کد خبر : 22993 / /
/

با شروع فصل پاییز آنفولانزا بسیار در جامعه شایع می‌شود. با توجه به گرانی داروها بسیاری از مردم به طب سنتی روی آوردند و با نوشیدن دمنوش های گیاهی آنفولانزا خود را بهبود می‌خشند.

به گزارش خرید باحال، امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری‌ها هم پیشرفت زیادی کرده‌اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت و آشنایی با خواص گیاهان است، دمنوش‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کنترل، پیشگیری و درمان از آنفولانزا فوق‌العاده تأثیرگذار و موثر واقع می‌شوند. البته آنچه در این میان مورد سوال عموم قرار دارد، این است که ترکیبات دمنوش ویژه‌ آنفولانزا  چیست و هر کدام از اجزاء دمنوش ویژه آنفولانزا چه خواصی دارد. عمده بخش دمنوش ویژه آنفولانزا را گیاهان پونه،‌ کاکوتی و چای کوهی تشکیل می‌دهند که هر کدام اینها بخشی از سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. انواع دمنوش‌های سرماخوردگی را میتوانید از فروشگاه اینترنتی خرید با حال‌ تهیه کنید.

دمنوش ویژه آنفولانزا

خواص کاکوتی در دمنوش ویژه آنفولانزا

گیاه پونه بادشکن، معرق، مدر و محرک است، دمنوش پونه برای درمان آنفولانزا، زکام، سردرد، مشکلات گوارشی و گلودرد استفاده می‌شود؛ این دمنوش همچنین تاثیر بسزایی در رفع نفخ، تب خفیف، حالت تهوع، درد‌های قاعدگی و بی‌خوابی دارد.

پونه‌کوهی بی‌اشتهایی و ضعف معده را از بین می‌برد و سکسکه را تسکین می‌دهد. عصاره پونه سبب کاهش درد نیز می‌شود و برای درمان کبودی پوست باید از ضماد پونه استفاده کنید، پونه را برای ضدعفونی کردن زخم‌ها نیز به کار می‌برند.

البته استفاده از دمنوش پونه در برخی از افراد سردرد را تشدید می‌کند، مصرف زیاد پونه و دمنوش پونه باعث مسمومیت می‌شود. همچنین باید توجه داشت که استفاده زیاد از پونه برای زنان باردار ممنوع است، زیرا موجب سقط جنین می‌شود.

دمنوش ویژه آنفولانزا

خواص چای کوهی در دمنوش ویژه آنفولانزا

چای کوهی علاوه بر خاصیت ضد باکتریایی ، اثر خلط آور نیز دارد و بنابراین می تواند به شما در درمان گلودرد، سرفه و آبریزش بینی کمک کند. چای کوهی که به نام های چای پشمی و چای چوپان هم شناخته می شود یکی از بهترین انواع دمنوش های گیاهی است. که از گل ها و برگ های خشک شده ی گیاه چای کوهی که بیشتر در مناطق کوهستانی می روید، به دست می آید. چای کوهی به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان آنفولانزا و آنفلونزا مفید می باشد. چای کوهی، گیاهی از تیره کلازیاسه است که به مقدار زیاد در آمریکا و اروپا می‌روید و معمولاً به صورت خودرو در میان مزارع گندم و ذرت یافت می‌شود. متأسفانه برخی افراد این گیاه را با علف چای (هوفاریقون/ گل راعی) اشتباه می‌گیرند. هوفاریقون دارای گل‌های زرد است اما چای کوهی گل‌های ریز بنفش پوشیده از کُرک دارد. این گل‌ کمی معطر و دارای بوی مخصوصی می‌باشد. گل‌های چای کوهی، به‌صورت سنبله‌های پنبه مانند و آبی مایل به بنفش است و بیشتر، گل آن مصرف درمانی دارد تا اعضاء دیگر آن میوه این گیاه دارویی به شکل کپسول است.

