کد خبر : 22328 / /
/

بررسی قیمت مسکن امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که آپارتمان‌های نوساز سهم کمی در معاملات مسکن دارند.

افزایش قیمت مسکن واحدهای کلید نخورده تا ۵ سال ساخت و همچنین کمبود فایل و عدم تنوع گزینه‌های انتخابی کار را برای معاملات مسکن سخت کرده است. به همین دلیل بازه سنی مسکن‌های مورد علاقه بازار رو به افزایش است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی قیمت مسکن امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که آپارتمان‌های نوساز سهم کمی در معاملات مسکن دارند.

به نقل از دنیای‌اقتصاد، بی‌رغبتی به خرید آپارتمان‌های نوساز در وهله اول ناشی از سطح بالای قیمت آنها در بازار است. در واقع ابعاد اضافه‌پرش قیمت مسکن در واحدهای نوساز همواره قدری بیشتر از سایر گروه‌های سنی است؛ موضوعی که نشات گرفته از امتیازهای ویژه آپارتمان نوساز در مقایسه با سایر گروه‌های سنی بوده و موجب می‌شود همواره تقاضای بالقوه برای خرید این واحدها بیشتر از سایر گروه‌های سنی باشد.

از سوی دیگر کمبود فایل و محدود شدن دامنه انتخاب نوساز نیز در کاهش رغبت به خرید این آپارتمان‌ها بی‌تاثیر نیست. در واقع حتی آن گروه از متقاضیان مسکن که تصمیمشان برای خرید واحد نوساز در یک منطقه خاص از شهر جدی است، با توجه به محدود بودن تعداد فایل‌های عرضه شده از این جنس، ممکن است گزینه ایده‌آل خود از لحاظ نور، نقشه، موقعیت و … را در میان معدود آپارتمان‌های کلیدنخورده پیدا نکنند و ناچار به خرید واحدهای چند ساله روی بیاورند.

اما در شرایطی که معامله واحدهای نوساز به شدت کاهش یافته، عرف سنی پرتقاضا در بازار مسکن این روزها از سوی واسطه‌ها، ۵ تا ۱۵ سال عنوان شده است. ویژگی برجسته این گروه سنی از املاک این است که اغلب به لحاظ امکانات تعیین‌کننده رفاه مثل آسانسور نقصی ندارند، اما در عوض قیمت پیشنهادی آنها به مراتب مناسب‌تر و در هماهنگی بیشتر با استطاعت متقاضیان خرید است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.