کد خبر : 22533 / /
/

در پی کاهش محسوس تعداد متقاضیان خرید در اغلب محله‌های مصرفی طی یک ماه اخیر، به‌تازگی با کاهش تعداد فروشنده‌ها نیز روبه‌رو شده است.

قیمت مسکن امروز در همان حال‌وهوای راکد خود مانده است و فروشندگان جدید برای حضور در این بازار انگیزه‌ای ندارند. در نتیجه تعداد فایل‌های فروش در بازار کم شده است.

قیمت مسکن امروز ۳ آبان ۱۴۰۱ شرح زیر می‌باشد.

به نقل از دنیای‌اقتصاد، بازار مسکن شهر تهران در پی کاهش محسوس تعداد متقاضیان خرید در اغلب محله‌های مصرفی طی یک ماه اخیر، به‌تازگی با کاهش تعداد فروشنده‌ها نیز روبه‌رو شده است. اگرچه هر روز تعدادی فایل جدید به موتورهای جست‌وجو افزوده می‌شود، اما سرعت افزایش عرضه به‌شدت کاهش پیدا کرده و تعداد آپارتمان‌های جدیدی که هر روز آگهی می‌شود، بسیار اندک است.

کاهش تعداد مسکن در بازار فروش

شرایط بازار مسکن در حال حاضر به نحوی رقم خورده که فروشنده‌های قبلی هنوز قصدی برای انصراف از فروش ندارند، اما فروشنده‌های جدید هم انگیزه‌ای برای حضور در بازار ندارند، چراکه می‌دانند در بازار راکد فعلی زمان انتظار زیادی را باید برای فروش واحد خود سپری کنند. به این ترتیب صف فروش مسکن در شهر تهران طی چند هفته اخیر طویل‌تر نشده است، اما در عین حال هنوز تعداد اندکی از فروشنده‌ها آپارتمان خود را به بازار عرضه می‌کنند و روند افزایش فایل با سرعت لاک‌پشتی ادامه پیدا می‌کند.

ناآرامی‌های اخیر روی روال طبیعی بازار مسکن اثر گذاشته و از رغبت به حضور جدی در این بازار کاسته است و همین موضوع موجب شده تعداد متقاضیان مسکن در حال جست‌وجو در بازار نسبت به تابستان کاهش پیدا کند. در این میان رفتار متقاضیان و خروج موقت آنها از بازار نیز روی رفتار فروشنده‌ها تاثیر گذاشته و انگیزه آنها برای عرضه را کاهش داده است.

فعالان بازار مسکن معتقدند در این بازار صرف‌نظر از متغیرهای کلان نظیر وضعیت ریسک متغیر غیراقتصادی (مذاکرات رفع تحریم)، چیزی که می‌تواند به فوریت روی حجم معاملات اثر بگذارد و قدری از عمق رکود بکاهد، دسترسی به پیام‌رسان‌هایی است که مردم آنها را برای حضور ترجیح می‌دهند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.