کد خبر : 22974 / /
/

در فضای مجازی به تازگی تصاویری از رامبد جوان و همسرش در کنار هم دست به دست می شود که مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفته است

در فضای مجازی به تازگی تصاویری از رامبد جوان و همسرش در کنار هم دست به دست می شود که مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفته است و در مجموع بازدید زیادی داشته است. رامبد جوان مجری طنز ایرانی است. رامبد جوان بعد از سفر به کانادا برای تولد فرزندش حواشی ای برای خود ایجاد کرد. رامبد جوان متولد دی ماه 1350 است. رامبد جوان با نگار جواهریان ازدواج کرد. 

رامبد جوان

رامبد جوان

 رامبد جوان تبریزی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان و مجری تلویزیون در اولین روز از دی ماه سال 1350 در محله شهرآرا تهران بدنیا آمد. او که در سریال خانه سبز به شهرت رسید و اینک با برنامه خندوانه شناخته می‌شود، با سه ازدواج و در نهایت رفتن به کانادا برای به دنیا آمدن فرزندش حاشیه های بسیاری را از سر گذرانده است. ابتدا نیم نگاهی به بیوگرافی ویدیویی او که در ستاره تولید شده می‌اندازیم سپس زندگینامه مفصل او را می‌خوانیم.

رامبد جوان در یک خانواده ای سنتی در تهران با اصالت آذری متولد شد. او یک خواهر به نام پوپک دارد که 8 سال از خودش بزرگتر است. رامبد جوان می‌گوید “رامبد” یعنی فرشته صلح و آرامش و این اسم انتخاب خواهرش بوده است. چندان به فوتبال علاقمند نیست و موسیقی را خیلی دوست دارد اما ترجیح می‌دهد از هیچ خواننده‌ای اسم نبرد. تحصیلات رامبد جوان دیپلم است و با ورود به عرصه هنر تمام وقت به این حرفه پرداخته است. دوست صمیمی رامبد، اشکان خطیبی است.

رامبد جوان

ازدواج اول رامبد جوان

همسران رامبد جوان و حواشی ازدواج و طلاق های رامبد را باید از بزرگترین جنجال های چهره های ایران و طلاق بازیگران و هنرمندان معروف ایرانی دانست. رامبد جوان برای اولین بار در دهه هفتاد با ماندانا روحی ازدواج می‌کند. همسرش هم مانند او هنرمند بوده و البته سر و صدای ازدواج آن‌ها زیاد به اطرافیان نمی‌رسد. نکته جالب در مورد ازدواج اول رامبد جوان این است که سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ایران آن‌ها را پای سفره عقد نشانده و برایشان خطبه را جاری می‌کند. در هر حال تنها چند سال بعد این ازدواج به بن بست رسیده و این دو از هم جدا می‌شوند. چند سال بعد و در 36 سالگی رامبد دوباره به فکر ازدواج می‌افتد.

مراسم عقد رامبد جوان و سحر دولتشاهی

این بار همسر او سحر دولتشاهی است که ماجرای آشنایی آن‌ها به صحنه تئاتر برمی‌گردد. این دو در سریال مسافران با یکدیگر هم بازی بودند. داستان آشنایی رامبد و سحر نیز از یک نمایش تئاتر کلید خورد. سحر دولتشاهی عضو گروه تئاتر پسیانی بود و آتیلا پسیانی در این آشنایی نقش پر رنگی داشته است. این دو هنرمند در ۲۷ اسفند ۸۷  ازدواج کردند اما سال ۹۳ از یکدیگر جدا شدند.

سومین ازدواج رامبد با نگار جواهریان

در تیرماه ۹۴ خبر ازدواج سوم رامبد با نگار جواهریان منتشر شد که سال ۹۵ در برنامه سه ستاره احسان علیخانی، رامبد جوان این ازدواج را تایید کرد. 

رامبد جوان

رامبد جوان

نگار و رامبد در ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ صاحب فرزند دختری به نام نوردخت شدند. اما این تولد حاشیه های زیادی به دنبال داشت زیرا آن‌ها برای تولد فرزندشان به کانادا رفتند و نوردخت در کانادا به دنیا آمد تا شهروند آنجا باشد. این در حالی بود که بسیاری این حرکت را با گفتار و رفتار رامبد که همیشه فردی وطن پرست بوده و ایران را کشوری آرام و مثبت ارزیابی می‌کرده در تعارض می‌دانستند. 

