کد خبر : 24003 / /
/

ایران آنلاین رسانه دولت به نقل از محمد ایمانی نوشت: جواهر فروشی‌ که در ۳ روز اعلام تعطیلی کرده. متعلق به یک فوتبالیست سابق است.

علی دایی بازیکن و مربی مطرح ایرانی است که در تاریخ 1 فروردین ماه 1348 در اردبیل متولد شده است. علی دایی بازیکن فوتبال بازنشستهٔ تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است. علی دایی که علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران، سابقه حضور در لیگ‌های ستارگان قطر، امارات و بوندسلیگا آلمان را هم در کارنامه دارد. علی دایی اکنون مربی فوتبال، تجارت‌پیشه، کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است. علی دایی که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران به‌شمار می‌رود در نظرسنجی‌های سایت ای‌اف‌سی و برنامه نود با کسب اکثریت آرا به ترتیب به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا و نیز بهترین مهاجم بعد از انقلاب در ایران انتخاب شد.

علی دایی

اشرافیت چه می فهمد همراهی با نقشه تعطیلی کسب و کارها، کارگر یا کاسب و مغازه دار را گرفتار چه خساراتی می کند، یا مثلا سرنوشت چک و تعهد مالی آنها چه می شود.

 ایران آنلاین رسانه دولت به نقل از محمد ایمانی نوشت: جواهر فروشی‌ که در ۳ روز اعلام تعطیلی کرده. متعلق به یک فوتبالیست سابق است.

اشرافیت چه می فهمد همراهی با نقشه تعطیلی کسب و کارها، کارگر یا کاسب و مغازه دار را گرفتار چه خساراتی می کند، یا مثلا سرنوشت چک و تعهد مالی آنها چه می شود.

کاخ نشینان چه غم دارند که معیشت مردم به دست انداز بیفتد، یا اموال عمومی و خصوصی خسارت ببیند.

مهم این است که اغلب مرفهین بی درد، آن طرف مرز تابعیت دارند و اگر هم دلشان آنجا نباشد - که اغلب هست - زن و فرزندشان، آن طرف گروگانند.

نمی توانند از امریه های آن طرف مرز سرپیچی کنند یا دل بکنند. گیر و گرفتاری اساسی دارند. مثل همان فوتبالیستی بازیچه ای که در دوبی، تر و خشکش کردند و سپس به کانادا (پناهگاه دزدها و وطن فروشان) منتقلش کردند.

علی دایی

یا آن دیگری، که دخترش در لندن گروگان است. توقع دارید اینها غصه دار شوند که کاسب و کارگر از نان خوردن می افتند؟ یا به جان و مال و کسب و کار و زندگی مردم آسیب وارد می شود؟!

وقتی وجدان را کشته و حیثیت خود را برای یک برگ تابعیت و اقامت، و مُشتی دلار و یورو حراج کرده باشند، دیگر نباید سراغی از وجدان یا وطندوستی و دلسوزی برای زندگی مردم گرفت.

بیوگرافی دختر علی دایی

دنیز دایی دختر علی دایی بازیکن سابق فوتبال ایران است. او در کالجی واقع در انگلیس در حال تحصیل است. دنیز در خرداد ماه 1401 با درج پستی اینستاگرامی از مادرش گفت و بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی برای اولین بار او را در قالب همسر اول علی دایی شناختند. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی دنیز دایی را ببینید.

درباره  دختر علی دایی

دنیز دایی 20 شهریور ماه 1383 (10 سپتامبر 2004) در تهران به دنیا آمد. پدر او علی دایی بازیکن سابق فوتبال و مادرش مهسا نام دارد. دنیز در کالجی واقع در لندن در حال تحصیل است و برای شرکت در دانشگاه آماده می شود. مادر و پدر دنیز به دلایل شخصی در کودکی اش از یکدیگر جدا شده اند و دنیز گاهی برای دیدن پدرش به ایران می آید. دنیز یک خواهر ناتنی به نام نورا دایی دارد.

پست دنیز دایی از مادرش

دنیز دایی پس از مصاحبه پدرش علی دایی با فردوسی پور در خرداد ماه 1401 در رابطه با اینکه تنها یک بار ازدواج کرده است، پستی در پیج اینستاگرامش منتشر کرد و عکسی از کودکی خود در آغوش مادرش به اشتراک گذاشت که بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت.

علی دایی

راه ارتباطی

اینستاگرام دنیز دایی: deniz_daei

دنیز دایی فرزند اول علی دایی می باشد او حاصل ازدواج اول علی دایی می باشد و اطلاعات

زیادی در رابطه با مادرش در دسترس نیست.

دنیز دایی در حال حاضر ساکن لندن می‌باشد و از جمله فعالیت‌هایی که در حال انجام می باشد

می توان به انجام تمرینات رقص حرفه ای اشاره کرد که به صورت روزانه در صفحه رسمی خود با

مخاطبین خود به اشتراک می‌گذارد

بیشتر زمان او با ورزش و رقص سپری می شود اگر سری به صفحه شخصی او بزنید تصاویر او و علی دایی را نیز می بینید

ماجرای بر سر زبان افتادن دنیز دایی از انجایی شروع شد که علی دایی در برنامه نود به اسم دخترش قسم خورد به جان نورا نمی بخشم .

