کد خبر : 24119 / /
/

امروز دوشنبه 21 آذر ماه سال 1401 وزاری خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا جلسه‌ای برگزار می‌کنند که در آن به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و روسیه پرداخته می‌شود.

 

امروز اتحادیه اروپا جلسه‌ای برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه برگزار می‌کند. در این جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا حضور دارند. اما این تحریم ها شامل چیست؟

امروز دوشنبه 21 آذر ماه سال 1401 وزاری خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا جلسه‌ای برگزار می‌کنند که در آن به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و روسیه پرداخته می‌شود.

وزاری خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) برای اجماع در خصوص وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و جمهوری اسلامی ایران و کمک تسلیحاتی بیش از دو میلیارد یورو (۲.۱۱ میلیارد دلار) نشست برگزار می‌کنند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشت با این حال احتمال می‌رود مجارستان در نشست اتحادیه اروپا به دلیل اختلاف‌ با برخی وزرای خارجه این اتحادیه بر سر مسدود شدن بودجه بروکسل برای بوداپست، برخی از تصمیمات نشست را بلوکه کند.

یکی از دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا با اشاره به احتمال استفاده مجارستان از قدرت وتو در نشست امروز گفت: «در اصل توافق وجود دارد اما مشکل بزرگ وجود دارد». وی ادامه داد: «این نوعی دیپلماسی باج خواهی است که ترجیح می‌دهیم شاهد آن نباشیم اما چیزی است که وجود دارد».

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند به بهانه حمایت از اوکراین، نهمین بسته تحریمی را علیه روسیه به بحث گذارند که طبق آن حدود ۲۰۰ فرد و نهاد روسیه در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

طبق گزارش رویترز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین درصدد هستند تا به بهانه حمایت از اغتشاشات، تحریم‌هایی را علیه افراد و سازمان‌های ایران مورد بررسی قرار دهند.

اتحادیه اروپا در نشست امروز خود همچنین قصد دارد تا دو میلیارد یورو بودجه صندوقی را که کشورهای عضو برای تأمین مالی خرید تسلیحات برای کی‌ف استفاده کرده‌اند و در طول تقریباً ۱۰ ماه از جنگ در اوکراین تا حد زیادی کاهش یافته، اضافه کنند.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه اتحادیه اروپا قبل از نشست خود، با شرکایشان در کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، مولداوی و اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد.

منبع: فارس

تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال می‌شود؟

پیشتر وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در شهر بروکسل گرد هم آمدند تا درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری کنند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: امروز قصد داریم بسته تحریمی جدیدی علیه برخی از مسئولان ایرانی را به تصویب برسانیم.

اولین مرحله این تحریم‌ها در اکتبر ۲۰۲۲ وضع شد که طی آن اتحادیه اروپا علیه 15 فرد و سازمان ایرانی منع مسافرتی و بلوکه شدن اموال را اعمال کرد.

جنگ اوکراین نیز موضوع مهم دیگر در گردهمایی بروکسل است که مورد بحث و بررسی اعضا قرار خواهد گرفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید براینکه نشست شورای حقوق بشر برای دولت‌هایی که مروج خشونت و ترور هستند باید تشکیل شود نسبت به تاثیرات منفی اقدام سیاسی شورای حقوق بشر بر همکاری‌های ایران با غرب هشدار داد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.