کد خبر : 23651 / /
/

پای برد دو بر صفر مقابل ولز در جام جهانی و کسب ۳ امتیاز شیرین در دوحه امضای رامین رضاییان و روزبه چشمی دیده می‌شود

اگر اسکوچیچ برکنار نمی شد؛ اگر کی‌روش دوباره به ایران نمی آمد.../ ۲ ستاره ای که شانس آوردیم با تیم ملی به جام جهانی رفتند

رامین رضاییان و روزبه چشمی، دو گلزن ایران در مصاف با ولز، شانس آوردند که دراگان اسکوچیچ از تیم ملی کنار رفت!

پای برد دو بر صفر مقابل ولز در جام جهانی و کسب ۳ امتیاز شیرین در دوحه امضای رامین رضاییان و روزبه چشمی دیده می‌شود؛ دو بازیکنی که روزهای تلخ و شیرین زیادی را در کنار یکدیگر و جدا از هم در فوتبال سپری کردند و حالا گلزنان ایران در جریان سومین برد ایران در تاریخ جام جهانی لقب گرفته‌اند.

این دو ستاره ایران در جام جهانی، حضورشان در این تورنمنت و رسیدن به این افتخار ملی را البته بدون تردید مدیون حضور دوباره کارلوس کی‌روش در ایران هستند.

دو ستاره ایران، محصول تیم منحل‌شده!

صبای قم را یادتان هست؟ تیمی بازیکن‌ساز که چند سالی با این نام در لیگ برتر ایران حضور یافت و سرنوشتی عجیب پیدا کرد. این تیم بعد از سقوط به دسته اول مثل آسانسور از همه رده‌های فوتبال ایران پایین رفت و حالا معلوم نیست اصلا وجود خارجی دارد یا خیر! صبا که زمانی با علی دایی، عبدالله ویسی، یحیی گل‌محمدی، مهدی تارتار و صمد مرفاوی روی نیمکت خود، تیمی قابل احترام بود، سال‌ها تحت مالکیت استانداری قم قرار داشت و پس از اینکه به حال خود رها شد و مراحل واگذاری آن به بخش خصوصی نیز به بن‌بست رسید در نهایت به انهدام کامل رسید.

دو ستاره امروز تیم ملی که دو گل حساس را برای ایران مقابل ولز به ثمر رساندند، محصول همین تیمی هستند که اکنون نامی از آن نمی‌شنویم. رامین رضاییان پس از پیشرفت چشمگیر در صبا به راه‌آهن پیوست و بعدها راهی پرسپولیس شد و سپس مسیر لژیونرشدن را در پیش گرفت. او حالا با بازگشت به فوتبال ایران و پوشیدن پیراهن سپاهان دوباره به تیم ملی برگشته و یکی از ستاره‌های این تیم است.

روزبه چشمی هم چنین سرنوشتی دارد. او از امیدهای پرسپولیس به صبا رفت و در آنجا آنقدر اوج گرفت و درخشید که به استقلال رفت و در نهایت بعد از دو فصل حضور در فوتبال قطر دوباره به استقلال برگشت. مدافع مورد علاقه‌ کی‌روش با حضور او، دومین جام جهانی‌اش را تجربه می‌کند و نامش را به عنوان یکی از گلزنان ایران در این تورنمنت هم به ثبت رسانده است.

روزبه و رامین؛ دوقلوهای ایران با سرنوشت متفاوت

روزبه چشمی و رامین رضاییان مدتی در صبای قم با یکدیگر همبازی هم بودند. این دو ستاره بعد از درخشش در صبا با پیشنهادهای خوبی از تیم‌های ایرانی روبه‌رو شدند. در نهایت سرنوشت چشمی را به سمت استقلال سوق داد و رضاییان را پرسپولیسی کرد. این دو از دوران جوانی به نوعی با هم رشد کردند و هر کدام فراز و نشیب‌هایی را در فوتبال تجربه کردند. حالا اما تقدیر برایشان طوری رقم خورده که در تیم ملی همبازی شوند و البته مهم‌ترین گل‌های دوران فوتبال‌شان را در ترکیب ایران در جام جهانی به ثمر برسانند.

اگر کی‌روش نبود…

اتفاق ویژه درباره چشمی و رضاییان این است که آنها حضور خود در جام جهانی قطر را مدیون بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران هستند. این دو ستاره کنونی استقلال و سپاهان هر قدر در دوره گذشته سرمربیگری کی‌روش مورد اعتماد او بودند، با سرمربیگری اسکوچیچ رفته رفته نقش‌شان کمرنگ شد و حتی در اردوهای آخر دعوت هم نمی‌شدند. با وضعیتی که اسکوچیچ در تیم ملی درست کرده بود، می‌شد حدس زد که اگر با این مربی کروات،‌ ایران به جام جهانی می‌رفت چشمی و رضاییان هیچ شانسی برای حضور در این تورنمنت نداشتند. آنها اما روی خوش تقدیر را دوباره دیدند. با بازگشت کی‌روش، این مربی بار دیگر به رضاییان و چشمی چراغ سبز نشان داد و حالا آنها موفق شده‌اند دو گل ایران مقابل ولز را به ثمر برسانند؛ دو گلی که ایران را به ۳ امتیاز مهم رسانده و باعث شده بسیاری از رکوردهای خوب برای تیم ملی فوتبال به ثبت برسد.

منبع: شهروندآنلاین

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.