کد خبر : 24243 / /
/

سازمان سنجش آموزش کشور فهرست حذفیات منابع آزمون اختصاصی (سراسری) نوبت اول در دی ۱۴۰۱ و نوبت دوم در تیر ۱۴۰۲ که از آن سؤال طرح نخواهد شد، را منتشر کرد.

حذفیات کنکور سال آینده اعلام شد. بنا به اعلام سازمان سنجش هیچ سوالی از این بخش‌ها نخواهد آمد.

  اطلاعات جدید درباره کنکور سال آینده را بخوانید.

سازمان سنجش آموزش کشور فهرست حذفیات منابع آزمون اختصاصی (سراسری) نوبت اول در دی ۱۴۰۱ و نوبت دوم در تیر ۱۴۰۲ که از آن سؤال طرح نخواهد شد، را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس و پیرو موضوع درج عناوین منابع آزمون اختصاصی (سراسری) سال ۱۴۰۲ در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت اول)، منتشر شده در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۸، داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ باید توجه داشته باشند که براساس نامه ارسالی از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش، فهرست حذفیات منابع آزمون اختصاصی (سراسری) نوبت اول در دی ماه ۱۴۰۱ و نوبت دوم در تیرماه ۱۴۰۲ که از آن سؤال طرح نخواهد شد، تعیین و تایید شده است.

فهرست حذفیات منابع آزمون اختصاصی (سراسری) نوبت اول در دی‌ماه ۱۴۰۱ و نوبت دوم در تیر ۱۴۰۲، اینجا قابل مشاهده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان سنجش آموزش کشور تخلف برنامه‌های مالی و پشتیبانی و همچنین اقدامات شورای حفاظت برای برگزای کنکور 1402 را تشریح کرد.

محمدحسین حاجیلو گفت: رشد هزینه‌های مترتب بر آزمون‌ها، شامل دستمزد نیروی انسانی عوامل اجرایی دست‌اندرکار، رابطان، مراقبان جلسات آزمون و حراست، هزینه‌های پشتیبانی و مواد مصرفی شامل هزینه‌های تأمین کاغذ، چاپ، نگهداری سامانه‌های اینترنتی، حمل‌ونقل و همچنین پذیرایی مختصر در جلسات آزمون، بیش از نرخ اعلامی تورم بوده است.

حاجیلو افزود: درخواست افزایش هزینه ثبت‌نام آزمون‌ها بر اساس بهای تمام شده فعالیت‌های آزمون از بهمن‌ماه سال 1400 در دستورکار قرار گرفته که با توجه به حساسیت موضوع، بیش از 600 ساعت بررسی‌ کارشناسی در این زمینه صورت پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های مستقیم برگزاری آزمون، شامل حق‌الزحمه طراحان، پشتیبانی سامانه ثبت‌نام، خرید ملزومات مصرفی، خرید کاغذ، سلفون، دستگاه شخصی‌سازی، کارتریج، حمل‌و‌نقل محموله دفترچه‌های سوالات و پاسخنامه به مراکز برگزاری آزمون، استفاده از فضا و عوامل اجرایی مراکز مجری آزمون، حق‌الزحمه عوامل حفاظت آزمون و غیره است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به توانمندی‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان در امر برگزاری قبل و حین آزمون، گفت: ساختار و تشکیلات سازمان سنجش آموزش کشور با محوریت توجه به هوشمندسازی و امنیت شبکه و فضای مجازی، اصلاح شده است. تمرکز سازمان سنجش آموزش کشور بر برگزاری آزمون‌های هوشمند و الکترونیکی در سال‌های آینده با کمک مراکز و مؤسسات آموزش عالی است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.