اما مایلی کهن در جواب گفت بهتر است بگوید به جان دنیز نمی بخشم . بر این اساس ماجرای همسر سابق علی دایی بر سر زبانها افتاد.

بیوگرافی علی دایی

علی دایی فوتبالیست مشهور ایرانی می باشد و متولد سال ۱۳۴۸ میباشد و سالهاست که در عرصه فوتبال فعالیت دارد و در زمان بازی در پست مهاجم بازی می کرده و در تیم‌های پرافتخاری همچون «پرسپولیس» و «بایرن‌مونیخ» سابقه بازی دارد

پس از آن نیز در زمینه مربیگری فعالیت کرده و برای تیم‌های «پرسپولیس» و «صبای قم» «سایپا» «نفت تهران» مربیگری کرده است

بیوگرافی دنیز دایی (دختر علی دایی از همسر سابقش) + آدرس صفحه اینستاگرام

ازدواج علی دایی

علی دایی متاهل میباشد و در سال ۱۳۸۳ با خانم ونا فرخ آزادی ازدواج کرده است حاصل این

ازدواج یک فرزند دختر به نام نورا می‌باشد

تولد و جوانی علی دایی

علی دایی در ۱۴ بهمن ماه سال ۱۳۴۸ در محله جیران اردبیل در یک خانواده پر جمعیت متولد شد. او سومین فرزند خانواده است و چهار برادر بنام‌های عبدالله، محمد، حسن و حسین دارد. خواهرش در ۱۵ امین روز زندگی بدلیل بیماری فوت کرده است.

پدر او راننده کامیون بود و مادرش خانه‌دار بود. به دلیل اینکه مادر و پدر علی علاقه داشتند فرزندشان نیمه اول سال باشد در شناسنامه تولد او را ۱ فروردین ماه ثبت کردند. در کودکی او را شهریار صدا می‌زدند، این نام هم‌اکنون لقب وی است.

علی دایی در کودکی نیز بسیار علاقمند به فوتبال بود. او فوتبال را در ۸ سالگی و در زمین های خاکی شروع کرد. دایی دوران کودکی و نوجوانی خود را در اردبیل گذراند.

در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف قبول شد. اما به دلیل بازی فوتبال، در گزینش ورود به دانشگاه پذیرفته نشد. او به ناچار به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب پیوست و در رشته مهندسی عمران دو ترم تحصیل کرد. در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این بار در دانشگاه صنعتی شریف و در رشته متالوژی پذیرفته شد. در نهایت لیسانس خود را در سال ۱۳۷۱ از این دانشگاه معتبر دریافت نمود.

بررسی زندگی‌ ورزشی علی دایی 

در این قسمت سعی داریم به بررسی زندگی‌نامه ورزشی علی دایی بپردازیم. علی دایی ملقب به شهریار ایران در طول دوران بازیکنی خود، در تیم‌های بسیاری بازی کرده است که از جمله آنها می‌توان تیم‌های زیر را نام برد.

استقلال اردبیل

علی دایی از استقلال اردبیل بازی خود را شروع کرد و با توجه به گفته‌های همبازی‌های قدیمی وی در آن دوران گل‌های زیادی زده و مردم این شهر علی دایی را افتخار خود می‌دانند.

تاکسیرانی تهران

علی دایی بعد از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف به تهران حرکت کرد و در تیم دانشگاه بازی خود را ادامه داد. درواقع تیم تاکسیرانی تهران با شنیدن آوازه علی دایی پیغام برایش ارسال کردند تا هنگامی‌که پرویز مهاجم بازیکن اسبق تیم استقلال و تیم ملی علی دایی را در دانشگاه ملاقات کرد. سپس مظلومی پس از کش و قوس‌های بسیار در سال ۱۳۶۷ وی را به تیم دسته دوم تاکسیرانی ملحق کرد. علی دایی پس از گل‌های فراوانی که زد، آقای گل لیگ دسته دوم فوتبال شد.

بانک تجارت

بازی‌های درخشان و عالی این فرد در تیم تاکسیرانی تهران، باعث شد که در سال ۱۳۶۹ با تیم بانک تجارت قرارداد جدید امضا کند.

پرسپولیس

علی دایی سپس با پیوستن به تیم پرسپولیس، قهرمان لیگ آزادگان شد. وی پس از گذشت دو سال و در سال ۱۳۷۵ به تیم السد قطر ملحق شد و در لیگ قطر مقام پنجم را کسب کرد.

آرمینیا بیله فلد آلمان

در سال ۱۳۷۶ علی دایی به همراه کریم باقری به کشور آلمان رفت و به تیم آرمینیا بیله فلد آلمان پیوست. سپس در ۲۵ مسابقه‌ای که برای این تیم انجام داد در فصل ۱۹۹۷- ۱۹۹۸ هفت گل را به ثمر رساند. در این فصل تیم آرمینیا بیله فلد مقام هجدهم بوندسلیگا را کسب کرده و به لیگ دوم آن سقوط کرد.

