کد خبر : 23460 / /
/

مربای سیب جزء پرطرفدارترین اقلام صبحانه نزد ایرانیان است که طمعی دلنشین و به یادمانی را برای مصرف کننده فراهم می‌کند.

به گزارش خرید باحال، مربای سیب در طمع‌های متنوع ترش، شیرین و ملس تهیه می‌شود. مربای سیب علاوه بر صبحانه و عصرانه، شیرینی پزی و تهیه دسر بسیار کاربرد دارد. مربای سیب در وزن‌ها و برندهای گوناگون در فروشگاه‌های سراسر کشور به فروش می‌رسد. بهترین کیفیت و عالی‌ترین طمع مربای سیب را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی خرید باحال تهیه فرمایید.

مربای سیب

روش پخت مربای سیب

مربای سیب یکی از انواع مرباهای بسیار خوشمزه و پر مصرف در سراسر جهان است که می توانید از آن علاوه بر صبحانه یا عصرانه برای تزیین شیرینی هایی مثل شیرینی مربایی نیز استفاده کنید. مواد لازم برای یک شیشه متوسط شامل سیب۱ کیلوگرم، شکر۱ کیلوگرم، زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری، گلاب۴ قاشق غذاخوری و آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری است.

برای تهیه مربای سیب ابتدا سیب ها را می شوییم و بعد پوستشان را می گیریم و از وسط نصف می کنیم و هسته های آن را خارج می کنیم و در ظرفی قرار می دهیم.سپس روی تخته آشپزخانه سیب ها را می گذاریم و به صورت مکعب های متوسط خرد می کنیم. البته می توانید از انواع قالب ها نیز برای خرد کردن سیب ها استفاده کنید. پس از خرد کردن سیب را داخل کاسه ای می ریزیم و ۱ لیوان آب را به همراه لیمو ترش به سیب ها اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا هیمن طور استراحت کنند.

داخل قابلمه ای (متناسب با مقدار سیب ها) ۴ لیوان آب می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم تا با حرارت زیاد آب آن سریعتر جوش بیاید و شکر را کم کم داخل آب می ریزیم و آرام با قاشق هم می زنیم تا زودتر در آب حل شود. زمانیکه آب در حال جوشیدن بود سیب ها را در آبکش می ریزیم و بعد به شربت در حال جوش اضافه می کنیم و زعفران دم کرده را نیز اضافه می کنیم حرارت را متوسط می کنیم تا مربا به مرور به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پخته شود و به غلظت مورد نظرمان در بیاید.

بعد از گذشت زمان گفته شده یک تکه از سیب ها را در دهان تست می کنیم. اگر سیب نرم تر شده بود و شربت مربا نیز به غلظت مورد نظرمان رسیده بود (شربت پس از سرد شدن کمی سفت تر می شود) قابلمه مربا را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. سپس همان لحظه گلاب را می افزاییم و کمی مربا را مخلوط می کنیم تا طعم گلاب به خورد مربا برود، سپس اجازه می دهیم مربا در دمای محیط سرد شود و در شیشه مورد نظر می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و در یخچال قرار می دهیم و برای صبحانه نوش جان کنید.

تکنیک قرمزشدن مربای سیب

پس از گذشت ۳۰ دقیقه از پخت مربا، زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم و حرارت زیر قابلمه را روی کمترین درجه قرار می دهیم. حالا یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مربا به مدت یک تا دو ساعت تغییر رنگ دهد. در صورتی که شهد مربا بیش از حد غلیظ شده بود ولی هنوز رنگ مربا قرمز نشده بود، به مقدار ۱ استکان آب جوش به مربا اضافه می کنیم و مجددا درب قابلمه را به صورت کاملا کیپ می گذاریم تا مربا دم بکشد و تغییر رنگ دهد.

مربای سیب

فوت و فن سبزشدن مربای سیب

روش درست کردن مربا با سیب سبز نسبت به سیب های دیگر کمی متفاوت تر است و باید چند نکته را رعایت کنید تا در پایان مربای خوشرنگ و خوشمزه ای داشته باشد. برای دانستن این نکات توصیه می کنیم مطلب زیر را مشاهده نمایید.

خواص مربای سیب

با استفاده از سیب می‌ توان ناراحتی‌ های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌ های پوستی طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه‌ های آن‌ها را کاهش داد. لازم به ذکر است که این قابلیت سیب به دلیل وجود ریبوفلاوین (ویتامین B۲)، ویتامین C و A ، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم می‌باشد.

یکی از بیماری‌ هایی که به‌ طور مشخص به علت پرخوری و مصرف مداوم منابع حیوانی (گوشت قرمز و چربی) و الکل بروز می کند، درد مفاصل و نقرس است. البته آمادگی ابتلا به این بیماری ارثی است. در موارد شدید، بیمار با دارو و کمپرس سرد درمان می‌شود. برای جلوگیری از گسترش و طولانی شدن بیماری پیروی از برنامه‌ی غذایی فاقد گوشت و چربی، لازم است. هم‌چنین سیب میوه‌ای بسیار باارزش است؛ چرا که هم‌ چربی چندانی ندارد و هم موجب کاهش اوره می‌گردد.

سیب خام یا پخته مانع تشکیل اسید اوریک در بدن می‌شود و پس از مصرف آن مقدار کلی اسیدهای ادرار، به ویژه اسید فرمیک افزایش می‌ یابد. از این رو مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل و نقرس توصیه می‌گردد. یکی از خواص مربا سیب و سیب این است که مقوی برای مغز است. به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام می‌دهند مفید می‌ باشد. به طور کلی سیب به علت داشتن فسفر، اعصاب و مغز را تقویت می‌کند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.