کد خبر : 22448 / /
/

هفته گذشته حضور پر رنگ بازارساز در بازار ارز تهران موجب شد که سفته بازان مجالی برای قدرت نمایی نداشته باشند و نتوانند از آب گل آلود برجام و تحریم های جدید اتحادیه اروپا و ... بهره ببرند و نرخ دلار در تهران را بالا بکشند.

عده ای از معامله گران باور دارند به نظر می رسد که مچ اندازی بر سر قیمت دلار در بازار امروز هم ادامه پیدا کند.در معاملات پشت خطی دیروز نرخ دلار نسبت به روز پنجشنبه گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد.

هفته گذشته حضور پر رنگ بازارساز در بازار ارز تهران موجب شد که سفته بازان مجالی برای قدرت نمایی نداشته باشند و نتوانند از آب گل آلود برجام و تحریم های جدید اتحادیه اروپا و ... بهره ببرند و نرخ دلار در تهران را بالا بکشند.

مچ اندازی بر سر قیمت دلار

عده ای از معامله گران باور دارند به نظر می رسد که  مچ اندازی بر سر قیمت دلار در بازار امروز هم ادامه پیدا کند. در معاملات پشت خطی دیروز نرخ دلار نسبت به روز پنجشنبه گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد.

از نگاه  برخی از تحلیلگران بازار ارز تهران احتمالا  نرخ دلار در بازار امروز نوسان محدودی را ثبت کند و  بازیگران ارزی نتوانند به مرز حساس 32 هزار و 800 تومان برگردند.

با این حال عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی که نرخ حواله درهم صعودی شود و تهران چراغ سبز هرات و سلیمانیه را دریافت کند احتمال صعود دلار هم محتمل خواهد بود. بازیگران فنی باور دارند تا زمانی که دلار بالای محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد، اتفاق کاهشی خاصی در بازار رخ نخواهد داد. 

از سوی دیگر اولیانوف در تازه ترین اظهار نظر خود درباره برجام گفته ایران و آمریکا ممکن است پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا - تقریباً در نیمه دوم ماه نوامبر - به توافق نهایی بر سر توافق هسته‌ای برسند و اگر این اتفاق بیفتد، احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار سریع امکان پذیر خواهد بود.

خوشبینی اولیانوف درحالی است که ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که توافق با ایران قریب الوقوع نیست. از سوی دیگر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مورد مذاکرات احیای برجام  هفته گذشته گفته بود که این مذاکرات «در بن بست» است. در این فضای ضد و نقیض برجامی هم عده ای از معامله گران حاضر نیستند بی گدار به آب بزنند و  در موقعیت خرید قرار بگیرند. 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.