کد خبر : 24312 / /
/

امروز دو تیم فرانسه و آرژانتین در مرحله فینال جام جهانی 2022 به مصاف هم می‌روند. زمان برگزاری فینال و ورزشگاه میزبان این بازی را در این گزارش می‌خوانید.

امروز فینال جام جهانی 2022 ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

امروز دو تیم فرانسه و آرژانتین در مرحله فینال جام جهانی 2022 به مصاف هم می‌روند. زمان برگزاری فینال و ورزشگاه میزبان این بازی را در این گزارش می‌خوانید.

پس از حدود یک ماه رقابت میان 32 تیم سرانجام امروز در فینال جام جهانی، قهرمان جام 2022 مشخص می‌شود.

فینال جام جهانی

بازی‌های جام جهانی قطر از 29 آبان آغاز شد. اولین بازی این جام میان قطر و اکوادور در ورزشگاه البیت الخور انجام شد.

روز سه شنبه(22 آذر) و چهارشنبه(23 آذر) چهار تیم آرژانتین، کرواسی، مراکش و فرانسه به رقابت پرداختند. از میان این تیم‌ها، فرانسه و آرژانتین به مرحله نهایی جام جهانی راه پیدا کردند.

بر اساس اعلام فیفا، شیمون مارسینیاک، داور لهستانی داوری فینال جام جهانی قطر را بر عهده دارد.

دیروز نیز دو تیم مراکش و کرواسی در مرحله رده‌بندی بازی داشتند. کرواسی با پیروزی مقابل مراکش، در رده سوم جام جهانی قطر قرار گرفت. کرواسی در این بازی مراکش را با نتیجه 2-1 شکست داد.

فینال جام جهانی

ساعت بازی فینال جام جهانی

امروز میلیون‌ها نفر از کشورهای مختلف، بازی فینال جام جهانی را تماشا می‌کنند. برخی به قطر رفته‌اند تا از نزدیک این بازی را ببینند و برخی از همان قاب تلویزیون در خانه، کافه و… بازی را می‌بینند.

زمان پخش بازی فینال جام جهانی، امروز یکشنبه ساعت 18:30 اعلام شده است. دو تیم آرژانتین و فرانسه امروز برای بالا بردن جام جهانی قطر روی دستان خود امروز در ورزشگاه لوسیل به مصاف هم می‌روند.

امروز یکشنبه 27 آذر فرانسه و آرژانتین در مرحله فینال جام جهانی بازی دارند.

بروزترین جدول بازی های جام جهانی

آنطور که در اینفوگرافیک مشاهده می‌کنید، از میان تیم‌های انگلیس، فرانسه، مراکش و پرتغال، دو تیم فرانسه و مراکش توانستند به مرحله نیمه نهایی جام جهانی برسند.

همچنین از میان تیم‌های هلند، آرژانتین، کرواسی و برزیل، دو تیم آرژانتین و کرواسی توانستند به نیمه نهایی جهام جهانی 2022 راه یابند.

جوایز جام جهانی قطر

به گزارش جماران، فیفا برای قهرمان جام جهانی قطر، 42 میلیون دلار تعیین کرده است. آنطور که فیفا اعلام کرده نایب قهرمان جام جهانی، 30 میلیون دلار دریافت می‌کند. تیم‌های سوم و چهارم نیز به ترتیب 27 و 25 میلیون دلار جایزه می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، تیم‌های پنجم تا هشتم 17 میلیون دلار و تیم‌های نهم تا شانزدهم 13 میلیون دلار دریافت می‌کنند.

همچنین بر اساس اعلام فیفا، به تیم‌های 17 تا 32، یعنی رتبه‌ها آخر، مبلیغ 9 میلیون دلار پرداخت می‌شود. قرار است به ازای هر روز حضور بازیکنان در این دور از رقابت‌ها، 10 دلار به تیم‌های باشگاهی آن‌ها پرداخت شود.

گروه‌بندی جام جهانی قطر در یک نگاه

بر اساس قرعه‌کشی، تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر در هشت گروه دسته‌بندی شدند. ایران در گروه B و با امریکا، انگلیس و ولز بازی داشت. ایران در بازی با انگلیس با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد.

بازی بعدی ایران با ولز بود که توانست با نتیجه 2 و بر صفر این تیم را شکست دهد. بازی سوم هم با امریکا را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد.

لیست گروه‌بندی این دور از رقابت‌های جام جهانی را ادامه می‌خوانید.

گروه A : اکوادور، سنگال، هلند، قطر

گروه B : ایران، ولز، انگلیس، امریکا

گروه C: عربستان، مکزیک، آرژانتین، لهستان

گروه D : استرالیا، فرانسه، تونس، دانمارک

گروه E : کاستاریکا، آلمان، ژاپن، اسپانیا

گروه F : مراکش، کرواسی، کانادا، بلژیک

گروه G : صربستان، برزیل، کامرون، برزیل

گروه H: غنا، اروگوئه، کره جنوبی، پرتغال

زمان بازی‌های جام جهانی قطر از آغاز تا پایان

مرحله گروهی جام جهانی قطر، 29 آبان تا 11 آذر 1401 برگزار شد. بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی نیز 12 آذر تا 15 آذر و مرحله یک چهارم نهایی 18 تا 19 آذر انجام شد.

حالا باید دید در مرحله فینال جام جهانی، کدام تیم قهرمانی جام جهانی قطر را در کارنامه خود ثبت می‌کند.

اگرچه پیش از این، تیم‌هایی مانند آلمان، انگلیس و برزیل نیز از مدعیان جام بودند، اما هیچ‌کدام نتوانستند به مرحله فینال راه یابند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.