کد خبر : 24207 / /
/

شبکه اجتماعی اینستاگرام امروز از راه‌اندازی ویژگی جدید «یادداشت‌ها» خبر داد که به کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد تا افکار خود را با استفاده از متن و ایموجی به اشتراک بگذارند. این ویژگی به نظر می‌رسد که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرقته است.

کاربران اینستاگرام امروز با قابلیت جدیدی به نام «یادداشت‌ها» روبه رو شدند که کمی شبیه به توییتر است. اما به نظر می‌رسد که استقبال خوبی از این قابلیت شده است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام امروز از راه‌اندازی ویژگی جدید «یادداشت‌ها» خبر داد که به کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد تا افکار خود را با استفاده از متن و ایموجی به اشتراک بگذارند. این ویژگی به نظر می‌رسد که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرقته است.

یادداشت‌ها به‌عنوان پست‌های کوتاهی توصیف می‌شوند که می‌توانند حداکثر ۶۰ کاراکتر داشته باشند، به این معنی که آنها شبیه به یک توییت هستند، اما از کلمات کمتری پشتیبانی می‌کنند.

یادداشت‌ها در کدام قسمت اینستاگرام هستند؟

یادداشت‌ها را می‌توان با رفتن به صندوق ورودی پیام‌ها (دایرکت)، با انتخاب دنبال‌کنندگان یا افراد موجود در فهرست دوستان نزدیک به اشتراک گذاشت.

یادداشت‌ها به مدت 24 ساعت در بالای صندوق ورودی نشان داده می‌شوند و پاسخ‌ها به صورت پیامک نمایش داده می‌شوند. این قابلیت تا حدودی شبیه به استوری است که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

اینستاگرام در پی رونمایی از این قابلیت، در صفحه خود نوشت: «متوجه شدیم که مردم دوست دارند روشی سبک و آسان برای به اشتراک گذاشتن آنچه در ذهنشان است و شروع مکالمه داشته باشند. یادداشت‌ها از درخواست توصیه‌ها گرفته تا به اشتراک گذاشتن آنچه که می‌خواهند انجام دهند، روشی معمولی  برای ابراز وجود و ارتباط با یکدیگر در اختیار افراد قرار می‌دهد.»

با قابلیت یادداشت‌ها (Notes)، کاربران می‌توانند دوستان خود را فقط با استفاده از متن و شکلک به‌روزرسانی کنند، و فرمت متفاوتی را برای به‌روزرسانی‌های اجتماعی فراتر از تصاویر و ویدیوهایی که اینستاگرام بیشتر به آن‌ها معروف است، اضافه می‌کند. سایر ویژگی‌های جدید نیز در استوری منتشر می‌شوند و راه‌های جدیدی را برای اشتراک‌گذاری با گروه‌ها معرفی خواهند کرد.

الگوبرداری از توییتر؟

توییتر در چند وقت اخیر علاوه بر اینکه درگیر حاشیه‌های فراوانی با ایلان ماسک بوده است، اما جزو محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان بوده است. اینستاگرام هم مدتیست که با ارائه قابلیت‌های شبیه به پلتفرم‌‌های محبوب جهان به دنبال شبیه شدن به پلتفرم‌های مانند توییتر و تیک تاک است.

حالا به نظر می‌رسد که از میان تمام ویژگی‌های جدیدی که اعلام شده است، یادداشت‌های اینستاگرام شاید جالب‌ترین آنها باشد زیرا راهی برای برقراری ارتباط عمومی با دیگران، فقط با استفاده از متن اضافه می‌کند. در حالی که به وضوح یادآور پلتفرمی مانند توییتر است، اما پیاده سازی فعلی رابط کاربری بسیار متفاوتی دارد.

در اینستاگرام، کاربران می‌توانند با رفتن به بالای صندوق پستی‌‌شان، یادداشت بگذارند، سپس دنبال‌کنندگانی را که دنبال می‌کنند (معروف به متقابل) یا دیگران را از فهرست «دوستان نزدیک» خود انتخاب کنند.

در همین حال، نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داد که متا در نظر دارد یادداشت‌های اینستاگرام را که ماه‌ها در حال آزمایش است، به یک رقیب کامل‌تر توییتر تبدیل کند تا از هرج‌ومرج توییتر پس از خرید ایلان ماسک بهره ببرد.

در این گزارش آمده است که این شرکت در حال بررسی این موضوع بوده است که آیا Notes باید حتی یک برنامه مستقل خودش باشد یا یک فید دیگر در اینستاگرام. با این حال، در حال حاضر، به نظر می‌رسد اینستاگرام یادداشت‌ها (Notes) به‌صورت یک فید در اینستاگرام راه‌اندازی می‌کند.

یکی از آنها به‌روزرسانی ویژگی «Add Yours» است که در سال گذشته راه‌اندازی شد. این ویژگی دیگران را تشویق می‌کند تا با اشتراک‌گذاری آن، در روند محتوای دیگر کاربران مشارکت کنند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.