کد خبر : 22685 / /
/

کلیه بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری از آذرماه مشمول افزایش حقوق ۹۰۰ هزار تومان می‌شوند.

حقوق کارمندان سال گذشته 25 درصد افزایش یافت. حقوق کارمندان از هزینه های مهم دولت است. حقوق کارمندان امسال  10 درصد افزایش دارد. حقوق کارمندان هرساله افزایش می یابد. برای اطلاعات بیشتر درباره حقوق کارمندان با این خبر همراه باشید.

براساس مصوبه امروز مجلس، هم حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری مشمول افزایش شد و هم حقوق نیروهای مسلح. اما میزان افزایش حقوق هر کدام چقدر است و چه کسانی مشمول آن شدند؟

بر اساس مصوبه امروز مجلس، حقوق کلیه بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی، مشمول افزایش ۹۰۰ هزار تومانی می‌شود.

یعنی کلیه بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری از آذرماه مشمول افزایش حقوق ۹۰۰ هزار تومان می‌شوند و این افزایش حقوق شامل حال بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌شود.

نکته دیگری که در این مصوبه عنوان شده این است که علاوه بر افزایش حقوق ۹۰۰ هزار تومانی، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری، پنج درصد نسبت به حکم حقوقی شهریور ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

زمان اعمال افزایش حقوق کارمندان

آنگونه که در این مصوبه اعلام شده این افزایش حقوق باید از ابتدای مهر ماه سال جاری اعلام شود. اما هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی اعلام نکرده‌اند که این افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق و ۵ درصد افزایش حقوق برخی از بازنشستگان از چه تاریخی به حساب آنها واریز می‌شود.

میزان افزایش حقوق دستگاه‌های مختلف در کشور.

حقوق کارمندی | افزایش ۱۰۰ درصدی حق عائله‌مندی

علاوه بر بازنشستگان، حقوق برخی از مشاغل و گروه‌ها هم قرار است افزایش داشته باشد. حداکثر ۱۵درصد به‌عنوان «فوق‌العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد» به حقوق و مزایای مستمر اعضای هیئت علمی غیربالینی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرائی، اضافه می‌شود.

نکته دیگری که در جلسه امروز مجلس تصویب شد، افزایش ۵۰ و ۱۰۰ درصدی حق عائله‌مندی کارمندان دستگاه‌های مختلف است. بر اساس این قانون، حق عائله‌مندی ‌نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی، به‌ترتیب به میزان پنجاه درصد و صددرصد افزایش می‌یابد.

همچنین مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

کمک معیشت جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر فاقد شغل و درآمد به میزان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کمک معیشت جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به میزان ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.

مبلغ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان مشخص شد

ایسنا نوشت: بر اساس لایحه دولت، میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، ۹۰۰ هزار تومان بعلاوه ۵ درصد از حکم تعیین شد.

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه - ۸ آبان - مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، ردیف ۲ این لایحه تصویب شد.

در ردیف ۲ این لایحه آمده است:

۲-۱- حقوق مشمولین جزء (۲) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، مبلغ نه میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۹) ریال افزایش می‌یابد.

تبصره - افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، تاثیرمیزان ریالی افزایش مذکور در بند (۱) این قانون کمتر از افزایش ناشی از این جزء برای بازنشسته هم طبقه و دستگاه مشابه به علاوه افزایش سنواتی گردد، تا سقف مذکور مبلغ ترمیم را دریافت می‌نمایند.

۲-۲- علاوه بر مبلغ افزایش مندرج در جزء ۱-۲ این قانون، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرایی، پنج درصد(۵%) نسبت به حکم حقوقی شهریور ۱۴۰۱ افزایش می یابد.

 نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان با تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان از آذرماه اعمال خواهد شد.

ولی اسماعیلی اظهار کرد: با لایحه دولت مبنی بر ترمیم حقوق کارکنان شاغل و بازنشستگان و نظر مساعد نمایندگان مجلس، قرار است در هفته جاری این لایحه به تصویب رسیده و برای تأیید نظر شورای نگهبان به این مجموعه ارسال شود.

زمان جدید افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

وی تصریح کرد: ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته شده و در کنار آن تلاش بر این است تا افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز اعمال شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جانبازان و ایثارگران زیر ۲۵ درصد نیز که از رقم پایین درآمدی رنج می‌بردند، با افزایش حقوق و مزایا روبه‌رو خواهند شد.

اسماعیلی افزود: با توجه به شرایط بررسی این لایحه و ضرورت تصویب آن در شورای نگهبان، به نظر می‌رسد در ماه جاری امکان اصلاح احکام کارکنان و بازنشستگان به وجود نیاید و از آذرماه افزایش حقوق به همراه پرداخت معوقات مهر و آبان به حساب کارکنان و بازنشستگان انجام شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس تاکید نمایندگان مجلس را بر اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان یادآور شد و خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش قول مساعد داده تا از آبان ماه شرایط اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی را فراهم کند تا افزایش حقوق و جایگاه معلمان را در ابعاد مادی و معنوی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دولت به جای اعمال ۲۰ درصد افزایش حقوق، رقم ثابت یک میلیون تومان را در نظر گرفت و در کنار آن قرار است مبلغ عائله‌مندی و حق اولاد نیز افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.