کد خبر : 23094 / /
/

بعد از تاخت و تاز قیمت سکه در روزهای گذشته نهاد مرکزی بازارساز برای مهار کردن سرعت فلز گران بهای داخلی دست به اقداماتی زد.

 از ساعت ۱۵ روز گذشته عرضه اولیه اوراق سلف سکه صورت گرفت که در واکنش به این عرضه اولیه قیمت سکه امامی تقریبا ۴۵۰هزار تومان نسبت به روز دوشنبه کاهش یافت. قیمت سکه دیروز در مرز ۱۶میلیون تومان به فروش رسید.

به گزارش اقتصادنیوز ، بعد از تاخت و تاز قیمت سکه در روزهای گذشته نهاد مرکزی بازارساز برای مهار کردن سرعت فلز گران بهای داخلی دست به اقداماتی زد.

سرعت گیر در بازار سکه

انتشار گواهی سکه، تولید سکه از طلای آب شده با همکاری بخش خصوصی و... از جمله کارهایی بود که بانک مرکزی از آن برای سرعت گیر بازار سکه استفاده کرد.

ضربه اوراق سکه به  قیمت سکه

در همین راستا از ساعت ۱۵ روز گذشته عرضه اولیه اوراق سلف سکه صورت گرفت که در واکنش به این عرضه اولیه قیمت سکه امامی تقریبا ۴۵۰هزار تومان نسبت به روز دوشنبه کاهش یافت. قیمت سکه دیروز در مرز ۱۶میلیون تومان به فروش رسید.

اثر کاهش قیمت دلار بر روی قیمت سکه

البته دلیل دیگر کاهش قیمت سکه به عقب نشینی نرخ دلار برمی گردد. قیمت دلار دیروز تا مرز ۳۶ هزار تومان پایین آمد.

شوک ریزشی به قیمت دلار و سکه

شب گذشته حباب سکه به نزدیک ۱۰ درصد رسید. کاهش حباب سکه در حالی است که در روزهای گذشته حباب سکه در حدود ۲۰ درصد هم رسیده بود.

خروج سکه بازان از بازار؟

فعالان بازار سکه معتقدند که کوچک شدن حباب سکه ممکن است نشان دهنده کاهش تقاضا برای خرید سکه و خروج سکه بازان از بازار باشد.

قیمت اونس طلا صعودی شد

البته در شرایط فعلی قیمت اونس طلا به بالای مرز ۱۷۰۰ دلار صعود کرده که بالاترین قیمت در یک ماه گذشته می باشد.

سکه بازان معتقدند به نظر می رسد همین امر تا حدودی قدرت کاهشی را تضعیف کند . سکه برای اینکه مسیر نزول را دنبال کند لازم است که بازار دلار کاهش بیشتری را تجربه کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.