کد خبر : 23673 / /
/

اما مستأجران سال دومی که قصد تمدید اجاره‌نامه را دارند از برخورد متفاوت برخی از مالکان در تعهد شفاهی سخن می‌گویند. مالکانی که در زمان تمدید اجاره تلاش می‌کنند رقمی بالاتر از توافق انجام شده را ثبت کنند تا نرخ اجاره‌بها به نرخ روز نزدیکتر باشد.

بررسی فایل‌های اجاره نشان می‌دهد که در هفته نخست آخرین ماه پاییز کمتر از فایل‌های قرمز و رقم‌های بالاتر از نرخ میانگین منطقه در بازار اجاره خبری است.

اما مستأجران سال دومی که قصد تمدید اجاره‌نامه را دارند از برخورد متفاوت برخی از مالکان در تعهد شفاهی سخن می‌گویند. مالکانی که در زمان تمدید اجاره  تلاش می‌کنند رقمی بالاتر از توافق انجام شده را ثبت کنند تا نرخ اجاره‌بها به نرخ روز نزدیکتر باشد.

سود 150 میلیونی ایران خودرو/ پرسودترین خودروها مشخص شدند

به طور معمول یک ماه مانده به اتمام قرار داد اجاره مالک و مستأجر بر سر رقم جدید توافق می‌کنند. گاهی بر اساس اطمینان و اعتمادی که وجود دارد این توافق شفاهی، ثبت نمی‌شود اما با توجه به نرخ‌های نجومی اجاره‌بها و افزایش هزینه‌های زندگی، بی‌توجهی به این توافق شفاهی افزایش یافته است. برخی مشاوران املاک توصیه می‌کنند با وجود آن که برخی مستأجران و مالکان توافق‌های سال‌های دوم به بعد را پشت همان اجاره‌نامه با امضای دو شاهد ثبت می‌کنند به دفاتر مشاوره املاک رفته و این قراردادها را ثبت قانونی کنند تا احتمال عقب‌نشینی از سوی یکی از طرفین بدون پرداخت خسارت وجود نداشته باشد.

اجاره مسکن

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.