کد خبر : 23210 / /
/

روزنامه انگلیسی میرر مدعی شده است که دوگین معروف به «مغز پوتین» خواستار سرنگونی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شده و گفته است که او حتی باید پس از شکست تحقیرآمیز مسکو در خرسون کشته شود.

یکی از شخصیت‌های کلیدی روسیه به نام «مغز پوتین» خواستار سرنگونی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شده و گفته است که او حتی باید پس از شکست تحقیرآمیز مسکو در خرسون کشته شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، روزنامه انگلیسی میرر مدعی شده است که دوگین معروف به «مغز پوتین» خواستار سرنگونی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شده و گفته است که او حتی باید پس از شکست تحقیرآمیز مسکو در خرسون کشته شود.

دوگین

الکساندر دوگین، ملی‌گرای افراطی راست، اولین شخصیت بزرگ روس است که نسبت به انزجار فزاینده در خصوص تهاجم پوتین به اوکراین سکوت خود را شکسته است و عقب نشینی روسیه از خرسون را ضربه بزرگی به غرور روسیه می داند.

میرر مدعی است که دوگین مواضع خود را در مورد عقب نشینی روسیه از خرسون و تلفات سربازان، در کانال تلگرامی خود منتشر کرده اما این پست در ادامه حذف شد.

بر این اساس گفته می شود که دوگین داستانی از شاخه زرین اثر جیمز جرج فریزر را منتشر می کند که در آن پادشاهی کشته می شود. پادشاه در داستان تخیلی به این دلیل کشته شد که در طول خشکسالی نتوانست باران بیاورد و شکمش پاره شده بود.

دوگین در متن خشمگینانه خود نوشت: «ما به حاکم قدرت کامل می‌دهیم و او همه ما، مردم، دولت، مردم، شهروندان را در یک لحظه حساس نجات می‌دهد.

دوگین با صحبت در مورد وضعیت اوکراین نوشت که هر روس واقعی اکنون باید غصه بخورد و دندان های خود را به دلیل وضعیت فعلی از درد به هم فشار دهد

وی در ادامه توضیح داد که روسیه «خرسون» را تسلیم کرده است و اگر غیرنظامیان از خرسون ناراحت نباشند، «روس نیستند».

دوگین یکی از حامیان اصلی حمله به اوکراین بود که خواستار گسترش قلمرو روسیه به کریمه، سپس بقیه اوکراین و فراتر از آن به کشورهای بالتیک بود.

دوگین که فیلسوف، عارف، تحلیلگر سیاسی و فاشیست نامیده می شود، تأثیری کلیدی بر روسیه پوتین دارد و عقیده بر این است که نظرات او - حداقل تا حدی - تأثیری کلیدی در تفکر حمله به اوکراین داشته است.

نوشته‌های او - که خواندن آنها برای سربازان روسی ضروری بوده است - یک جهان‌بینی پارانوئیدی را اعلام می‌کند که خواستار جذب اوکراین در روسیه است و او از مسکو می خواهد که همه چیز را "از ولادی وستوک تا دوبلین" کنترل کند. این منطقه وسیعی است که بیش از ۵۰۰۰ مایل وسعت دارد و محدوده وسیعی از قلمرو از شرق دور روسیه تا غرب اروپا را در بر می گیرد.

الکساندر دوگین در آثارش رابطه پر افت و خیز مسکو با کشورهای غربی را پیش‌بینی کرده بود. او در سال ۱۹۹۷ در یکی از کتابهایش طرحی را تببین کرد که محور آن ایجاد تفرقه بین کشورهای غربی و در عین حال افزایش وابستگی اقتصادی کشورهای اروپایی به روسیه بود.

هر چند الکساندر دوگین ارتباط مستقیمی با دستگاه سیاست خارجی روسیه ندارد اما در برخی از رسانه‌های بین‌المللی از او به عنوان «مغز پوتین» یاد شده است.

گروهی از صاحبنظران بر این اعتقاد هستند که برای درک جهان‌بینی ولادیمیر پوتین و جایگاهی که او برای روسیه متصور است باید به نوشته‌های الکساندر دوگین به عنوان یک چهره راست افراطی مراجعه کرد. به عنوان مثال دیوید وان درهلی در یادداشتی که سه ماه پیش در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر شد الکساندر دوگین را «یک پیشگوی فاشیست» و هوادار یک «امپراتوری حداکثری روسی» خوانده است.

دیوید وان درهلی در ادامه نوشته است که نشانه‌های نفوذ الکساندر دوگین در تصمیم‌گیری مقامات روسیه را می‌توان در سخنرانی ماه فوریه ولادیمیر پوتین همزمان با آغاز تهاجم نظامی به اوکراین مشاهده کرد.

وی یک روز پیش از کشته شدن دخترش در کانال تلگرام خود خواستار گسترش ابعاد جنگ در اوکراین شده بود.

با این حال اعلام موضع دوگین می تواند پیامدهای گسترده ای بر کرملین و فضای روانی بگذارد. شخصی که تا با این حد حامی پوتین و تهاجم روسیه به خاک اوکراین بود حالا از مرد شماره یک کرملین متنفر شده و نمی تواند احساسات خود را نسبت به پیامدهای جنگ اوکراین کنترل کند به طوری که به طور آشکارا خواستار خواستار برکناری و مرگ پوتین می شود!

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.