کد خبر : 23998 / /
/

حدیث فولادوند در سال 1389 با رامبد شکرابی 38 ساله ازدواج کرد.

حدیث فولادوند متولد 20 دی 1356 در تهران است. حدیث فولادوند در سال 1378 با نقش کوتاهی در فیلم دست های آلوده به کارگردانی سیروس الوند کار در سینما را نیز تجربه کرد. حدیث فولادوند فعالیت حرفه ای خود را از سال 1373 با فیلم ترانزیت آغاز کرد. حدیث فولادوند در سال 75 با سریال تنگنا وارد قاب تلویزیون شد. حدیث فولادوند در سال 1389 با رامبد شکرابی 38 ساله ازدواج کرد.

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند به همراه علی ابوالحسنی و غزل ذوالفقاری در فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» به کارگردانی وحید گلستان‌، تهیه‌کنندگی سعید هاشمی ‌و با گریم‌هایی متفاوت حضور خواهند داشت.

حدیث فولادوند در این فیلم نقش «حبه‌ انگور»، علی ابوالحسنی در دو نقش «دایی شنگول» و «دایی منگول» و غزل ذوالفقاری نیز نقش «تتل» را ایفا خواهند کرد.

فیلم های سینمایی حدیث فولادوند

وای آمپول:علیرضا محمودزاده، 1397

هشتگ :رحیم بهبودی‌فر، 1396

تتل و راز صندوقچه :وحید گلستان، 1395

خلوت دل :علیرضا شاه‌حسینی، 1391

داماد خجالتی :آرش معیریان،1389  

عنکبوت :مانی ارمغان،1389  

دزدان خیابان جردن :وحید اسلامی ،1389  

افراطی‌ها :جهانگیر جهانگیری،1388

چشمک :جهانگیر جهانگیری،1386  

شب حورا:شهاب ملت‌خواه،1386  

کلاهی برای باران:مسعود نوابی،1385

گاهی واقعی :رامین لباسچی ، 1384

هدف اصلی :قدرت‌الله صلح‌میرزایی ،1384

شاخه گلی برای عروس :قدرت‌الله صلح‌میرزایی،1383

آقا :امید بهکار،1382

تب :رضا کریمی، 1382

فریاد در شب :کریم رجبی،1382کما :آرش معیریان ،1382

رز زرد :داریوش فرهنگ ،1381

هم کلاس :سعید خورشیدیان ،1380

غزل :محمدرضا زهتابی،1380

مسافر ری :سید داود میرباقری،1380

مارال:مهدی صباغ‌زاده،1379

دست‌های آلوده:سیروس الوند،1378

حدیث فولادوند

زندگی نامه حدیث فولادوند

نام و نام خانوادگی :حدیث فولادوند

زمینه فعالیت :بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

تاریخ  تولد :20 دی 1356

محل تولد :شیراز

محل زندگی :تهران 

زمینه فعالیت :بازیگری 

سال‌های فعالیت :از 1378 تاکنون 

همسر سابق  :رامبد شکرابی 

مدرک تحصیلی :کاردانی معماری

 حدیث فولادوند در زندگی خصوصی

حدیث فولادوند بازیگر متولد 20 دی 1356 در تهران است اما اصالتا از ایل بزرگ بختیاری بنام باب ممیوند چهارلنگ و از طایقه شناخته شده فولادوند می باشد. این بانوی هنرمند فارغ‌التحصیل فوق دیپلم رشته معماری است.

حدیث فولادوند

 حدیث فولادوند و ماجرای ازدواجش

حدیث فولادوند در سال 1389 و با رامبد شکرابی 38 ساله ازدواج کرد اما بعد از سال ها زندگی مشترک (12 سال) از یکدیگر جدا شدند. این زوج فرزندی ندارند.

رامبد شکرآبی بازیگر سینما و تلویزیون متولد 17 فروردین 1351 در تهران است.

حدیث فولادوند در صفحه اینستاگرامش در روز 18 دی 1400 فیلم کوتاهی از خود در ساحل عباس آباد مازندران در کنار برادرزاده هایش ساینا و دلسا منتشر کرد و در کپشن آن نوشت :

شروع دوباره...

ساحل عباس آباد مازندران

18 دی ماه 1400

با همراهی ساینا و دلسا برادرزاده های خوشگلم

حدیث فولادوند

ورود حدیث فولادوند به عرصه هنر

 حدیث فولادوند در 12 سالگی دوره های بازیگری را زیر نظر گلاب آدینه (بازیگر) گذراند. او اولین بار با نمایش گل های دوستی روی صحنه تئاتررفت و کار در سینما را در سال 1378 با نقش کوتاهی در فیلم دست های آلوده به کارگردانی سیروس الوند تجربه کرد اما با بازی در سریال گمگشته در سال 1380 مشهور و بین مردم شناخته شد.

درخشش حدیث فولادوند در ژانرهای مختلف

حدیث فولادوند در اوایل بازیگری بیشتر در ژانرهای درام، جدی و اجتماعی حضور یافت و با اکران فیلمهای غزل، همکلاس، رز زرد و کما به ستارهٔ آن روزها تبدیل ‌شد اما مسیر بازیگری را با ایفای نقش در فیلم شاخه گلی برای عروس، کلاهی برای باران، چشمک، افراطی‌ها، داماد خجالتی، دزدان خیابان جردن تغییر داد.

