کد خبر : 24349 / /
/

آمار تماشای مسابقات جام جهانی 2022 از جمله دیدار فینال این رقابت‌ها، از سال 2010 پس از افت جزئی تعداد بیننده در جام جهانی 2006، روندی صعودی تا به این دوره در قطر داشته است.

  پیشنهاد توسطبه گزارش "ورزش سه"، فینال جام جهانی یک رویداد ورزشی است که می‌توان گفت از نظر توانایی جذب مخاطب در سطح جهانی بی‌رقیب است و انتظار می‌رود دیدار فینال جام جهانی قطر که قرار است امروز بین دو تیم آرژانتین و فرانسه در ورزشگاه لوسیل شهر دوحه برگزار شود، به لحاظ جذب بیننده رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

 

 

آمار تماشای مسابقات جام جهانی 2022 از جمله دیدار فینال این رقابت‌ها، از سال 2010 پس از افت جزئی تعداد بیننده در جام جهانی 2006، روندی صعودی تا به این دوره در قطر داشته است.

 بر اساس داده‌های رسمی که توسط فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) منتشر شده، حدود 3.575 میلیارد نفر در جهان بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه را تماشا کردند و 1.12 میلیارد نفر در سراسر دنیا پیروزی فرانسه مقابل کرواسی در دیدار فینال جام جهانی روسیه را تماشا کردند.

داده‌های اولیه فیفا در مورد جام جهانی قطر حاکی از رشد تعداد بینندگان تلویزیونی این رقابت‌ها است. بر اساس همین داده‌ها، رکورد تماشای بازی‌های مرحله گروهی و مرحله یک‌هشتم نهایی، تقریباً در هر کشوری شکسته شده و شاهد افزایش تعداد بینندگان نسبت به سال 2018 هستیم. اگر فینال جام جهانی همچنان با این روند صعودی جذب بیننده همراه شود، پیش‌بینی شده که بازی امشب تیم‌های آرژانتین و فرانسه در مجموع 1.5 میلیارد بیننده جهانی داشته باشد که به نظر دور از انتظار هم نیست.

تعداد بینندگان فینال جام جهانی 2018 روسیه 1.12 میلیارد بیننده بود؛ این در حالی است که فینال جام جهانی 2014 برزیل در مجموع 1.01 میلیارد بیننده در سراسر دنیا داشت. اولین دوره‌ای که تعداد بینندگان بازی فینال به بالای یک میلیارد بیننده رسید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.