کد خبر : 23805 / /
/

بر اساس مصوبه صندوق رفاه دانشجویان زمان بازپرداخت اقساط وام دانشجویی کاهش یافت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان شرایط جدید بازپرداخت وام دانشجویی را اعلام کرد.

 بر اساس مصوبه صندوق رفاه دانشجویان زمان بازپرداخت اقساط وام دانشجویی کاهش یافت.

به نقل از ایسنا، رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: بر اساس هفتمین مصوبه شصت و سومین نشست هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان در شهریور ماه سال‌جاری، در هیأت رئیسه صندوق رفاه دانشجویان در راستای اجرای سیاست تشویقی صندوق به منظور رعایت حال دانش آموختگانی که دارای اقساط معوق هستند، ۲ طرح مصوب شد.

مسعود گنجی درباره مصوبه‌های هیئت‌امنا گفت: در طرح اول موافقت شد کل کارمزد متعلقه به وام های دریافتی دانشجویانِ کلیه مقاطع تحصیلی که در طول دوره اجرای طرح تا تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱ نسبت به واریز یکجای بدهی خود اقدام نمایند، بخشوده شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه گفت: همچنین در طرح دیگری این امکان فراهم شد تا دانشجویان و دانش آموختگان دوره دکترای تخصصی ناپیوسته که ورودی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۶_۱۳۹۵ بوده و در موعد مقرر نسبت به تعیین وضعیت بدهی خود اقدام نکرده‌اند و صندوق رفاه دانشجویان برای آنها دفترچه اقساط ۳۶ ماهه صادر کرده است، در صورتی که قسط اول دفترچه اقساط مذکور را در طول دوره اجرای طرح پرداخت‌کنند، امکان بازتقسیط بدهی آنها به صورت بلندمدت با رعایت حداقل مبلغ اقساط ماهیانه مطابق مقررات صندوق رفاه دانشجویان امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: قسط اول دفترچه بازپرداخت اقساط شامل بدهی‌های نقدی پرداز، شامل وام مسکن، اجاره بهای خوابگاه و ۱۰ درصد از مانده بدهی وام‌های دریافتی است و مبلغ اقساط ماهیانه مطابق مقررات صندوق رفاه دانشجویان حداقل مبلغ ۲ میلیون ریال است.

چه کسانی وام دریافت می‌کنند؟

صندوق رفاه دانشجویی تسهیلاتی برای دانشجویان تمامی مقاطع از کاردانی تا دکتری در نظر گرفته است که وام‌های دانشجویی از جمله این تسهیلات محسوب می‌شوند. مبالغ وام های دانشجویی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ برای هر مقطع متفاوت است. این وام ها انواع و شرایط مختلفی دارند که هر متقاضی با توجه به نیازها و شرایطی که دارد می تواند نسبت به ثبت نام وام دانشجویی مورد نظر اقدام کند.

وام های تحصیلی، مسکن، شهریه، ضروری و … از جمله تسهیلات صندوق رفاه هستند و به دلیل سود کم و یا بازپرداخت طولانی این وام ها، متقاضیان زیادی خواستار وام دانشجویی هستند. دانشجویانی که وام‌های دانشجویی را دریافت کرده‌اند، موظف هستند بعد از تمام‌شدن دوره تحصیلی خود و با توجه به دستورالعمل نحوه بازپرداخت، این وام‌ها را به صندوق رفاه دانشجویی بازگردانند.

گفتنی است تمامی دانشجویانی که در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و یا دکتری در دانشگاه های مختلف تحصیل می‌کنند، می‌توانند از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویی، برای دو نیمسال اول و دوم تحصیلی نسبت به ثبت نام وام دانشجویی 1401 – 1402 اقدام کنند.

شرایط دریافت وام دانشجویی

متقاضیانی که قصد دریافت وام های دانشجویی را دارند، ابتدا باید از شرایط ثبت نام این وام ها اطلاع داشته باشند، و سپس در صورت داشتن شرایط نسبت به ثبت نام وام دانشجویی 1401 – 1402 اقدام کنند. برخی از شرایط دریافت وام دانشجویی به شرح زیر است:

۱.اعتقاد به اصول دین مبین اسلام.

۲.دارا بودن اولویت نیاز مالی (تشخیص معاونت محترم دانشجویی).

۳.داشتن صلاحیت اخلاقی و رعایت شئون دانشجویی.

۴.عدم استفاده از بورس تحصیلی.

۵.عدم اشتغال به کاری که مستلزم دریافت اجرت می باشد (به استثنای کار دانشجویی).

وزارت علوم برای موارد ضروری و در شرایط خاص نیز برای تمامی دانشجویان وام هایی در نظر گرفته است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.