حدیث فولادوند

این بانوی هنرمند در تلویزیون هم خوشش درخشید و با بازی عالی در فیلم های تاریخی و آثار داود میرباقری مانند مسافر ری، معصومیت ازدست‌رفته، مختارنامه بین مخاطبان به چهره ای شناخته شده تبدیل شد.

حدیث فولادوند در معمای شاه

معمای شاه به کارگردانی محمد رضا ورزی سریالی در ژانر تاریخی است که روایتگر داستان به قدرت رسیدن رضاشاه پهلوی و محمدرضاشاه پهلوی در تا پیروزی انقلاب اسلامی می باشد. در این سریال بازیگران زیادی ایفای نقش نمودند که 120 نفر جزو بازیگران اصلی بوده اند.

حدیث فولادوند در معمای شاه نقش فوزیه همسر مصری محمد رضا شاه را ایفا نموده است، او در بخش هایی از این سریال بدون دیالوگ و تنها با میمیک صورت حس فوزیه را نسبت به نا‌به‌سامانی‌های ایران در آن روزگار و آزارهایی را که مردم می‌دیدند، نشان می داد.

 حدیث فولادوند در کلاهی برای باران

کلاهی برای باران محصول سال 1385 به کارگردانی مسعود نوابی است که داستان دو نفر است که برای دزدی وارد خانه ای شده شاهد خودکشی دختری به نام باران می شوند و تصمیم می گیرند باران را از مرگ حتمی نجات دهند و....

در این فیلم سینمایی حدیث فولادوند در نقش باران در کنار هنرمندان طنازی چون رضا عطاران و سید جواد رضویان بسیار خوش درخشیده است.

 حدیث فولادوند در معصومیت از دست رفته

معصومیت از دست‌رفته مجموعه‌ای تلویزیونی محصول سال 1382 به کارگردانی داود میرباقری می باشد که روایتگر داستان شخصیتی ساختگی به نام شوذب از یاران سابق امام علی(ع) است که در کوفه خزانه‌دار امویان شد و با زنی مسیحی به نام ماریا ازدواج کرده اما سرانجام با حیله‌گری زنی یهودی به نام حمیرا، زندگی خانوادگی‌اش نابود می شود.

حدیث فولادوند

در این سریال زیبا حدیث فولادوند در نقش ربابه دختر حمیرا در کنار بازیگرانی چون امین تارخ ، سارا خوئینی ها ، فریبا کوثری ، داریوش فرهنگ و... ظاهر شده است که به طور اتفاقی با پسر شوذب، زید عاشق یکدیگر می شوند و زید در این راه کشته می‌شود.

شوذب هم دیوانه شده و ربابه را در مجلس عروسی‌اش می‌کشد. 

 حدیث فولادوند در فیلم گاهی واقعی

فیلم گاهی واقعی در ژانر خانوادگی اجتماعی در سال 1385 به کارگردانی رامین لباسچی و تونی وانگ ساخته شده است.

در این فیلم حدیث فولادوند در کنار هنرمندانی چون تیم رزان، میترا لهراسب، آهو خردمند، حدیث فولادوند، منیژه محامدی، مهتاج نجومی و ثریا حلی و... نقش دختری کولی به نام یاس را بازی می کند که برای یافتن هویت اصلی اش به کشورش برمی گردد. درصحنه ای از این فیلم حدیث فولادوند با گریم زیبا و لباس های محلی در حال رقص است.

 حدیث فولادوند در شاخه گلی برای عروس

شاخه گلی برای عروس محصول سال 1383 به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی می باشد و داستان دو جوان است که دلبسته دختری به نام آزیتا شده‌اند و… .

در این فیلم حدیث فولادوند نقش آزیتا را بر عهده دارد و در کنار جواد رضویان، مجید صالحی، مهدی امینی خواه، رابعه اسکویی، زهره حمیدی، مهران رجبی ایفای نقش نموده است.

حدیث فولادوند در مختار نامه

مختارنامه یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی داوود میرباقری پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی است که 110 بازیگر اصلی و 400 بازیگر فرعی در آن بازی کرده اند.

در این مجموعه حدیث فولادوند نقش راحله همسر ابراهیم بن مالک اشتر نخعی را ایفا می کرد. فریبرزعرب نیا، عنایت شفیعی ، رضا رویگری ، امین زندگانی ، رضا بابک ، بهرام شاه محمد لو ، کریم اکبری مبارکه و پرویز فلاحی پور، تورج فرامرزیان، فاضل اجبوری، قاسم‌پور شکیبا، جمشید شامحمدی، مریم بوبانی و ...از دیگر نقش پردازان این سریال هستند.

حدیث فولادوند در محله گل و بلبل

محله گل و بلبل  مجموعه تلویزیونی با ژانر کمدی-درام  به کارگردانی احمد درویشعلی پور است. این مجموعه داستان زندگی عموپورنگ به تصویر می‌کشد که در آن داریوش فرضیایی،‌‌ بهنوش بختیاری،‌ نادر سلیمانی، حدیث فولادوند،‌ امیر نوری،‌ امیرمحمد متقیان،‌ امیر سهیلی، نعیمه نظام دوست، ابراهیم شفیعی و... ایفای نقش می کنند.

حدیث فولادوند در برنامه کودک "محله گل و بلبل" نقش زهره خانم را ایفا می کرد که همراه با شکلات در سطح محله به بچه ها کتاب می فروخت و آن ها را تشویق به خواندن کتاب می کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.