کد خبر : 24280 / /
/

با توجه به افزایش شاخص‌ آلودگی هوا، احتمال می‌رود مجدد کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تصمیم به تعطیلی مدارس و احتمالاً دانشگاه‌ها بگیرند.

احتمال تعطیلی دوباره مدارس و دانشگاه‌ها قوت گرفت.

با توجه به افزایش آلودگی هوای تهران احتمال تعطیلی دوباره مدارس و دانشگاه‌ها بار دیگر جدی شد.

کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با تشدید وضعیت آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف تشکیل جلسه داد.

با تشدید وضعیت آلودگی هوای تهران، کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل جلسه داد.

کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با تشدید وضعیت آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف تشکیل جلسه داد.

این در حالیست که مدارس تهران طی هفته گذشته و امروز شنبه به دلیل آلودگی هوا و افزایش شاخص‌های آلودگی تعطیل بوده‌اند و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری تشکیل شده است.

با توجه به افزایش شاخص‌ آلودگی هوا، احتمال می‌رود مجدد کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تصمیم به تعطیلی مدارس و احتمالاً دانشگاه‌ها بگیرند.

سازمان هواشناسی کشور نیز امروز هشدار سطح زرد برای برخی از شهرها اعلام کرد.

ایران رتبه 24 آلودگی هوا در جهان را دارد

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران امروز گفت: از میان 113 کشور، ایران رتبه 24 آلودگی هوا را دارد.

آنطور که جعفر تشکری هاشمی گفته در بین ۱۰۷ پایتخت دنیا نیز تهران رتبه ۲۱ آلایندگی را دارد. او گفته بیش از ۲۶ هزار نفر در ایران و در تهران 6 هزار و 400 نفر به دلیل آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می‌شوند.

به گفته تشکری هاشمی آلودگی هوا چهارمین عامل مرگ‌ومیر در دنیاست؛ در کشورهای در حال توسعه اما سومین عامل است. (مهر)

علت آلودگی هوا چیست؟

وسایل حمل‌ونقل فرسوده، مازوت سوزی، سوخت غیراستاندارد و … از جمله دلایل آلودگی هوا به شمار می‌روند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره علت آلودگی هوا گفت: حدود 17 در از آلایندگی‌ها ناشی از منابع ثابت و مابقی آن به منابع متحرک یعنی موتورسیکلت و خودروها مربوط می‌شود.

به گفته او 17 درصد از آلایندگی‌ها ناشی از منابع ثابت است. مابقی آلایندگی‌ها مربوط به خودروها و موتورسیکلت‌ها می‌شود.

بر اساس آمارهایی که تشکری هاشمی داده است، 60 درصد از آلاینده‌های مربوط به ذرات معلق، ناشی از منابع متحرک است.

او همچنین گفت: «خودروهای فرسوده ۲۵ برابر خودروهای یورو۲ آلودگی تولید می‌کنند. خودروهای فرسوده ده‌ها برابر از استاندارد مورد نظر در شهرها آلایندگی تولید می‌کنند.»

اگرچه به گفته رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، اگر تمام خودروها و موتورسیکلت‌ها را برقی کنیم باز هم مشکل حل نمی‌شود؛ چرا که یکی از دلایل تولید کربن سیاه فرسایش لاستیک روی آسفالت است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره وضعیت آلودگی هوا در کشور گفت: از میان 113 کشور، ایران رتبه 24 و در بین ۱۰۷ پایتخت دنیا نیز تهران رتبه ۲۱ آلایندگی را دارد.

منبع:‌تسنیم

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.