کد خبر : 23304 / /
/

بیماری هایی مانند بیماری قلبی می تواند منشاء اختلال نعوظ باشد

اختلال نعوظ با افزایش سن افزایش می یابد. آمارها نشان می دهد ۲۲ درصد مردان بالای ۶۰ سال و ۳۰ درصد مردان بالای ۷۰ سال از ناتوانی جنسی رنج می برند. با این حال تنها سن نیست که اختلال نعوظ را به دنبال دارد مردان در گروه سنی پایین تر نیز به دلایلی که در پی می آید به اختلال نعوظ مبتلا هستند.

 

بیماری قلبی و نعوظ

به گزارش مینو کیا از خط سلامت بیماری هایی مانند بیماری قلبی می تواند منشاء اختلال نعوظ باشد. در واقع علل بیماری های قلبی و اختلال نعوظ بسیار مشابه هستند. علائم  اختلال نعوظ ممکن است زودتر از علائم بیماری قلبی به دلیل مشکلات قلبی عروقی مانند تصلب شرایین ظاهر شود. تصور می شود که تصلب شرایین ، باریک شدن رگ های خونی در سراسر بدن ، شایع ترین علت اختلال نعوظ و هشداردهنده حمله قلبی یا سکته مغزی در آینده است. سایر شرایط پزشکی که مردان را در معرض اختلال نعوظ قرار می دهد عبارتند از: دیابت ، بیماری مزمن کلیه ، مولتیپل اسکلروزیس .

داروهای اختلال نعوظ

آیا به طور منظم داروهای تجویزی یا بدون نسخه مصرف می کنید؟ برخی از داروها ممکن است موجب اختلال نعوظ شوند مانند داروهای ضد افسردگی ، آنتی هیستامین ها یا داروهای فشار خون.در حالی که این داروها یک بیماری را درمان می کنند ، می توانند بر هورمون ها ، اعصاب یا گردش خون تأثیر بگذارند  که همه آنها خطر اختلال نعوظ را افزایش می دهند. اگر فکر می کنید اختلال نعوظ ممکن است نتیجه مصرف یک دارو باشد ، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

استرس و اختلال نعوظ

مشکلات رابطه ای باعث ایجاد استرس می شود و می تواند منجر به مشاجره در اتاق خواب شود. افسردگی ، اضطراب ، عزت نفس پایین ، احساس گناه و ترس از شکست جنسی از دیگر عوامل موثر در اختلال نعوظ هستند.

سبک زندگی و اختلال نعوظ

اتخاذ تصمیمات بهداشتی ضعیف به صورت روزانه ممکن است بر توانایی نعوظ تأثیر بگذارد. مردان دارای اضافه وزن ، سیگاری ، مشروبات الکلی یا سوء مصرف مواد مخدر بیشتر به اختلال نعوظ مبتلا می شوند. خوردن غذاهای سرشار از فلاونوئیدها مانند زغال اخته به کاهش اختلال نعوظ کمک می کند. افزایش مصرف فلاونوئیدها همچنین به مردان کمک می کند کمتر سیگار بکشند ، کمتر بنوشند و بیشتر ورزش کنند.

بیماری ها و اختلال نعوظ

در حالی که ورزش برای سلامتی بسیار مفید است ، مراقب هرگونه فعالیت بدنی باشید که می تواند به بدن آسیب برساند و باعث اختلال نعوظ شود. با افزایش محبوبیت دوچرخه سواری ، مردان نگرانی خود را در مورد اینکه آیا این ورزش موجب اختلال نعوظ می شود ، ابراز نگرانی کرده اند. مطالعه اخیر منتشر شده در مجله سلامت مردان به این نتیجه رسید هیچ رابطه ای بین دوچرخه سواری طولانی مدت و اختلال نعوظ وجود ندارد.

با وجود اینکه ۳۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از اختلال نعوظ رنج می برند ، تخمین زده می شود که تا سال ۲۰۲۵  این تعداد به ۳۲۰ میلیون مرد در سراسر جهان برسد که اهمیت توجه به مراقبت های بهداشتی و جنسی را در مردان نشان می دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.