کد خبر : 23615 / /
/

در هفته‌های گذشته و پس از آغاز افزایش قیمت دلار در بازار تهران، بانک مرکزی از سیاست‌های ارزی جدید خود رونمایی کرد.

دلار در بازار آزاد در بازار امروز نسبت به ۲ روز پیش، با ۰ تومان بدون تغییر، ۳۵,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.دلار در صرافی ملی با افزایش ۱.۱۱ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۱,۵۰۶ تومان معامله شد.دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۱۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۲,۹۱۳ تومان معامله شد.دلار در سامانه سنا با افزایش ۱.۱۱ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۳۱,۵۰۶ تومان معامله شد.دلار کانادا با افزایش ۰.۰۱ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۲۶,۲۲۵ تومان معامله شد.

به گزارظ اقتصادنیوز ، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران درچند روز ابتدای مهر ماه حکایت از ترس بازیگران ارزی از عرضه سنگین ارز توسط نهاد مرکزی بازار ساز دارد .

در هفته‌های گذشته و پس از آغاز  افزایش قیمت دلار در بازار تهران، بانک مرکزی از سیاست‌های ارزی جدید خود رونمایی کرد. در راستای این سیاست‌ها نهاد مذکور با معرفی بنگاه‌های معاملاتی جدید در فرآیند خرید ارز تسهیلگری‌هایی انجام داد تا از فشار تقاضای موجود در بازار بکاهد.

در ابتدا نرخ ارز واکنش مستقیمی به این سیاست نشان نداد، اما در روز‌های پایانی آبان ماه با برطرف‌سازی بخشی از تقاضا‌های خرد بازار در معاملات توافقی،  قیمت دلار عقب نشینی کرد. 

قیمت دلار در هفته گذشته در یک محدوده خاص معامله شد. یکی از نشانه‌های بالا بودن عرضه در بازار ارز برای معامله‌گران این است که مرزهای مقاومتی به‌راحتی شکسته نمی‌شوند و بازارساز نسبت به این مرزها حساسیت نشان داده است. 

در شرایط فعلی برخی از بازیگران ارزی باور دارند در صورتی که قیمت دلار از محدوده مورد نظر نهاد سیاستگذار خارج شود ممکن است به خریداران جسارت بیشتری برای برگشت به بازار بدهد. با این حال، بازارساز گاهی اجازه شکست مقاومت‌ها را می‌دهد تا از نقاط بالاتر عرضه سنگین‌تر را کلید بزند

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.