کد خبر : 22613 / /
/

نگاهی به شرابط این روزهای بازار میلگرد نشان می‌دهد این محصول تا پایان سال جاری افت‌وخیز چندانی را تجربه نکند؛ امروز، هفتم آبان ماه، قیمت پرکاربردترین انواع این محصول در حوالی ۱۶هزار تومان در هر کیلو قرار گرفته و در شرایط کنونی بعید است قیمت‌های یادشده دست‌کم تا پایان سال جاری تغییری پیدا کند.

بازار میلگرد با توجه به رکود نسبی ساخت‌وساز و تحرک ناچیز بازار سنگ‌ آهن ماه‌های آینده را با ثبات سپری خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به شرابط این روزهای بازار میلگرد نشان می‌دهد این محصول تا پایان سال جاری افت‌وخیز چندانی را تجربه نکند؛ امروز، هفتم آبان ماه، قیمت پرکاربردترین انواع این محصول در حوالی ۱۶هزار تومان در هر کیلو قرار گرفته و در شرایط کنونی بعید است قیمت‌های یادشده دست‌کم تا پایان سال جاری تغییری پیدا کند.

این بازار حتی در فصل تابستان که معمولاً رونق ساخت و ساز اتفاق می‌افتد هم دارای ثبات نسبی بود. حال در فصل سرما که ساخت‌و‌ساز رونق فصل گرما را ندارد، در نتیجه بازار داخلی از تقاضای چشمگیری برخوردار نیست.

در بازار خارجی نیز ساخت‌وساز چین در جایگاه یکی از اصلی‌ترین خریداران محصولات فولادی ساختمانی در رکود است و تقاضای چشمگیری از سوی آن پیش‌بینی نمی‌شود. همین اتفاق اسباب ایجاد رکودی مستمر را در بازار سنگ‌آهن به وجود آورده است؛ بنابراین مواد اولیه ساخت میلگردهای فولادی نیز مستعد تغییرات چشمگیر در این سال نیست.

همه اینها سبب می‌شود بازاری آرام را برای میلگرد تا پایان سال جاری پیش‌بینی کرد. در ادامه نگاهی به قیمت انواع میلگرد در بازار کشور می‌اندازیم.

قیمت انواع میلگرد در بازار

امروز ۷ آبان ۱۴۰۱، قیمت انواع میلگرد ساده درب کارخانه در حوالی ۱۶هزارو۵۰۰ و میلگرد آجدار در حدود ۱۵هزار در هر کیلوگرم  قرار گرفته است؛ این قیمت مربوط به هر شاخه ۱۲متری در اندازه‌های هشت تا ۲۸ میلی‌متر است. قیمت میلگردهای هشت تا ۱۸ میلی‌متری به طور معمول قطعی است اما در قیمت میلگردهای ۱۴ تا ۳۲ میلی‌متری قیمت توسط شماری از فروشندگان می‌تواند دستکاری شود.

در همین روز دو محصول یادشده از انبار شرکت‌های گوناگون با متوسط قیمتی که به شرح زیر فهرست شده، عرضه می‌شود.

میگلرد ظفر، شاهرود، هشترود و آناهیتا گیلان ۱۵هزار، سیادن ابهر ۱۴هزار و ۲۰۰، پارس‌آرمان ۱۴هزار و ۵۰۰، ذوب آهن ۱۳هزارو۵۰۰، حسن‌رود ۱۴هزارو۸۰۰ تومان.

همچنین بهای میلگرد کامپوزیت بسته به ابعاد آن از ۳۶۹۰ تا ۶۵ هزار درب کارخانه متفاوت است؛ با این حال میانگین ارقام مربوط به قیمت آن ۲۱هزارو۸۰۰ تومان می‌شود.

میلگرد آلومینیوم در گرید ۷۰۰۰ به طور متوسط ۷۴ هزار تومان، در گرید ۷۰۷۵، ۱۱۱هزارو۹۲۵، در گرید ۲۰۲۴، ۱۲۸هزارو۴۴۰ و در گرید۶۰۶۱، ۱۱۰هزار تومان درب کارخانه قیمت دارد.

افزون بر اینها نرخ میلگرد برنجی در اندازه‌های ۱۰ تا ۵۰، ۱۹۱هزار و۶۰۰ تومان، انواع میلگرد وی‌سی‌ان ۹۳هزار و ۶۷۴، انواع میلگرد آلیاژی ck45 21هزار تومان، انواع میلگرد آلیاژی در گرید ۱٫۰۵۷ به طور متوسط ۲۵هزار،   انواع میلگرد آلیاژی mo40 گرید ۱٫۷۲۲۲۵ به‌طورمتوسط ۴۱هزار و میلگرد آلیاژی ck45 در گرید ۱٫۱۱۹۱ ۲۵هزار تومان است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.