتش بررسی می‌کنیم.

کودکی و نوجوانی محمدرضا گلزار

محمد رضا گلزار در 1 فروردین 1356 متولد شد و سن محمد رضا گلزار هم اکنون 45 سال است. او در تهران به دنیا آمد و در همین شهر بزرگ شد. اما باید او را اصالتا آذربایجانی بدانیم. اصالت پدر و مادر محمد رضا گلزار نیز تبریزی است. پرویز گلزار پدر محمدرضا گلزار از مهندسین قدیمی تبریز است. او دارای دو برادر به نام‌های علیرضا و بردیا است. علیرضا از او بزرگتر و در رشته مهندسی عمران تحصیل کرد. بردیا از محمدرضا چندسالی کوچک‌تر است و مترجمی زبان انگلیسی را دنبال می‌کند. او یک خواهر کوچک‌تر از خود به نام آتوسا دارد که زبان آلمانی خوانده و مادرش هم همیشه خانه‌دار بود. محمدرضا گلزار به دلیل مخالفت پدرش تا اواخر نوجوانی هیچ فعالیت هنری را دنبال نمی‌کرد. حتی خانواده با یادگیری موسیقی و نواختن گیتار او مخالف بودند.

ورزش

ورزش مورد علاقه: والیبال و اسکی

محمدرضا گلزار به ورزش علاقه زیادی داشت. والیبال را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کرد. در آن زمان یکی از بهترین بازیکنان تیم خود بود. جالب است بدانید او در ورزش اسکی هم مهارت داشت و کارت مربیگری برای اسکی آلپاین دارد.

تحصیلات

مدرک تحصیلی محمدرضا گلزار: مهندس مکانیک

گلزار رشته ریاضی فیزیک را در دوران دبیرستان انتخاب کرد. طبق گفته خودش در برنامه «ماه عسل» شاگرد بسیار درس‌خوان و زرنگی بود و سال‌ها در مدارس تیزهوشان تحصیل کرد. محمدرضا گلزار در دانشگاه رشته مهندسی مکانیک قبول شد. اما به طور ناگهانی تصمیم گرفت یک سال دیگر در رشته تجربی کنکور بدهد. او دلش می‌خواست دندان‌پزشکی قبول شود، اما این امر صورت نگرفت و او در رشته مکانیک تحصیلات خود را در مقطع لیسانس تکمیل کرد.

آغاز فعالیت هنری محمدرضا گلزار

سن رضا گلزار

نوازندگی (1376)

بازیگری (1379)

فعالیت هنری محمد رضا گلزار به دو بخش موسیقی و سینما تقسیم می‌شود. او دوره هنری خود را با نواختن ساز شروع کرد. در سال 1376 جزء اصلی گروه آریان بود. در این گروه گیتار، پرکاشن و ارگ می‌نواخت. محمدرضا گلزار تصمیم داشت با گروه دارکوب همکاری کند که به دلایلی این همکاری قبل از شروع پایان یافت. گلزار در سن 23 سالگی برای فیلم «سام و نرگس» توسط ایرج قادری در سال 1379 انتخاب شد. در واقع این فیلم را باید آغاز فعالیت هنری او در سینما دانست.

پیج اصلی محمدرضا گلزار

اینستاگرام محمد رضا گلزار با آیدی rezagolzar فعال است. این سوپراستار سینمای کشورمان در اینستاگرام فعالیت زیادی دارد. رضا گلزار از سال 2013 فعالیتش در شبکه اجتماعی اینستاگرام را آغاز کرده و تا به امروز بیش از 1750 پست در این پلتفرم منتشر کرده است. هم اکنون تعداد دنبال‌کننده‌های او بیش از 12 میلیون نفر هستند. بنابراین گلزار در گروه پرفالوورترین سلبریتی های ایرانی قرار می گیرد.

در آلبوم زیر برخی از تصاویر موجود در پیج اصلی محمدرضا گلزار را می‌بینید. به‌نظرتان زیباترین عکس محمد رضا گلزار کدام است؟

فعالیت هنری محمدرضا گلزار در زمینه های دیگر

محمد رضا گلزار در سینمای ایران یک سوپراستار شناخته شده است. فیلم‌های او با طرفداران بی‌شمار خود به پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی تبدیل شده است. اما محمدرضا گلزار علاوه بر بازیگری در عرصه‌های دیگر هنر هم فعالیت می‌کند. در این بخش فعالیت هنری گلزار را بررسی می‌کنیم.

