کد خبر : 22726 / /
/

اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نفر دوم عملیات تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) که در پشتیبانی نفر اول تأثیر داشت و هم برنامه‌هایی برای اقدامات تروریستی در دستور کار داشت، دستگیر شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس درباره دستگیری نفر دوم عملیات تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نفر دوم عملیات تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) که در پشتیبانی نفر اول تأثیر داشت و هم برنامه‌هایی برای اقدامات تروریستی در دستور کار داشت، دستگیر شد.

وی گفت: بعد از نزدیک به ۱۰۰ ساعت کار فشرده اطلاعاتی با تأمینات حفاظتی توسط دستگاه های اطلاعاتی همکار شامل اداره کل اطلاعات، اطلاعات سپاه و انتظامی و هماهنگی نزدیک دستگاه قضایی که تحت مدیریت شورای تأمین استان صورت گرفت، عامل عملیات پشتیبانی نفر اول تروریست در شهر شیراز دستگیر شد.

وی اظهار داشت: این فرد وارد حرم شاهچراغ نشده بود اما هم در پشتیبانی نفر اول تأثیر داشت و هم برنامه‌هایی را به این فرد ابلاغ کرده بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: قبل از هر گونه اقدام، این فرد تحت اشراف کامل اطلاعاتی قرار گرفت و امکان تحرکات از وی سلب شد و بالاخره شامگاه یکشنبه هشتم آبان ماه به دست سربازان گمنام امام زمان در اداره کل اطلاعات استان فارس دستگیر شد.

وی تأکید کرد: کار اطلاعاتی دستگاه ها در خصوص تمام سرنخ ها، ریشه‌ها، عوامل پشتیبانی و تسهیل‌کننده‌ها با قوت ادامه دارد و همه عوامل این جنایت تروریستی را به تیغ عدالت خواهیم سپرد.

پیش از این، وزیر اطلاعات صبح دوشنبه از دستگیری عامل دوم تروریستی شاهچراغ در شب گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب دوشنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند شب گذشته با رعایت یکی از اصول کوچک پدافندی، عامل دوم اقدامات تروریستی شاهچراغ (ع) را دستگیر کنند.

وزیر اطلاعات گفت: اقدامات فنی و پدافندی وزارت اطلاعات باعث دستگیری عامل دوم حمله تروریستی به حرم حضرت احمد بن موسی (ع) شد، همچنین از گزارشات مردمی هم استفاده کردیم. اگر مردم توجه کنند و در صحنه حاضر باشند، دشمن مایوس خواهد شد.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز، آنها را به رگبار بست که بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ نفر را به شهادت رساند و ۳۰ نفر را مجروح کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.