کد خبر : 22918 / /
/

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه به‌طورقطع تا پایان امسال افزایش قیمت برنج را نخواهیم داشت، گفت: روند طبیعی و منطقی و اقتصادی قیمت برنج ایرانی در کشور افزایشی نیست و حتی رو به کاهش است و موارد افزایش نرخ برنج ایرانی در برخی برندها، از سوی همکاران در تعزیرات بررسی می‌شود.

شریفی در پاسخ به این سوال که برخی برند‌های برنج ایرانی افزایش قیمت داشته‌اند، اظهار کرد: روند طبیعی و منطقی و اقتصادی قیمت برنج ایرانی در کشور افزایشی نیست و حتی رو به کاهش است و موارد افزایش نرخ برنج ایرانی در برخی برندها، از سوی همکاران در تعزیرات بررسی می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه به‌طورقطع تا پایان امسال افزایش قیمت برنج را نخواهیم داشت، گفت: روند طبیعی و منطقی و اقتصادی قیمت برنج ایرانی در کشور افزایشی نیست و حتی رو به کاهش است و موارد افزایش نرخ برنج ایرانی در برخی برندها، از سوی همکاران در تعزیرات بررسی می‌شود.

امید شریفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش نرخ برنج ایرانی در بازار، اظهار کرد: کلیت بازار برنج در ایران رو به افزایش قیمت‌ها ندارد، البته به‌صورت موردی در برخی ارقام و برندها شاهد این افزایش قیمت هستیم، منتها روند کلی قیمت‌ها در بازار برنج رو به کاهش است.

وی با اشاره به دلایل کاهش قیمت برنج، توضیح داد: امسال رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی کشت و برداشت داخل را داشتیم و از سوی دیگر واردات برنج به میزان مناسبی انجام شده است، همچنین برداشت برنج از کشورهای هدف واردکننده به ایران در شرایط مطلوب قرار دارد و اکنون با فراوانی واردات برنج در بازار داخل مواجه هستیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: کاهش قیمت برنج در کشورهای واردکننده برنج به ایران موجب کاهش این محصول در داخل شده و از سوی دیگر ذخایر غله شرکت‌های دولتی مطلوب است و اکنون در حوزه کمبود برنج نگرانی نداریم به همین دلیل به‌غیراز مناسبت‌های ویژه در چند ماه اخیر، دولت توزیع عمده و کلان برنج را در دستور کار نداشته است.

وی گفت: در حال حاضر یک کیسه برنج هندی حدود ۳۰۰ هزار تومان تا کمتر از ۴۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

شریفی در پاسخ به این سوال ایسنا که برخی برندهای برنج ایرانی افزایش قیمت داشته‌اند، اظهار کرد: روند طبیعی و منطقی و اقتصادی قیمت برنج ایرانی در کشور افزایشی نیست و حتی رو به کاهش است و موارد افزایش نرخ برنج ایرانی در برخی برندها، از سوی همکاران در تعزیرات بررسی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر قیمت یک کیسه برنج ایرانی از حدود ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است و قیمت‌هایی بالاتر از این توسط همکاران حوزه نظارت بازار بررسی می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تایید گران‌فروشی و برخی تخلفات در بازار برنج داخلی، تصریح کرد: هرگونه خرید و بسته‌بندی و افزایش قیمت برنج ایرانی باید با هماهنگی و بعد از تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و بارگذاری قیمت در سامانه ۱۲۴ اتفاق بیفتد و هیچ واحد تولیدی و توزیعی نمی‌تواند بدون هماهنگی و تاییدیه اجازه افزایش قیمت داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم نباید دغدغه‌ای در تأمین ذخایر و فراوانی برنج داشته باشند، تصریح کرد: به‌طورقطع تا پایان امسال افزایش قیمت برنج را نخواهیم داشت و دلیل آن تولید برنج در کشورهای اطراف و افزایش سطح زیرکشت برنج است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.