محمد رضا گلزار موسیقی را در سال 1376 با عضویت در گروه آریان شروع کرد. او در این گروه نوازنده سازهای پرکاشن، گیتار و ارگ بود. گلزار از نوجوانی به موسیقی علاقه داشت، اما همیشه با مخالفت خانواده به خصوص پدرش روبه‌رو می‌شد.

با این حال وقتی دبیرستانی بود گیتاری خرید و شروع به نواختن آن کرد. کم‌کم پیانو نواختن را آموخت و همه این‌ها زمینه‌ای شد تا به گروه آریان بپیوندد. سال‌ها بعد محمدرضا گلزار با گروه محبوب دارکوب قصد همکاری داشت، اما این همکاری قبل از اینکه شروع بشود کنسل شد.

گلزار این‌ روزها یک گروه موسیقی مستقل دارد. REZZAR نام این گروه است. این نام مخفف محمدرضا گلزار بوده که او این نام را به صورت برند ثبت کرده است. تاکنون قطعه‌های زیادی از این گروه منتشر شده که محمدرضا گلزار خواننده آن بود.

اولین ترک محمد رضا گلزار در سال 1392 و با نام «کارو به اینجا رسوندی» بیرون آمد. او دومین ترک خود را چند سال بعد با مرتضی پاشایی اجرا کرد که نامش «روز برفی» بود. بخشی از ترک‌های موسیقی او عبارتند از:

بهم خیلی بد کردی (1396)

همه رفتن (1396)

منو اصلا ندیدی (1396)

چطوری دیوونه (1395)

بگو آره (1395)

بهت عادت کردم (1395)

در چند سال اخیر کنسرت‌های زیادی از محمدرضا گلزار دیده‌ایم. این کنسرت‌ها بسیار پرطرفدار بوده و بلیط آن‌ها سریعا فروخته می‌شود. جالب است بدانید که او در سال 1397 آهنگ کجا برم را به‌همراه سینا سرلک خواند. از این آهنگ به‌عنوان تیتراژ پایانی ساخت ایران 2 استفاده شد.

مجری گری

محمدرضا گلزار برای اولین بار در سال 1397 با اجرای مسابقه «برنده باش» به تلویزیون آمد. او در این مورد می‌گوید:

«خیلی خوشحالم که در تلویزیون برنامه اجرا می‌کنم. چون در تلویزیون طیف گسترده‌ای از مخاطبین همراه من هستند. می‌توانم ارتباط بیشتری با مردم داشته باشم و از این طریق مهمان خانه‌های آن‌ها شوم.»

برنده باش به تهیه‌کنندگی حمید رحیمی و هاشم رضایت از شبکه سه سیما پخش می‌شد. جایزه این مسابقه پرحاشیه صد میلیون تومان بود. تا قبل از آن، همچین مبلغی برای جایزه یک مسابقه در تلویزیون هماهنگ نشده بود. به همین دلیل مسابقه برنده باش با سر و صدای زیادی همراه شد.

تا اینکه بعد از حدود یک سال جلوی پخش این مسابقه را گرفتند. مراجع مذهبی پخش مسابقه برنده باش را با این میزان جایزه شرعی نمی‌دانستند. اما محمد رضا گلزار دست بردار نبود.

او این‌ بار در شبکه نمایش خانگی با مسابقه‌ای مشابه برنده باش اما با اسم جدید «هفت خان» مهمان خانه‌های مردم شد. عده زیادی به نحوه اجرای گلزار انتقاد داشتند و او را مجری نمی‌دانستند. اما طرفداران زیاد او باعث شدند تا محمدرضا گلزار به این فعالیت هنری خود ادامه بدهد.

حضور محمد رضا گلزار در عرصه مدلینگ به دلیل چهره و اندام مناسبش دور از انتظار نبود. او اولین‌بار برای «پوشاک مردانه ایکات» مدل تبلیغاتی شد. در سال 1380 عکس محمدرضا گلزار را روی بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر دیدیم.

پس از آن گلزار برای «آبمیوه سانی نس» و یک برند معتبر از «ساعت مچی» چهره تبلیغاتی شد. اما این‌بار تصاویر او به عنوان مدل در تلویزیون، فضای مجازی و بیلبورد خیابانی دیده می‌شد. می‌توان گفت محمد رضا گلزار مدل تبلیغاتی موفقی بوده و ادامه همکاری او با این برندها گواه این مطلب است.

