کد خبر : 23402 / /
/

مرتضی محمودوند در گفت‌وگو با «شرق» درباره لازمه شفافیت در مجلس و اینکه برخی این اقدام هیئت‌رئیسه را تخلف از ماده 114 آیین‌نامه می‌دانند، گفت: «منتشرنکردن اسامی امضاکنندگان بیانیه 227 نفر خلاف آیین‌نامه نبود؛ بلکه من معتقدم اصل این بیانیه و عدد اعلام‌شده امضاها مخدوش بود. عدد 227 نفر واقعی نیست و در خوش‌بینانه‌ترین حالت صد‌وچند نفر این بیانیه را امضا کرده‌اند و این حرف را هم ثابت می‌کنم. اصلا محال است این تعداد نماینده مردم خواستار قصاص یا اعدام معترضان یا به قولی اغتشاشگران و بازداشتی‌ها شده باشند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس اصل بیانیه 227 نفر و تعداد امضاها را مخدوش می‌داند.

به گزارش اقتصادنیوز، مرتضی محمودوند در  گفت‌وگو با «شرق» درباره لازمه شفافیت در مجلس و اینکه برخی این اقدام هیئت‌رئیسه را تخلف از ماده 114 آیین‌نامه می‌دانند، گفت: «منتشرنکردن اسامی امضاکنندگان بیانیه 227 نفر خلاف آیین‌نامه نبود؛ بلکه من معتقدم اصل این بیانیه و عدد اعلام‌شده امضاها مخدوش بود. عدد 227 نفر واقعی نیست و در خوش‌بینانه‌ترین حالت صد‌وچند نفر این بیانیه را امضا کرده‌اند و این حرف را هم ثابت می‌کنم. اصلا محال است این تعداد نماینده مردم خواستار قصاص یا اعدام معترضان یا به قولی اغتشاشگران و بازداشتی‌ها شده باشند.

دلیلم این است که تعدادی از نمایندگان نظرشان مخالف برخورد با بازداشتی‌هاست. طیف اقلیتی هم هستند که مخالف این رویکرد هستند و چنین بیانیه‌ای را اصلا امضا نمی‌کنند. گروهی دیگر هم اهل سنت‌اند و خواستار برخورد با بازداشتی‌ها نیستند. به‌همین‌دلیل معتقدم از ابتدا اعلام عدد 227 نفر صحت نداشته و واقعی نیست.

طعنه سنگین عباس عبدی به مجری صداوسیما درباره فوت کیان

در این زمینه با آقای قالیباف، رئیس مجلس، هم صحبت کردم. از آنجایی که اصل موضوع مخدوش بود، شخص آقای قالیباف و هیئت‌رئیسه جلوی ماجرا را گرفتند. بیانیه هم که به صحن آمد، وقتی با همکاران صحبت کردم، اکثریت آنها گفتند اصلا چنین متنی را امضا نکرده‌اند. به همین دلیل بود که اسامی امضاکنندگان به صورت رسمی از طریق مجلس ثبت و اعلام نشد. از همه نمایندگان هم سؤال کنید، تأکید می‌کنند آن متن منتشره را اصلا نخوانده و امضا نکرده‌اند و احتمالا تغییراتی صورت گرفته است.

به نظر من کسانی که این بیانیه را آماده کرده بودند، آن را در رسانه‌ها هم منتشر کردند. متأسفانه این بیانیه دروغین و امضاهای جعلی همه دنیا را گرفت و این وسط آن که بیشترین آسیب را دید، جمهوری اسلامی بود. هرچند این افراد مدعی دفاع از جمهوری اسلامی هستند؛ اما این رفتار تندروها با گفتارشان تناقض دارد. به‌همین‌دلیل از آنها با عنوان «سوپرانقلابی‌نما» استفاده می‌کنم.

این سوپرانقلابی‌نماها هستند که با رفتارهای تند خود خواستار برخورد با دانش‌آموزان هستند. من از آنها سؤال می‌کنم چه کسی به شما مجوز داده که با دانش‌آموزان برخورد کنید؟ درباره درخواست برای برخورد با معترضان هم باید بگویم مگر قوه قضائیه در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است که نمایندگان مجلس حق تذکر و مداخله به خود می‌دهند و برای قوه قضائیه نسخه می‌پیچند که با دانش‌آموزان و معترضان برخورد کند؟

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.