کد خبر : 23309 / /
/

مربا جزء لاینفک صبحانه‌های ایرانی است که در طمع‌های متنوع این روزها در بازار یافت می‌شود اما در این میان آنچه اهمیت دارد کیفیت و سلامت محصول است که هرجایی پیدا نمی‌شود.

به گزارش خرید باحال، مربا رستا با طمع‌های متنوع به بازار عرضه شده است. هر کسی با هر نوع ذائقه‌ای می‌تواند طمع دلخواه خود را از میان محصولات مربا رستا تهیه کند. مربا رستا با درنظر گرفتن استانداردهای بهداشتی به صورت خانگی تهیه می‌شود. انواع مربا رستا را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی خرید باحال تهیه کنید.

فواید مربا رستا

هر مربایی بسته به نوع میوه‌اش، کالری و ارزش غذایی متفاوتی دارد؛ اما به‌طورکلی میزان قند و کربوهیدرات‌ مرباها بالاست. به همین دلیل انرژی فراوانی دارند. بنابراین نباید از خوردن مربا در وعده‌ی صبحانه غافل شد.

مربای میوه برخلاف کره، روغن، نوتلا و پنیر فاقد کلسترول و چربی است. از همین روی، مصرف آن باعث افزایش چربی بدن نمی‌شود و اگر در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید به توازن وزن بدن کمک می‌کند.

​مربای رستا متنوع‌ترین و باکیفیت‌ترین مربا در بازار با ارسال رایگان

پکتین ماده‌ای است که تقریبا در تمامی میوه‌ها وجود دارد. پکتین در حقیقت یک فیبر قدرتمند است که در بدن مانند ژله عمل می‌کند. در فرآیند گرمادهی و تهیه مربای میوه این ماده نیز دستخوش تغییرات مثبتی می‌شود. تحقیقات نشان داده است پکتین اصلاح شده در مربا خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و باعث بهبود سلامت مو، پوست و ناخن‌ها می‌شود. همچنین مصرف مربا به دلیل وجود این ماده بروز یبوست و خطر پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

مربا دارای شکر و سرشار از انرژی و فیبر است. مصرف مربا باعث می‌شود زودتر سیر شوید و مانع از پرخوری در وعده صبحانه می‌شود. پرخوری نکردن در وعده صبحانه همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.

خواص مربا رستا

از آنجا که مربا از حجم بالایی از میوه‌های مختلف تهیه می‌شود خطر بروز سکته مغزی، حمله قلبی و بیماری‌های قلبی – عروقی را کاهش می‌دهد.

مربا غنی از آنتی اکسیدان‌های مختلف و قدرتمند است. همین موضوع خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف به ویژه سرطان‌های دهان، معده، کلون را کاهش می‌دهد. مصرف مربا در زنان باردار نیز باعث کاهش خطر بروز نقص لوله عصبی، "اسپینا بیفیدا" (شکاف مادرزادی مهره‌های نوزاد) و "آنانسفالی" (اختلال مغزی ناشی از نقص در کانال عصبی) در مراحل رشد جنین می‌شود.

اگر مربا از میوه‌های کاملا رسیده تهیه شده باشد، سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف است.

نکات مهم برای نگهداری مربا رستا

ظرف مناسب برای نگهداری مربا باید از جنس شیشه‌ای یا پیرکس باشد. برخی از خانم‌ها مربا را برای مدت طولانی در ظروف پلاستیکی نگهداری می‌کنند که این کار نیز می‌تواند در فاسد شدن مربا اثر گذار باشد، چون ظروف پلاستیک هر چند به طور تمیز شسته شوند باز هم در خود آثاری از مواد قبلی را که در آن‌ها نگهداری شده است، حفظ می‌کنند و این کار بر کیفیت و مزه مربا تاثیر می‌گذارد. دقت کنید که پیش از ریختن مربا در درون شیشه‌ها باید از تمیز و خشک بودن آن‌ها مطمئن شوید. در شیشه‌ها هم باید سالم بوده، محکم بسته شوند تا هوا به داخل ظرف نرود.

توجه به کیفیت محصول نشان از حسن توجه شما به سلامت خود و خانواده‌ محترمتان است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.