کد خبر : 24182 / /
/

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین حمله رخ داده در کابل را "وحشتناک" توصیف و اشاره کرد که پکن شوکه شده است.

 

در پی حمله هماهنگ شده داعش در روز دوشنبه که هتل متعلق به چینی‌ها در کابل، پایتخت افغانستان را هدف گرفت، وزارت خارجه چین به شهروندانش در افغانستان توصیه کرد در "سریعترین زمان ممکن" این کشور را ترک کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین حمله رخ داده در کابل را "وحشتناک" توصیف و اشاره کرد که پکن شوکه شده است.

وانگ افزود: در سایه اوضاع امنیتی کنونی افغانستان بار دیگر وزارت خارجه به شهروندان و موسسات چینی در افغانستان توصیه می‌کند در "سریع‌ترین زمان ممکن" این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه چین همچنین خواستار انجام "تحقیقات دقیق" شد و از طالبان خواست تلاش‌ها برای تامین امنیت  و حفظ جان شهروندان و تاسیسات چینی در افغانستان را افزایش دهد.

در این راستا در پی حمله تروریستی روز دوشنبه، سفارت چین در کابل تیم خود را به محل حادثه فرستاد تا به وضعیت قربانیان این حادثه رسیدگی کنند. این حمله سه کشته در بین مهاجمان و دو زخمی در بین مهمانان هتل در حالیکه در تلاش برای فرار بودند، برجای گذاشت.

داعش در افغانستان از زمان روی کار آمدن طالبان در این کشور حملات خود را افزایش داده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.