کد خبر : 23295 / /
/

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت به عنوان دولت وظیفه خود را در موضوع واردات خودرو انجام داده است و اگر مشکلی فراروی واردکنندگان باشد به رفع آنها می‌پردازد.

 

در حالی واردکنندگان خودرو همچنان درگیر مشکلات متعددی برای بارگذاری اطلاعات و مدارک برای طی کردن روند ثبت سفارش خودرو هستند که وزیر صنعت اعلام کرده "کار ما به عنوان دولت در این زمینه انجام شده و امید می‌رود به زودی کار نهایی شود."

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت به عنوان دولت وظیفه خود را در موضوع واردات خودرو انجام داده است و اگر مشکلی فراروی واردکنندگان باشد به رفع آنها می‌پردازد.

در حالی واردکنندگان خودرو همچنان درگیر مشکلات متعددی برای بارگذاری اطلاعات و مدارک برای طی کردن روند ثبت سفارش خودرو  هستند که وزیر صنعت اعلام کرده "کار ما به عنوان دولت در این زمینه انجام شده  و امید می‌رود به زودی کار نهایی شود." 

سید رضا فاطمی‌امین با اعلام اینکه در حال حاضر آیین‌نامه واردات خودرو مصوب شده و هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، محیط زیست و دیگر دستگاه‌ها انجام شده است، گفت:  افراد و شرکت‌هایی که متقاضی واردات بوده‌اند نیز تقاضاهای خود را ارائه داده‌اند و ما نیز منتظریم اگر جایی به مشکلی برخورد کردند، رفع و رجوع کنیم.

وی افزود: اکنون واردکنندگان در مسیر واردات خودرو در حال رتق و فتق امور مربوطه بوده و یکی یکی در حال انعقاد قراردادهایشان هستند.

وزیر صنعت تصریح‌کرد: واردکنندگان خودرو باید موضوع خدمات پس از فروش را تضمین کنند، یا نماینده رسمی بوده و یا انتقال فناوری انجام دهند و اینها شرایط اصلی انجام واردات است.بر اساس این گزارش است تا پایان سال 90‌هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود. مطابق آیین‌نامه اولویت با خودروهای کمتر از 10 هزار یورو خواهد بود و پس از آن خودروهای در بازه قیمتی 10 تا 20 هزار یورویی وارد خواهد شد. البته ارائه خدمات پس از فروش و همچنین پاس کردن استانداردهای 85گانه از جمله مدارک اصلی درخواست شده از شرکت‌های یاد شده است.  قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی در بورس و بر مبنای عرضه و تقاضا انجام خواهد شد که فرآیند کنترلی بهتری روی قیمت آن خواهد بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.