آغاز فعالیت هنری رامبد

تئاتر شروعی برای ورود به به عرصه نمایش و فعالیت‌های هنری این کمدین محبوب بود. او به ترتیب در تئاتر، تلویزیون و سینما فعالیت کرده و از سال 1373 به عنوان بازیگر تئاتر مشغول فعالیت بوده است. اولین کارگردانی‌اش در تئاتر هم تئاتری برای معلولین بوده که به گفته خودش بسیار هم مورد توجه قرار گرفته است. او در همین سال در مجموعه صرفه جویی در آب کارش را در تلویزیون شروع کرد و سپس در برنامه نوروز 74 نقش آفرینی داشت.

پس از آن در سال 74 در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی پرطرفدار همسران به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام نقش کوتاهی داشت که در نهایت باعث مورد توجه قرار بگیرد و همان سال در مجموعه فروشگاه به کارگردانی احمد بهبهانی نقش آفرینی کند. جوان همچنین بین سال‌های 74 و 75 در مجموعه نوعی دیگر بهروز بقایی هم حضور داشت.

رامبد جوان

خانه سبز سکوی پرشی برای معروف شدن فرید صباحی یا فرید جینگلبرد نامی بود که در سال‌های پخش یکی از پرطرفدارترین سریال‌های دهه هفتاد از دهان همه مردم شنیده می‌شد. سریال خانه سبز با هنرمندی خسرو شکیبایی، مهرانه مهین ترابی، اکرم محمدی، مرحومه حمیده خیرآبادی، آتنه فقیه نصیری و البته رامبد جوان، روایتی خودمانی و شیرین بود از رابطه چند خانواده با مزه که در یک ساختمان زندگی می‌کردند و هر بار برای هر کدام اتفاقی رخ میداد و دیگران با همکاری و همدلی آن مشکل را برطرف می‌کردند.

از کارهای ضعیف پس از خانه سبز تا احیای محبوبیت رامبد جوان کارش را در سال 76 با «سرزمین سبز» به عنوان بازیگر ادامه داد که دنباله‌ای نچسب و کم رمق از خانه سبز بود و در همان سال‌ها هم فرصت پخش پیدا نکرد تا با تاخیری حدود 10 ساله پخش شود. شاید همین تاخیر یکی از عوامل دیده نشدن سریال به خاطر تغییر ذائقه مخاطبان بود. بعد از آن به سراغ نویسندگی رفت.

مجموعه در همین حوالی و فیلمنامه اولیه سریال تولدی دیگر دو اثری بودند که رامبد جوان در کسوت نویسنده آن‌ها را تجربه کرد اما هنوز با چهره شدن فاصله بسیار داشت. می‌توان گفت تا دو سال بعد از خانه سبز، پرنده بخت جوان پروازی نداشت تا این که یک نقش چند وجهی در “کت جادویی” (به کارگردانی محمد حسین لطیفی) شانس دوباره‌ای به وی بخشید. این سریال داستان پسری سرخوش و تهی دست بود که بعد از وقوع برخی اتفاقات صاحب یک کت جادویی شده که بی وقفه از جیب‌های آن پول نقد سرازیر می‌شود.

به زودی این جوان چنان اسیر قدرت و ثروت شده که آرام آرام شخصیت ساده و بی آلایشش تبدیل به مردی به سنگ دل و پول پرست می‌شود. رامبد جوان به خوبی از پس این نقش برآمد و به زودی محبوب شد. محبوبیتی که خیلی زود با فیلم مومیایی 3 و حضور در کنار سوپراستار آن روزها یعنی پرویز پرستویی برای همیشه تثبیت شد.

کارگردانی رامبد جوان

وی کارگردانی چهار مجموعه تلویزیونی به نام‌های گمگشته، نشانی و مسافران و توطئه فامیلی را به عهده داشته است که مجموعه نشانی ایام نوروز 87 از شبکه دو سیما پخش شد. مجموعه گمگشته به نویسندگی سید سعید رحمانی و علیرضاکاظمی پور نیز در ماه رمضان سال 1380 از سیما پخش شد که با استقبال تماشاگران مواجه شد.

رامبد جوان در سینما نیز کارگردانی «اسپاگتی در هشت دقیقه» را در کارنامه خود دارد که جایزه بهترین کارگردانی دوره بیستم جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را در سال 1384 از آن خود کرد.

او در جشنواره 29 فجر به عنوان کارگردان در فیلم «ورود آقایان ممنوع» شرکت داشت و توسط همین فیلم در زمان اکران فروشی بالغ بر 6 میلیارد تومان بر جای گذاشت و فیلم پر مخاطب شب‌های رمضان 90 بود. همچنان رامبد جوان در 31 امین جشنواره فجر، سیمرغ بهترین بازیگرمکمل نقش مرد از فیلم گناهکاران را دریافت کرد. «پسر آدم، دختر حوا» نیز فیلمی بود که در سال ۸۸ اکران شد و رامبد جوان هم کارگردانی و هم بازیگری در این فیلم سینمایی را به عهده داشت. 

