کد خبر : 23459 / /
/

امروز دوشنبه ۳۰ آبان قرار است ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی سفید متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو با قیمت پایه ۱۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان روی تابلوی بورس کالا برود. پیش پرداختی که خریداران باید در حساب وکالتی خود موجود داشته باشند ۱۰۰ درصد است.

 

قرار است امروز دوشنبه عرضه خودروی 207 در بورس کالا انجام شود، قیمت تمام شده این خودرو در بورس چقدر است؟

 

امروز دوشنبه ۳۰ آبان قرار است ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی سفید متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو با قیمت پایه ۱۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان روی تابلوی بورس کالا برود. پیش پرداختی که خریداران باید در حساب وکالتی خود موجود داشته باشند ۱۰۰ درصد است.

قیمت 207 در بورس چقدر است؟

بر اساس اعلام بورس کالا پژو ۲۰۷i با قیمت پایه ۱۸۷ میلیون تومان روی تابلوی معاملات می‌رود. نگاهی به اعداد و اراقام بازار آزاد نشان می‌دهد که قیمت 207 دنده‌ای حدودا 423 تا 436 میلیون تومان است. اگر قیمت پایه و قیمت بازار آزاد را مقایسه کنیم به تفاوت قیمتی 56 درصدی می‌رسیم. اما نکته اساسی اینجاست که 187 میلیون تومان قیمت پایه است و خریدار خودرو از بورس کالا باید هزینه مالیات و عوارض که معادل 13 درصد از مبلغ نهایی و هزینه ثابت به مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان بابت بیمه و شماره‌گذاری است را پرداخت کند.

البته چون معاملات بورس بر اساس عرضه و تقاضاست احتمالا قیمت پایه 187 میلیون تومانی به چند برابر افزایش یابد. چرا که 207 خودروی محبوبی است و فاصله قیمتی بسیار زیادی با بازار آزاد دارد و خریدار می‌تواند سود بسیار خوبی کسب کند.

محدودیت های این عرضه چیست؟

طبق طرح‌های پیشین اشخاص حقوقی امکان خرید ندارند. اشخاص حقیقی که در عرضه های قبلی خودرو در این بازار کالایی موفق به خرید خودرو سواری شده اند امکان ثبت سفارش ندارند. هر کد بورس کالایی صرفا مجاز به ثبت سفارش یک عدد خودرو است.

شرایط خرید 207

متقاضیان 207 باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته است. خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت به آدرس وبسایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو اقدام تکمیل پروفایل شخصی خود کنند. در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی) اطلاع رسانی می‌شود، علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه‌گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های زیر اقدام کنند.

بدیهی است درصورت عدم واریز هزینه‌های فوق حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی، زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.