کد خبر : 23409 / /
/

مربای توت‌فرنگی از خوشمزه‌ترین مرباهایی است که مورد پسند بسیاری افراد سرسفره صبحانه است. این مربا در تهیه انواع دسر کاربرد دارد.

به گزارش خرید باحال، مربای توت‌فرنگی از انواع مرباهای بسیار محبوب در میان ایرانیان است. مربای توت‌فرنگی با برندهای متنوعی در بازار به فروش می‌رسد. مربای توت‌فرنگی علاوه بر کاربرد در صبحانه و تهیه دسر، از شهد آن برای تهیه انواع نوشیدنی های دلچسب به ویژه در فصل تابستان استفاده می شود. فروشگاه اینترنتی خرید باحال عرضه کننده مربای توت‌فرنگی با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قیمت است.

مربای توت‌فرنگی

خواص مربای توت‌فرنگی

توت فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین C، فولات، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها می باشد و بعنوان یک جایگزین شیرین، باعث افزایش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در کل ارتقاء سلامتی بدن شود. همچنین دارای املاح کلسیم، آهن و فسفر می باشد. از مواد موثر مهم آن می توان تانن، موسیلاژ، قندهای مختلف، سالیسیلات ها و به خصوص اسیدهای میوه را نام برد.

مصرف این میوه علاوه بر وجود انواع ویتامین، املاح و آب که هر کدام اثرات خود را بر بدن اعمال می کنند دارای خاصیت تقویت کننده، ملین و خنک کننده نیز می باشد. توت فرنگی از تصلب شرائین جلوگیری می نماید. توت فرنگی اشتها آور است و ادرار را زیاد می کند. املاح معدنی موجود در توت فرنگی خاصیت مسهلی به آن بخشیده است، زیرا این املاح عضلات روده را به انبساط و انقباض وادار می کند و به همین جهت توت فرنگی برای درمان یبوست مؤثر است.

دستور تهیه مربا توت‌فرنگی

برای تهیه مربای خوشمزه و خوشرنگ با توت فرنگی ابتدا گلبرگ های اصافی توت فرنگی ها را می گیریم و آن ها را می شوییم و داخل آبکش می ریزیم و همان لحظه با دستمال حوله ای تمیز توت فرنگی ها را خیلی فوری خشک می کنیم.

توجه داشته باشید که اگر توت فرنگی ها به صورت خیس داخل آبکش بمانند آب داخل توت فرنگی ها نفوذ می کند و مزه توت ها را تغییر می دهد. بعد نصف توت فرنگی ها را داخل قابلمه ای متناسب با مقدار موادمان می ریزیم.

نصف شکر را نیز روی توت فرنگی ها به صورت پخش می ریزیم و لایه بعد باقی توت فرنگی ها را می ریزیم و بعد نصف دیگر شکر را اضافه می کنیم و قابلمه را داخل یخچال می گذاریم تا به مدت ۱۲ ساعت توت فرنگی ها آب بیندازند.

مربای آلبالو یکی از انواع مرباهای خوشرنگ و خوشمزه ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو میشود

سپس قابلمه حاوی مخلوط توت فرنگی و شکر را از یخچال بیرون می آوریم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا به جوش بیاید.در مدت پخت مربا درب قابلمه را نمی گذاریم.حدودا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد از جوش آمدن توت فرنگی ها به غلظت می رسند.

ابتدا که مربا در حال جوشیدن است کف می کند که با استفاده از کفگیر می توانیم کف ها را می گیریم.برای اطمینان از قوام مطلوب مربا نصف قاشق مربا خوری از شهد مربا داخل یک لیوان آب سرد می ریزیم اگر شهد داخل آب در حین ته نشین شده متلاشی نشد.

مربای توت‌فرنگی

فوت کاسه‌گری برای تهیه مربای توت‌فرنگی عالی

اگر مربا کاملا ته نشین شد یعنی مربا به قوام مطلوب رسیده است و از روی حرارت قابلمه را بر می داریم و سریع آبلیمو را اضافه می کنیم و آرام با قاشق مربا را هم می زنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود.آبلیمو از شکرک زدن مربا جلوگیری می کند.

البته به این نکته نیز باید توجه کنیم که زیاد جوشیدن مربا و یا حتی زود برداشتن مربا (در حالی که توت فرنگی ها نرم نشدند و نپخته اند) نیز می تواند باعث شکرک شود. مربا توت فرنگی خنک که شد داخل شیشه های مورد نظر می ریزیم.

برای نگهداری کوتاه مدت و چند ماه می توانیم مربا را در یخچال قرار می دهیم، ولی اگر بخواهیم به مدت بیشتر از ۶ ماه یا حتی یک سال مربای توت فرنگی را نگهداری کنیم، بهتر است انرا در ظرف های مناسب قرار داده و فریز کنیم.

 

نکات احتیاطی درباره مصرف مربای توت‌فرنگی

 

استفاده زیاد توت فرنگی ممکن است باعث ایجاد کهیر شود. همچنین افراط در خوردن توت فرنگی ممکن است ایجاد تب کند.

این میوه نیز مانند بسیاری از مواد غذایی آلرژی‌ زا، در افراد حساس، ایجاد آلرژی می ‌کند و از علایم آن می‌ توان به اگزما، دانه‌ های قرمز روی پوست، سردرد، آبریزش بینی، ریزش اشک، سرگیجه و حتی اختلالات گوارشی (مانند استفراغ) اشاره کرد که در این موارد توصیه می ‌شود بی هیچ شکی این میوه مصرف نشود، به خصوص در کودکان زیر یک سال. همچنین در افراد مبتلا به ناراحتی‌ های پوستی، ممکن است مشکل پوستی‌ شان را تشدید کند.

توت فرنگی به علت داشتن اسید سالسیلیک، در بعضی اشخاص، کبد و مثانه را تحریک کرده و جوش‌ هایی شبیه کهیر ایجاد می ‌کند. از این رو، افراد باید به واکنش‌های بدن‌شان بعد از مصرف این میوه دقت کنند. کسانی که معده‌ای حساس دارند، یا مبتلا به بیماری آسم هستند، بهتر است از خوردن توت‌فرنگی پرهیز کنند، زیرا ممکن است بیماری ‌شان را تشدید کند.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.