بایرن‌مونیخ

پس از یک‌ فصل بازی با تیم آرمینیا بیلفلد به تیم دیگری در آلمان به نام بایرن ‌مونیخ ملحق شد. در آن فصل علی دایی به همراه این تیم قهرمان بوندسلیگا شد. با انجام ۲۳ مسابقه برای این تیم ۶ گل را در بوندس لیگا به ثمر رساند. در این مسابقات به‌عنوان جانشین کارستن یانکر بازی می‌کرد و در ۴ مسابقه‌ای که در لیگ قهرمانان اروپا به مدت ۷۱ دقیقه به میدان رفت.

همان سال این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا به همراه علی دایی صعود کرد. در دیدار فینالی که در مقابل تیم منچستریونایتد برگزار شد بازی نکرد و روی نیمکت بازی را دنبال کرد. این تیم با دریافت دو گل اضافی، جام قهرمانی را از دست داد. پس از پایان قرارداد یک‌ساله و عملکرد ناموفق از این تیم جدا شد.

هرتابرلین

پس از جدایی از این تیم در سال ۱۳۷۸ به تیم هرتابرلین ملحق شد و در این تیم با زدن ۳ گل به‌عنوان مهاجم و در ۲۸ مسابقه آمار مناسبی نداشت؛ اما در لیگ قهرمانان اروپا درخشید. پس‌ازآنکه در سومین فصل در این تیم موردتوجه قرار نگرفت در پایان فصل ۲۱۱۱- ۲۱۱۲ به حضور خود در اروپا پایان داد.

در سال ۱۳۸۱ به تیم الشباب امارات پیوست و قرارداد ۲ ساله را امضا کرد. پس از یک سال حضور در این تیم و کنار گذاشته شدن توسط سرمربی، تیم جیاجی چین برای علی دایی درخواست پیوستن به تیم را ارسال کرد؛ اما او نپذیرفت و به ایران بازگشت. در سال ۱۳۸۲ با بازگشت به تیم پرسپولیس به‌عنوان کاپیتان دوم بعد از افشین پیروانی به میدان رفت.

وی پس از یک سال بازی درتیم پرسپولیس از آن جدا شد و به تیم صبا باتری پیوست. در سال ۱۳۸۳ قراردادی یک‌ساله با تیم صبا باتری بست. پس از جدایی از این تیم در سال ۱۳۸۵ در تیم سایپای البرز حضور یافت و با بازی یک‌ساله در این تیم، سایپا در همان سال قهرمانی لیگ برتر را دریافت کرد.

تیم ملی

علی دایی در سال ۱۳۷۲ اولین بازی را در تیم ملی انجام داد و اولین گل ملی خود را در جام جهانی ۱۹۹۴ و مقابل تیم تایوان ثبت کرد. وی دارای بیشترین گل زده و بازی ملی در تاریخ تیم ملی است. به‌طورکلی در تاریخ جهان تعداد ۱۰۹ گل ملی را به ثبت رسانده و به‌عنوان آقای گل جهان شناخته می‌شود.

فوتبال حرفه ای علی دایی

علی دایی در سال ۱۳۶۷ در تیم استفلال اردبیل فوتبال حرفه ای خود را شروع کرد. پس از استقلال اردبیل او به تیم تاکسی رانی پیوست و یک فصل برای این تیم درخشید. بعد از تیم تاکسی رانی نوبت به تیم بانک تجارت رسید که چهار فصل با ستاره اردبیلی همراه باشد.

علی دایی

دایی آنقدر در تیم بانک تجارت خوش درخشید که تیم های بزرگ خواستار خرید او شدند. در سال ۱۳۷۳ شهریار فوتبال ایران به تیم بزرگ پرسپولیس پیوست. علی دایی خیلی زود در تیم پرسپولیس تبدیل به یک ستاره شد.

در سال ۱۳۷۵ او در جام ملت های آسیا تیم ملی نیز خوش درخشید و این بار توجه تیم های عربی را نیز به خود جلب کرد. تیم السد قطر پس از جام ملت های آسیا، علی دایی را یک فصل در اختیار گرفت.

پس از السد قطر این بار تیم آرمینیا بیله‌ فید در بوندس لیگا میزبان علی دایی و کریم باقری شد. 

شهریار فوتبال ایران زودتر از آنچه که فکرش را میکنید به یک ستاره آسیایی تبدیل شد. در آن زمان علی دایی با یک قرداد بسیار سنگین به تیم بایرن مونیخ پیوست تا لقب گران ترین بازیکن آسیا و اولین بازیکن آسیایی که در جام‌ باشگاه‌های اروپا بازی کرده را بگیرد.

طرفداران بایرن مونیخ برخلاف مربیان این تیم علاقه بسیار زیادی به علی دایی داشتند به همین خاطر علی دایی فرصت زیادی برای بازی در این تیم به دست نیاورد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.