محمد رضا گلزار در کدام کشور است

محمدرضا گلزار به جز فعالیت‌های هنری، از راه‌های دیگری نیز کسب درآمد می‌کند. او برند پوشاک ریزار را راه انداخته که آدرس وبسایتش را در بیوی پیج اینستاگرام خود نیز قرار داده. او درباره این مجموعه می‌گوید که مدت‌ها دغدغه چنین کاری را داشته و هدفش ارائه لباس‌هایی با کیفیت و در عین حال شیک و مد روز است. برخی از دیگر منابع ثروت محمدرضا گلزار که طی سال‌های متفاوت به کسب درآمد از آن‌ها مشغول بوده عبارتند از:

 

فیلم های پرفروش محمد رضا گلزار

محمد رضا گلزار سوپراستار خوش‌چهره کشورمان در فیلم‌های سینمایی زیادی بازی کرده است. برخی از این فیلم‌ها به واسطه حضور او جزء پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بوده‌اند. در این قسمت برخی از فیلم های محمدرضا گلزار را که عملکرد موفقی در گیشه‌ها داشتند، معرفی می‌کنیم.

1. فیلم بوتیک

همسر واقعی محمد رضا گلزار

سال انتشار: 1382

کارگردان: حمید نعمت الله

سایر بازیگران: گلشیفته فراهانی، حامد بهداد، رضا رویگری، یوسف تیموری

«بوتیک» یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی محمد رضا گلزار محسوب می‌شود. این فیلم در سال انتشار خود توانست سیمرغ بهترین فیلم را از جشنواره فیلم فجر دریافت کند. گلزار در فیلم بوتیک با «گلشیفته فراهانی»، «رضا رویگری»، «حامد بهداد»، «افسانه چهره آزاد»، «افشین سنگ چاپ» و «صبا کمالی» هم‌بازی بود. این فیلم داستان چند جوان است که با هم رفاقتی دارند. یکی از آن‌ها به مشکل مالی خورده و صاحب‌خانه در صدد بیرون انداختن او از خانه‌اش است.

2. فیلم شیش و بش

اصالت پدر و مادر محمد رضا گلزار

سال انتشار: 1390

کارگردان: بهمن گودرزی

سایر بازیگران: امین حیایی، آناهیتا نعمتی، بیتا فرهی

یکی دیگر از فیلم‌های سینمایی پر فروش محمدرضا گلزار «شیش و بش» است. این فیلم در سال 1389 ساخته شد و تاریخ اکران آن در سال 1390 بود. جالب است بدانید گلزار برای فیلم شیش و بش همراه با خشایار الوند و پیمان قاسم‌خانی در بخش نویسندگی همکاری داشته است.

در خلاصه داستان فیلم آمده که دو رفیق (با بازی امین حیایی و محمدرضا گلزار) از زندان آزاد می‌شوند. در این بین نقشه گنجی را از یک پیرمرد گرفته و به دنبال یاقوت گران‌بهایی می‌روند. گلزار کنار «میرطاهر مظلومی»، «رضا رشیدپور»، «امین حیایی»، «بیتا فرهی»، «شهنام شهابی» و «آناهیتا نعمتی» در فیلم شیش و بش بازی کرده است.

3. فیلم سلام بمبئی

سال انتشار: 1394

کارگردان: قربان محمدپور

سایر بازیگران: بنیامین بهادری، دیا میرزا

«سلام بمبئی» محصول مشترک ایران و هند به شمار می‌آید. این فیلم را قربان محمدپور نوشته و کارگردانی کرده است. سلام بمبئی با ژانر عاشقانه (رمانتیک) ساخته شد و به زبان‌های انگلیسی، فارسی و هندی پخش شده است.

داستان فیلم سینمایی سلام بمبئی در مورد یک دانشجوی رشته پزشکی (با بازی محمد رضا گلزار) است. این دانشجوی ایرانی به‌طور اتفاقی باعث نجات جان همکلاسی‌اش می‌شود. این اتفاق ادامه داستان فیلم را رقم می‌زند. جالب است بدانید که بنیامین بهادری در این فیلم با همسرش شایلی محمودی هم‌بازی بود. از دیگر بازیگران هندی فیلم سلام بمبئی می‌توان به «دالیپ تاهیل»، «پونم دهلون»، «گلشن گروور» و «شایلی محمودی» اشاره کرد.