جالب است بدانید که روغن چای کوهی برای مدت سه قرن در انگلستان تنها داروی زخم‌ها بوده است. در ایران در دامنه کوه‌های البرز،‌ کرج، ‌چالوس و مازندران و نقاط غرب ایران به حد زیاد می‌روید. نام محلی این گیاه، پشموکی است و در لرستان، دلفان، کرمانشاه آن را «پشمینه» یا «کلکنه» یا «کلکینه» و به زبان ترکی «اکلیجه» و به فارسی «چای کوهی» نیز می‌گویند. توکلیجه، گل گربه، کلک گربه نیز نام‌های دیگر این گیاه است و به انگلیسی به آن «Stachys lavandulifolia» می‌گویند.

خواص پونه در دمنوش ویژه آنفولانزا

 از این گیاه برای درمان آنفولانزا، زکام، سرفه و ناراحتی‌های دستگاه تنفس استفاده می‌شود؛ برای کاهش عوارض آنفولانزا و زکام نیز از دم کرده این گیاه استفاده می‌شود، آویشن کوهی گیاهی آرام‌بخش بوده و مصرف آن قبل از خواب باعث خواب آرام و راحت می‌شود.از کاکوتی به عنوان بادشکن، تقویت کننده معده، ضدعفونی کننده، ضد اسهال و استفراغ، تسکین دردهای قاعدگی و درمان سیاه سرفه استفاده می‌شود و برای تنظیم اعمال گوارشی نیز مؤثر است، این گیاه خواص نعنا را دارد؛ گرم و خشک، ضد باکتری، خلط‌آور و ضدعفونی کننده روده است.

این گیاه به عنوان یک ادویه معطر در غذاها جایگاه ویژه‌ای دارد، عطر آن چیزی شبیه عطر آویشن است و برای کاهش دل‌پیچه و دل‌درد می‌توان از برگ‌های خرد شده کاکوتی استفاده کرد. کاکوتی به خاطر اینکه از خواص ضدعفونی کننده قوی برخوردار است از آن برای پاکسازی روده استفاده می‌شود و با این کار درمان اسهال تسریع خواهد شد.

همچنین برای روشن شدن پوست استفاده از روغن کاکوتی بسیار مؤثر است، این گیاه نه تنها در روشن شدن پوست نقش دارد، بلکه در از بین بردن آلودگی‌های سطح پوست نیز مؤثر است. با خوردن چای کاکوتی پس از خوردن غذا، هضم غذا به آسانی انجام می‌شود و مصرف این چای بعد از غذا نه تنها باعث دفع آهن نمی‌شود، بلکه بسیار خاصیت دارد.

البته به خاطر اینکه گیاه کاکوتی قابلیت قاعده‌آوری دارد ممکن است، باعث افزایش خطر سقط جنین در دوران بارداری شود بنابراین زنان باردار در مصرف گیاه کاکوتی باید احتیاط کنند.

مزایای دمنوش ویژه آنفولانزا به داروهای صنعتی

مصرف دمنوش‌های گیاهی مزایای فراوانی دارد. نخست آنکه مقرون به صرفه هستند. با توجه به حذف ارز 4200 تومانی از اقلام دارویی، تهیه این اقلام از داروخانه‌ها هزینه هنگفتی را به بیمار تحمیل می‌کند، حال آنکه قیمت دمنوش آنفولانزا تغییر محسوسی پیدا نکرد بنابراین بهبود بیماری با هزینه کمتری حاصل می‌شود. ثانیا بر کسی پوشیده نیست که داروهای شیمیایی عوارض دارند و برخی افراد به دلیل داشتن بیماری‌های زمینه‌ای همچون زخم معده نمی‌توانند از این داروها استفاده کنند نشان می دهد استفاده از دمنوش آنفولانزا برای بهبودی اعضای خانواده و هر کسی که به آنفولانزا مبتلا شده بسیار جواب می دهد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.