کد خبر : 22485 / /
/

هفتم مهرماه امسال زنی وحشتزده و سراسیمه به اداره پلیس رفت و درحالی‌که گریه می‌کرد گفت که به دام یک متجاوز گرفتار شده است.

 مردی که با پرسه زدن در پارک‌ها و محل‌های خلوت، زنان جوان را با تهدید چاقو ربوده و در دام سیاه خود می‌کشاند دستگیر شد.

به گزارش 9 صبح، هفتم مهرماه امسال زنی وحشتزده و سراسیمه به اداره پلیس رفت و درحالی‌که گریه می‌کرد گفت که به دام یک متجاوز گرفتار شده است. وی توضیح داد: برای پیاده‌روی به پارکی در نزدیکی شهرک مینی‌سیتی رفته بودم که مردی نزدیک شد و پرسید ساعت چند است؟ وقتی ساعتم را نگاه کردم، ناگهان این مرد چاقویی زیر گلویم گذاشت. با دیدن چاقو وحشت کرده بود و مرد جوان گفت که اگر حرفی بزنم جانم را می‌گیرد. او با تهدید مرا به محلی خلوت در آنجا کشاند و با تهدید به من تعرض کرد و اموالم را دزدید.

با این شکایت، پرونده‌ای تشکیل شد و گروهی از مأموران اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران به همراه شاکی راهی پارک مورد نظر شدند. داخل پارک 2مرد جوان حضور داشتند. مأموران از شاکی پرسیدند که آیا می‌تواند متجاوز را شناسایی کند؟ و شاکی با دیدن یکی از آنها به گریه افتاد و او را شناسایی کرد. زن جوان درحالی‌که با دست متهم را نشان می‌داد گفت که وی با بی‌رحمی و تهدید او را قربانی نقشه شوم خود کرده است.

 

با اظهارات شاکی، متهم دستگیر و خیلی زود حقایق بیشتری درباره جنایات او فاش شد. مأموران متوجه شدند که این مرد از مدت‌ها قبل به‌صورت سریالی زنان را به دام انداخته و پس از سرقت اموال و طلاهایشان به آنها تجاوز می‌کرده است. این در حالی بود که برخی از شاکیان از ترس آبرویشان، اسرار تجاوز را فاش نکرده و فقط جزئیات سرقت را شرح داده بودند. تمام شاکیان به اداره شانزدهم آگاهی دعوت شدند و پس از دیدن مرد دستگیر شده، با ترس و لرز او را شناسایی کرده و گفتند که وی علاوه بر سرقت اموالشان، به آنها تجاوز کرده است.

بررسی‌ها در این پرونده نشان می‌دهد که شکارچی زنان به بهانه پرسیدن آدرس یا ساعت به سراغ طعمه‌هایش می‌رفته و آنها را غافلگیر می‌کرده است. وی در بازجویی‌ها به جنایات هولناک خود اقرار کرد و گفت: در نقاط مختلف تهران پرسه می‌زدم و پس از شناسایی طعمه‌هایم به سمت آنها می‌رفتم. معمولا در ساعت‌های خلوت روز به سراغشان می‌رفتم؛ اول صبح یا غروب که هوا تاریک می‌شد. متهم ادامه داد: از آنها ساعت می‌پرسیدم یا آدرسی روی کاغذ می‌نوشتم و به دستشان می‌دادم و می‌گفتم قصد دارم به این نشانی بروم. سپس چاقو را روی پهلو یا زیر گلویشان قرار می‌دادم و آنها را تهدید به مرگ می‌کردم. پس از آن طعمه‌هایم را به جای خلوتی مانند زیر پل عابر پیاده، پشت شمشاد‌ها یا جاهای دیگر می‌کشاندم و نقشه‌ام را اجرا می‌کردم.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم‌جنایی پلیس آگاهی پایتخت با بیان این خبر به همشهری گفت: متهم در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر آزار و اذیت و سرقت به عنف از زنان اعتراف کرده و تاکنون 4نفر از قربانیان این متهم با حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران، او را شناسایی کرده‌اند.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران گفت: احتمال افزایش شکات در این پرونده وجود دارد و به همین دلیل مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره متهم با دستور مقام قضایی برای شناسایی شکات احتمالی منتشر شده است. وی از شاکیان احتمالی خواست با اطمینان از اینکه نام و هویت‌شان نزد پلیس و قاضی پرونده محفوظ خواهد ‌ماند برای ثبت شکایت به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

نثاری عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

منبع:همشهری

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.