پس از فروش خوب این فیلم در سال 94 این‌روزها خبری مبنی بر ساخت «سلام بمبئی 2» شنیده می‌شود. گویا عوامل این فیلم تصمیم دارند تا ادامه سلام بمبئی را با بازیگران جدید همچنان در هند بسازند. باید دید محمدرضا گلزار باز هم شخصیت اصلی این فیلم است یا خیر؟

4. فیلم آینه بغل

محمد رضا گلزار و همسرش

سال انتشار: 1396

کارگردان: منوچهر هادی

سایر بازیگران: جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنین بیاتی

«آینه بغل» یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی سال 1396 محسوب می‌شود. این فیلم با بازی سوپراستار سینمای ایران محمدرضا گلزار در کنار بازی درخشان جواد عزتی توانست رضایت مخاطبین زیادی را به دست بیاورد. آینه بغل در 15 آذر 1396 بر روی پرده سینما رفت و تا مدت‌ها جز پر سانس‌ترین فیلم‌های سینمایی بود.

این فیلم در ژانر کمدی ساخته شد و طرفداران زیادی دارد. در خلاصه فیلم آمده که مرتضی (با بازی جواد عزتی) یک ماشین گران‌قیمت را از گاراژی که در آن کار می‌کند برای چند ساعتی به امانت بیرون می‌برد. او می‌خواست در روز سالگرد نامزدی‌اش با نامزد خود در خیابان‌های بالاشهر تهران خوش بگذراند، اما در این بین ماشین حمل زباله شهرداری به آینه بغل این ماشین گران‌قیمت برخورد کرده و این تازه شروع ماجراست. «سیامک صفری»، «مه‌لقا باقری»، «غلامرضا نیکخواه» و «بهاره رهنما» از دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند.

5. فیلم رحمان 1400

خانه محمد رضا گلزار کجاست؟

سال انتشار: 1398

کارگردان: منوچهر هادی

سایر بازیگران: مهران مدیری، سعید آقاخانی، یکتا ناصر، بهرام افشاری

منوچهر هادی بعد از تجربه موفق آینه بغل بار دیگر از محمد رضا گلزار برای بازی در فیلم سینمایی «رحمان 1400» دعوت به عمل آورد. نویسندگی فیلم سینمایی رحمان 1400 را هم بابک و میثم کایدان برعهده داشتند.

 

این فیلم توانست به فروش بالایی برسد و همچنان نامش در لیست 5 فیلم پرفروش سینمای ایران ثبت شود. این فروش خوب درحالی صورت گرفت که پس از گذشت چند هفته از اکران فیلم متوجه شدند که نسخه اصلاح شده بر روی پرده سینما نرفته است. فیلم برای مدتی توقیف شد. بعد از گذشت چند ماه با انجام مذاکرات و توضیحات لازم نسخه اصلاح شده دوباره به اکران درآمد. رحمان 1400 توانست رکورد فروش فیلم «هزارپا» را بشکند.

این فیلم در یک روز حدود 1میلیارد و 350 میلیون تومان فروخت که در نوع خود کم سابقه است. گلزار در فیلم سینمایی رحمان 1400 با «سعید آقاخانی»، «بهرام افشاری»، «مهران مدیری»، «یکتا ناصر»، «ساره بیات»، «علی سخنگو» و «غلامرضا نیکخواه» هم‌بازی بود.

سایر فیلم های سینمایی محمدرضا گلزار

رضا گلزار در این سال‌ها در آثار سینمایی متعددی حضور داشته است. برخی از پرفروش‌ترین فیلم‌های او را پیش از این معرفی کردیم. در جدول پایین می‌توانید فهرست بقیه آثار سینمایی محمد رضا گلزار را به همراه برخی اطلاعات مهم آن‌ها مشاهده کنید.

سال نام فیلم کارگردان نقش

1382 شام آخر فریدون جیرانی مانی

1381 زهر عسل ابراهیم شیبانی سینا

1382 کما آرش معریان امیر

1383 گل یخ کیومرث پوراحمد عباس

1384 شام عروسی ابراهیم وحیدزاده محمد رضا گلزار

1384 تله سیروس الوند فرشاد

1385 آتش بس تهمینه میلانی یوسف

1386 کلاغ پر شهرام شاه‌حسینی رضا

1386 توفیق اجباری محمدحسین لطیفی محمد رضا گلزار

1386 مجنون لیلی قاسم جعفری فرهاد

1387 دو خواهر محمد بانکی امیر و افشین

1389 دموکراسی تو روز روشن علی عطشانی فرشته مرگ

1389 در امتداد شهر علی عطشانی محمدرضا گلزار

1390 تو و من محمد بانکی علی

1390 بانویی از ماه الهام قره خانی دکتر حمید درخشان

1393 دلم می‌خواد بهمن فرمان‌آرا نیما فرزانه

1393 مادر قلب اتمی علی احمد زاده طوفان

1394 خشکسالی و دروغ پدرام علیزاده آرش

1398 ما همه با هم هستیم کمال تبریزی محمد رضا گلزار

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.