اما فیلم «نگار » در سال ۹۵ تجربه متفاوتی از کارگردانی رامبد بود که نامزد سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. همچنین «قانون مورفی» با کارگردانی رامبد جوان سال ۹۶ فروش فوق العاده ای بالغ بر ۰۰۰’۵۵۹’۹۵۴’۹ تومان به همراه داشت.

سوابق سینمایی رامبد جوان

۱۳۹۷ طلا (تهیه‌کننده)

۱۳۹۶ قانون مورفی ( کارگردان و بازیگر)

۱۳۹۵ نگار (کارگردان و تهیه‌کننده)

۱۳۹۲ آزادی مشروط (بازیگر)

۱۳۹۲ آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (بازیگر) بهروز افخمی 

۱۳۹۳ پریدن از ارتفاع کم (بازیگر) حامد رجبی

۱۳۹۱ نیکان و بچه غول (بازیگر) رحمان رضایی

۱۳۹۱ گناهکاران (بازیگر) فرامرز قریبیان 

۱۳۹۰ آزمایشگاه (بازیگر) حمید امجد 

۱۳۸۹ دختر شاه پریون (بازیگر) کامران قدکچیان

۱۳۸۹ دیو و دلبر (بازیگر) وحید نیکخواه‌آزاد

۱۳۸۹ ورود آقایان ممنوع (کارگردان)

۱۳۸۸ پسر آدم، دختر حوا (بازیگر، کارگردان)

۱۳۸۷ شبی در تهران (بازیگر) بهرام کاظمی

۱۳۸۶ جعبه موسیقی (بازیگر) فرزاد مؤتمن

۱۳۸۵ زن بدلی (بازیگر) مهرداد میر فلاح

۱۳۸۵ سوغات فرنگ (بازیگر) کامران قدکچیان

۱۳۸۵ نسل جادویی (بازیگر) ایرج کریمی

۱۳۸۳ اسپاگتی در هشت دقیقه (بازیگر، کارگردان)

۱۳۸۳ مکس نکونام (بازیگر) سامان مقدم 

۱۳۸۲ صورتی (بازیگر) فریدون جیرانی 

۱۳۷۹ سیندرلا (بازیگر) بیژن بیرنگ، مسعود رسام

۱۳۷۸ مومیایی ۳ (بازیگر) محمدرضا هنرمند

۱۳۷۶ کمکم کن (بازیگر) رسول ملاقلی‌پور

۱۳۷۶ پشت دیوار شب (بازیگر)

کارهای تلویزیونی رامبد جوان

1393 تا 1396 خندوانه – (کارگردان-مجری)

1392 پژمان – (بازیگر مهمان)

1392 کلاه قرمزی 92 (بازیگر مهمان)

1391 گپ کارگردانی – (مجری)

1390 ساختمان پزشکان (بازیگر مهمان)

1388 مسافران (بازیگر، کارگردان)

1386 نشانی (بازیگر، کارگردان)

1381 باغ بلور (بازیگر، کارگردان)

1380 گمگشته (کارگردان)

1379 ولایت عشق (بازیگر)

1377 کت جادویی (بازیگر)

1377 هتل (بازیگر مهمان)

1376 تولدی دیگر (نویسنده فیلمنامه اولیه)

1376 در همین حوالی (نویسنده)

1376 سرزمین سبز (بازیگر)

1375 خانه سبز (بازیگر)

1374-1375 نوعی دیگر (بازیگر)

1374 فروشگاه (بازیگر)

1374 همسران (بازیگر)

1374 نوروز 74 (بازیگر)

1373 صرفه جویی آب (بازیگر)

شبکه نمایش خانگی

شام ایرانی بازیگر 1390

کوچه مروارید بازیگر 1393

جوایز

۱۳۸۴ بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بهترین کارگردانی اسپاگتی در هشت دقیقه – برنده

۱۳۹۱ سی و یکمین جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر مکمل مرد گناهکاران – برنده

۱۳۹۴ پانزدهمین جشن حافظ بهترین برنامه تلویزیونی خندوانه – برنده

۱۳۹۵ شانزدهمین جشن حافظ بهترین مجری تلویزیونی خندوانه – نامزدشده

۱۳۹۵ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بهترین کارگردانی نگار – نامزدشده

۱۳۹۵ سومین جوایز تلویزیونی سه ستاره بهترین مجری تلویزیونی خندوانه – نامزدشده

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.