کد خبر : 22373 / /
/

رسوب آپارتمان‌‌های عرضه شده بازار مسکن تهران برای فروش یک موضوع دامن‌‌گیر است، اما این مساله در بازار آپارتمان‌‌های قدیمی‌‌ساز و نیازمند بازسازی ظاهرا جدی‌‌تر است.

قیمت مسکن نسبت‌ به روزهای گذشته تغییری زیادی نداشته و این بازار همچنان کم‌رونق است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت مسکن امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۱ به شرح زیر است.

به نقل از دنیای‌اقتصاد، رسوب آپارتمان‌‌های عرضه شده بازار مسکن تهران برای فروش یک موضوع دامن‌‌گیر است، اما این مساله در بازار آپارتمان‌‌های قدیمی‌‌ساز و نیازمند بازسازی ظاهرا جدی‌‌تر است. واسطه‌های ملکی به‌طور کلی روزهای نسبتا کم‌‌رونقی را گزارش و عنوان می‌کنند که تعداد متقاضیان جدید خرید مسکن در روزهای اخیر اندک است.

در حال حاضر عمده معامله‌‌گران بازار مسکن شهر تهران را همان کسانی که از شهریور ماه یا حتی قبل‌‌تر از آن برای جست‌وجو وارد بازار مسکن شده بودند، تشکیل می‌دهد. در واقع خریدهای فعلی حاصل چند هفته یا حتی چند ماه جست‌وجو است؛ وگرنه در اغلب مناطق پایتخت معاملات مسکن تحت تاثیر ناآرامی‌‌های اخیر قرار گرفته و کم‌‌رمق است.

قیمت مسکن در بازار قدیمی‌ساز‌ها

بررسی فایل‌‌های موجود نزد موتورهای جست‌وجوی آگهی ملکی نیز حکایت از آن دارد که برخی فایل‌‌ها هفته‌ها در انتظار فروش باقی مانده است. با وجود اینکه قیمت‌‌های پیشنهادی آپارتمان‌‌های ۱۵ سال ساخت به بالا از سوی خریداران نسبتا مناسب ارزیابی می‌شود، اما رغبت به بازدید و معامله فایل‌‌های قدیمی که بازسازی نشده، بسیار اندک است.

علت این بی‌‌میلی را باید در هدف متقاضیان خرید از معامله جست‌وجو کرد. از آنجا که اغلب خریداران مسکن این روزها متقاضی سرمایه‌‌ای محسوب می‌شوند و قصد دارند نقدینگی خود را به ملک تبدیل کنند، نیازمند خرید واحدهای مسکونی به اصطلاح «سر‌پا» و ترجیحا «بدون خرج» هستند تا بتوانند با اجاره دادن فوری ملک، بخشی از نقدینگی موردنیاز معامله را تامین کنند.

واسطه‌ها می‌گویند اگر خریداران مصرفی با قصد سکونت برای معامله آپارتمان‌‌های قدیمی مراجعه کنند، اتفاقا اغلب ترجیح می‌دهند واحد بازسازی‌نشده باشد تا بتوانند به سلیقه خودشان این بازسازی را انجام دهند؛ اما برخلاف مصرفی‌‌ها، متقاضیان سرمایه‌‌ای ملک تمایل دارند خانه‌های آماده عرضه به بازار اجاره را تملک کنند.

به این ترتیب اکنون فایل‌‌های نیازمند بازسازی در بازار مسکن بیش از سایر فایل‌‌ها رسوب کرده و هفته‌ها در انتظار فروش باقی مانده است؛ چراکه مطلوب متقاضیان سرمایه‌‌ای مسکن که این روزها جنس اصلی تقاضای حاضر در بازار مسکن به شمار می‌‌آیند، محسوب نمی‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.