کد خبر : 23449 / /
/

پیشکسوت استقلال گفت: هر مربی ایرانی جای ساپینتو بود در این وضعیت طرف باشگاه را می گرفت ولی سرمربی استقلال رفتار درستی داشت.

 

پیشکسوت استقلال گفت: هر مربی ایرانی جای ساپینتو بود در این وضعیت طرف باشگاه را می گرفت ولی سرمربی استقلال رفتار درستی داشت.

تیم استقلال

علی چینی، بازیکن و مربی اسبق استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره شرایط این روزهای تیم استقلال و مشکلات مالی اش اظهار داشت: متاسفانه در فوتبال ایران همیشه مشکل مالی وجود داشته است. این فقط شامل فوتبال نمی شود بلکه در سایر رشته های ورزشی هم وضعیت به همین منوال است. چون مسئولان نگاه حرفه‌ای به ورزش ندارند.

وی افزود: این نشان دهنده نبودن مدیران آگاه و آشنا با ورزش است. وقتی فلان وزیر در فلان وزارتخانه حتی یک خط درس آن رشته را در دانشگاه نخوانده ولی وزیر شده است اوضاع بهتر از این نمی شود. فوتبال هم از این قاعده مستثنا نیست به ویژه استقلال که دولتی اداره می شود.

بازیکن قدیمی استقلال اضافه کرد: آفرین به ساپینتو که حرف دل بازیکنان را زد و از آنها حمایت کرد. بازیکنان فوتبال در ازای پولی که دریافت می کنند مالیات می دهند و باید به شکل حرفه ای زندگی کنند. آنها هم در قبال خانواده شان مسئول هستند. با این وضعیت پول گرفتن نمی توانند چیزی برای خودشان بخرند، اگر هم بخرند قسطی آن را می‌گیرند و چون نمی‌توانند قصدش را بپردازند مجبور می شوند زیر قیمت بفروشند. این ها مشکلاتی است که کسی نمی بیند.

چینی که از اعتصاب اخیر استقلالی ها خبر داشت افزود: درست است که برخی از فوتبالیستها زندگی متوسط رو به بالا دارند اما این دلیل نمی‌شود که حقشان را نگیرند. فوتبالیست جانش را در میدان مسابقه به خطر می اندازد. خطر قطع نخاع را به جان می‌خرد. خطر ضربه مغزی را به جان می‌خرند. شکستگی ساق پا، برگشتن زانو، پاره شدن طحال و هزار و یک مشکل دیگر را به جان می‌خرد پس حق دارد پولش را از باشگاه مطالبه کند.

ساپینتو ثابت کرد پاچه‌خوار نیست/ مگر بازیکن استقلال قول قهرمانی داده که پولش را نمی دهید؟/ همیشه قبل دربی تیم را به هم می‌ریزند

وی در این باره که گفته می‌شود بازیکنان استقلال با قرار گرفتن تیم شان در رتبه دوم جدول رده بندی مستحق گرفتن مطالباتشان هستند یا نه گفت: مگر در قرارداد بازیکنان قید شده است که "ما حتماً تیم را قهرمان می کنیم"؟ قهرمان شدن، گل زدن یا پاس گل دادن یک سری آپشن دارد که در قراردادها اضافه شده است. ولی اصل قرارداد برای بازیکن مثل قرارداد یک کارگر با یک کارخانه است که باید به او پرداخت شود.

مربی اسبق استقلال در این باره که این اتفاقات در آستانه دربی چه اثر منفی روی استقلال خواهد داشت توضیح داد: سالیان سال است که همیشه در آستانه بازیهای حساس از این اتفاقات می‌افتد و اینگونه اعتصاب‌ها که نمی‌خواهم به احترام استقلال اسمش را اعتصاب بگذارم را می بینیم.

وی همچنین با تحسین ساپینتو که گفته بود "باشگاه باید پول بازیکنان را بدهد تا شرمنده خانواده شان نشوند" گفت: آفرین به سرمربی استقلال که از بازیکنانش حمایت کرد. معمولاً مربیان ایرانی در این قبیل مواقع به سمت مدیرعامل و باشگاه غش می کنند ولی ساپینتو ثابت کرد پاچه خوار نیست و هوای تیمش را دارد که جلوی مدیرعامل از حق بچه هایش دفاع کرد.

چینی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در تعطیلات پیش رو و با رفع مشکلات تکراری مالی، استقلال بتواند به موقع خودش را برای دربی آماده کند و با قدرت به سراغ این بازی ۶ امتیازی برود تا صدر جدول را از آن خود کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.