کد خبر : 23684 / /
/

بیش از 77 میلیون نفر در کشور یارانه‌بگیر هستند. ضمن اینکه لیست یارانه‌بگیران با تولد نوازدان جدید به‌روز می‌شود. اما یارانه نوزاد تازه متولدشده چگونه قابل دریافت است؟

یارانه‌ نقدی ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومانی از اردیبهشت به حساب خانوارها واریز می شود. یارانه نقدی آبان پرداخت می شود. یارانه نقدی از اردیبهشت 300 و 400 هزار تومانی شد. یارانه نقدی هر ماه در بیستم ماه پرداخت می شود.  پیش‌بینی می‌شود که یارانه نقدی آبان‌ماه هم بیستم همین ماه به حساب سرپرست خانوارها واریز شود.

یارانه آذرماه نیز نقدی پرداخت شد. اگرچه گفته شده که زیرساخت‌های پرداخت کالابرگ آماده شده است، اما هنوز در بند اما و اگر است. مشمولان یارانه نقدی، با طرح جدید نیز مشمول دریافت کالابرگ می‌شوند. ضمن اینکه متقاضیان جدید همچنان امکان ثبت‌نام دارند. اما نحوه ثبت‌نام یارانه نوزاد تازه متولدشده چگونه صورت می‌گیرد؟

 بیش از 77 میلیون نفر در کشور یارانه‌بگیر هستند. ضمن اینکه لیست یارانه‌بگیران با تولد نوازدان جدید به‌روز می‌شود. اما یارانه نوزاد تازه متولدشده چگونه قابل دریافت است؟

پرداخت یارانه نقدی 45 هزار تومانی از اردیبهشت سال جاری به 300 هزار تومان و 400 هزار تومان رسید. طولی نکشید که زمزمه پرداخت کالابرگ به جای یارانه نقدی شروع شد.

در روزهای اخیر نیز وزیر اقتصاد از آماده شدن زیرساخت‌های پرداخت کالابرگ خبر داد. در این صورت یارانه نوزاد تازه متولدشده به کالابرگ تغییر می‌یابد.

ثبت‌نام یارانه نقدی نوزاد تازه متولدشده

پیش از این روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره یارانه نوزاد تازه متولدشده به تجارت‌نیوز گفته بود: «طبق قانون وظیفه شناسایی تازه متولدین به عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.»

سامانه خاصی برای ثبت‌نام یارانه نوزاد تازه متولد شده اعلام نشده است. اما از آنجا که شناسایی آنها به عهده وزارت کار است و اینکه این وزارتخانه دهک‌بندی را انجام می‌دهد، پس نیازی به ثبت‌نام نوزاد تازه متولدشده نیست.

در حال حاضر وزارت کار، بر اساس اطلاعات فرد، دهک‌بندی می‌کند. بر اساس این دهک‌بندی مشخص می‌شود که آیا افراد مشمول یارانه می‌شوند یا نه.

در این صورت خانوارهایی هستند که مشمول دریافت یارانه نیستند، پس تکلیف یارانه نوزدان تازه متولدشده نیز مشخص نیست. بنابراین ابتدا باید خانوارها جز دهک‌بندی‌های مشمول یارانه تشخیص داده شوند.

نحوه ثبت‌نام متقاضیان جدید برای یارانه نقدی

آنطور که سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه داده است: «ثبت‌نام جاماندگان یارانه یا متقاضیان جدید همچنان ادامه دارد.»

بر اساس این اطلاعیه متقاضیان جدید می‌توانند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند.

داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد پستی، کد ملی، تاریخ تولد، و شماره شبای بانکی سرپرست خانوار متقاضی جدید برای ثبت‌نام الزامی است.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، مردم می‌توانند برای دریافت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خود، کد دستوری #کد ملی*43857*4* (ستاره 4 ستاره 43857 ستاره کد ملی مربع) را با تلفن همراه خود شماره‌گیری کنند.

متقاضیان بازبینی در دهک‌بندی

بر اساس دهک‌بندی‌هایی که صورت گرفته، دهک اول تا سوم به ازای هر نفر 400 هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

همچنین افرادی که در دهک چهارم تا نهم قرار دارند، به ازای هر نفر 300 هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. بر این اساس یارانه نوزاد تازه متولدشده نیز می‌تواند بر اساس دهکی که در آن قرار می‌گیرد، واریز می‌شود.

گفتنی است کسانی که متقاضی بازبینی دهک‌بندی اعلام شده هستند، می‌توانند برای ثبت و پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت کار مراجعه کنند.

متقاضیان می‌توانند به سامانه اعلامی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند یا با تلفن گویای 09200006369 تماس بگیرند.

زیرساخت‌های توزیع کالابرگ آماده شد

اگرچه در روزهای گذشته احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از آماده‌سازی زیرساخت‌های پرداخت کالابرگ خبر داد.

به گفته خاندوزی یارانه آذر در کل کشور به جز یک استان به صورت نقدی پرداخت می‌شود. مشمولان این استان به جاری یارانه نقدی، کوپن الکترونیک می‌گیرند. ضمن اینکه پس از یک‌ماه سایر استان‌ها نیز کالابرگ دریافت می‌کنند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.