کد خبر : 22450 / /
/

اخیرا شایعاتی مبنی بر نقش شرکت ابرآروان در فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت ایران منتشر شد.

اخیرا شایعاتی مبنی بر نقش شرکت ابرآروان در فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت ایران منتشر شد. پس از این اتفاق، شرکت ابرآروان طی بیانه‌ای اتهامات وارد شده علیه این شرکت درباره نقش داشتن در قطع، محدودیت و فیلترینگ اینترنت را رد کرد.

اخیرا شایعاتی مبنی بر نقش شرکت ابرآروان در فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت ایران منتشر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که سازمان امنیت و وزارت اقتصاد این کشور در حال بررسی همکاری یک شرکت آلمانی با جمهوری اسلامی ایران در اعمال محدودیت‌های اینترنت ایران هستند.

شامگاه پنج‌شنبه، ۲۹ مهرماه نیز آلنا بربوک، مجری یکی از برنامه‌های تلوزیونی آلمان در برنامه‌ای ضمن تاکید بر این موضوع اظهار کرد: شرکت ابرآروان با همکاری این شرکت آلمانی در یک ساختمان کوچک در شهر دوسلدورف آلمان این کار را انجام می‌دهد و در صورت اثبات این موضوع، دولت آلمان مسئله را به صورت کیفری پیگیری می‌کند.

پس از این اتفاق، شرکت ابرآروان طی بیانه‌ای اتهامات وارد شده علیه این شرکت درباره نقش داشتن در قطع، محدودیت و فیلترینگ اینترنت را رد کرد و گفت: «ابرآروان فقط و فقط زیرساخت ابری ارائه می‌دهد و این فناوری نه در ایران و نه در هیچ‌ جای جهان نمی‌تواند نقشی در پروژه‌های محدودسازی یا مسدودسازی اینترنت داشته باشد.»

ابرآروان در این بیانیه ضمن اشاره به اینکه این شرکت همواره موجب انتقادها و فشارهایی شده که هیچ کدام به حق نبوده‌اند، اظهار کرد: ابرآروان با توضیحات دقیق فنی، اتهامات را رد کرده است. همچنین تفصیل ادله و توضیحات خود را در رد تک تک اتهامات در اختیار رسانه‌های بین‌المللی و داخلی قرار خواهد داد.

این شرکت همچنین در این بیانیه اعلام کرد که با وجود اینکه تاکنون هیچ‌گونه شکایتی‌ از هیچ فرد یا رسانه‌ای چه در ایران و چه در سایر کشورها نداشته است این بار تصمیم دارد در دادگاه‌های آزاد بین‌المللی علیه این گمانه‌ها اقدام حقوقی لازم را انجام دهد.

ابرآروان اظهار داشت تمام کسانی که در نشر این شایعت نقش داشتند باید پاسخگوی خشونت‌های فیزیکی و روانی که به این استارتاپ وارد شده، باشند.

تکرار تجربه در سال ۹۸

در سال ۹۸ نیز اتفاق مشابهی رخ داد و اتهاماتی به این شرکت مبنی بر همکاری در قطع اینترنت وارد شد و این شرکت این اتهامات را رد کرد و گفت اینترنت فقط در اختیار اپراتورهای ثابت و همراه قرار می‌گیرد و این اپراتورها به مردم، کسب‌وکارها، دیتاسنترها و شرکت‌های ابری، اینترنت ارائه می‌دهند و هم‌چنین فرآیند فیلترینگ و محدودسازی در بستر همان اپراتورهای اینترنتی و در اختیار نهادهای امنیتی کشور است.

ابرآروان یک شرکت رایانش ابری و شبکه تحویل محتوای ایرانی است که مسئولیت عرضه زیرساخت یکپارچه ابری به استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای ایرانی را بر عهده دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.