کد خبر : 23631 / /
/

بغض ناشی از فشارهای روزهای گذشته روی یوزهای ایرانی باید بالاخره در جایی می‌ترکید؛ چه بهتر از اینکه مقابل ولز درست ۴ روز بعد از شکست تلخ مقابل انگلیس چنین اتفاقی با یک برد شیرین رخ می‌داد. همین هم شد؛ همان که آرزویش را می‌کردیم، همان بردی که انتظارش را کشیدیم و خدا هم به دل‌مان نگاه کرد و آن را از ما دریغ نکرد.

نمایش فوق‌العاده مقابل ولز، پایان بدشانسی و ۲ گل در دقایق پایانی یک‌روز تاریخی را برای فوتبال ایران ساخت؛ یوزها به جام‌جهانی برگشتند.

بغض ناشی از فشارهای روزهای گذشته روی یوزهای ایرانی باید بالاخره در جایی می‌ترکید؛ چه بهتر از اینکه مقابل ولز درست ۴ روز بعد از شکست تلخ مقابل انگلیس چنین اتفاقی با یک برد شیرین رخ می‌داد. همین هم شد؛ همان که آرزویش را می‌کردیم، همان بردی که انتظارش را کشیدیم و خدا هم به دل‌مان نگاه کرد و آن را از ما دریغ نکرد.

جمعه ۴ آذر با همه جمعه‌های قبل فرق داشت، از ظهر که شروع شد، استرس داشتیم و هیجان برای آنکه شاگردان کارلوس کی‌روش شکست قبلی را جبران کنند و با یک برد دلچسب ما را از دلگیری غروب جمعه نجات بدهند. انگار همه چیز مهیا بود تا شیربچه‌های ایران آنچه در ذهن طرفداران‌شان است را روی چمن بیاورند و حکم پیروزی را با ماژیک خوشرنگ امضا کنند. ۳ امتیاز شیرین به حساب ایران نشسته و این یعنی آمادگی برای برداشتن محکم گام آخر و صعود به دور حذفی جام‌جهانی.

سومین برد ایران چگونه حاصل شد؟

تیم ملی ایران در شرایطی مقابل ولز به میدان رفت که کارلوس کی‌روش ۴ تغییر عمده در ترکیب اصلی ایجاد کرده بود؛ تغییراتی که سیستم تیم را هم دچار تغییر کرد و یک تیم کاملا هجومی ساخت. ایران مقابل ولز دیگر با آن شیوه تدافعی به میدان نرفت. سردار آزمون به خط حمله اضافه شد و در کنار مهدی طارمی قرار گرفت. علی قلی‌زاده برای تحرک بیشتر در خط حمله جای جهانبخش را گرفت، در خط هافبک سعید عزت‌اللهی باتجربه بازی کرد و رامین رضاییان هم در دفاع راست جایگزین صادق محرمی شد. این تغییرات برای ارائه یک نمایش کاملا هجومی کافی بود. تیم‌ملی با آرایشی که همیشه از کی‌روش سراغ داشتیم، بازی کرد و ۲۱ بار دروازه حریف را به خطر انداخت. یک گل آفساید گرفته شده در نیمه اول، ۳ بار لرزاندن تیر دروازه در نیمه دوم اوج بدشانسی را به رخ کشید اما این پایان کار نبود. حق ایران با این نمایش فوق‌العاده کسب ۳ امتیازی بود که تقدیر آن را در دقایق پایانی برای ما نوشته بود. دقایقی بعد از اخراج دروازه‌بان اول ولز و ۱۰ نفره شدن حریف، شانس به ایران رو کرد و شوت دیدنی و از راه دور چشمی سرانجام تور دروازه ولز را به لرزه در آورد. حرکت خوب در ثانیه‌های پایانی و رسیدن توپ به رامین رضاییان با ضربه چیپ و دیدنی او به گل دوم تبدیل شد تا یک برد شیرین و ارزشمند برای ایران به ثبت برسد. پیروزی مقابل ولز سومین برد تاریخ ایران در جام‌جهانی بود. آمریکا و مراکش در مجموع ۵ جام قبلی مقابل ایران شکست خورده بودند و حالا یوزهای ایرانی بار دیگر یک را به ارمغان آوردند.

تنها تلخی ایران - ولز

علیرضا جهانبخش، هافبک تیم‌ملی ایران در این مسابقه با یک خطا در میانه زمین کارت زرد را از داور گواتمالایی دریافت کرد. او که مقابل انگلیس هم کارت زرد گرفته بود، دواخطاره شد و دیدار با امریکا را از دست داد. محرومیتی که شاید تلخ‌ترین اتفاق دیدار ایران و ولز باشد.

ایران فقط یک گام تا صعود

حالا با این برد ایران برای رسیدن به مهم‌ترین افتخار تاریخ خود بسیار نزدیک‌تر شده است. تیم ملی ۳ امتیازی است و مقابل آمریکا می‌تواند مهر صعود به دور حذفی جام‌جهانی را بزند. تیم ملی ایران در ۵ دوره قبلی حضور در جام‌جهانی هرگز از مرحله گروهی بالا نرفته و قبل از تورنمنت ۲۰۲۲ خیلی‌ها به آینده این تیم امیدوار شده‌اند. اگرچه شکست مقابل انگلیس شاید کمی باعث ناامیدی شد اما شاگردان کی‌روش نشان دادند پاپس نمی‌کشند و حالا با گرفتن این ۳ امتیاز بدون شک مقابل آمریکا نیز برای کسب موفقیتی دیگر وارد زمین خواهند شد. موفقیتی که امیدواریم به اولین صعود ایران به دور حذفی جام‌جهانی در طول تاریخ ختم شود.

منبع: شهروندآنلاین

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.