کد خبر : 24383 / /
/

دربی ۹۹ تهران، به زودی برگزار می‌شود و شرایط جدولی سرخابی‌ها به جذابیت و حساسیت این دیدار اضافه کرده است.

 

بهروز سلطانی؛ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ضمن انتقاد شدید نسبت به عملکرد کارلوس کی روش در جام جهانی، گزینه خارجی را بهترین انتخاب برای جانشینی مربی پرتغالی تیم ملی ایران می‌داند.

دربی ۹۹ تهران، به زودی برگزار می‌شود و شرایط جدولی سرخابی‌ها به جذابیت و حساسیت این دیدار اضافه کرده است. پرسپولیس با ۲۴ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و آبی‌ها نیز با ۲۲ امتیاز در تعقیب رقیب سنتی هستند. هر دو تیم در آخرین مسابقه خود، با نتیجه مشابه یک‌ بر صفر بر حریفان خود غلبه کردند.

برگزار شدن این بازی دقیقا بعد از اتمام جام جهانی، شرایط دربی رفت را متفاوت کرده و دوست داران این دو باشگاه نسبت به کیفیت شهرآورد ۱۳۹۹ مردد هستند. در اردوی سرخ‌ها دیاباته با مصدومیت مواجه شده و به‌احتمال‌زیاد غایب بزرگ پرسپولیس خواهد بود. در سمت مقابل، ابوالفضل جلالی به همین دلیل شرایط خوبی ندارد و حضورش در دربی قطعی نیست.

یحیی گل محمدی سرمربی سرخ‌پوشان از اهمیت بالای این بازی ۶ امتیازی آگاه است و می‌داند که در صورت کسب پیروزی، قدم بلندی برای تثبیت صدرنشینی و حرکت به سمت قهرمانی برمی‌دارد. ریکاردو ساپینتو در اولین تجربه دربی خود، رؤیاهای بزرگی در سر دارد و می‌خواهد با غلبه بر رقیب مستقیم، صدرنشین لیگ در پایان هفته دوازدهم شود. حضور تماشاگران در ورزشگاه می‌تواند یک عامل مثبت برای مهیج شدن این دیدار باشد. گسترش نیوز برای بررسی شرایط دربی پایتخت، گفت‌وگویی با بهروز سلطانی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

احتیاط؛ آفت بزرگ دربی های پایتخت

بهروز سلطانی درباره دربی ۹۹ و تفاوت آن با دربی‌های گذشته گفت: من در سال‌های اخیر هیچ دربی جذاب و جالبی را ندیدم. دلیل آن نیز احتیاط بیش‌ازحد مربیان و ترس از شکست است. بازی محتاطانه و دفاعی باعث شده که اکثر دربی‌های ۲۰ سال اخیر، با نتیجه مساوی به پایان برسد.

او ادامه داد: حالا با وضعیت آلودگی و بازی در ورزشگاه خالی، شرایط بدتر هم می‌شود و احتمالاً یک دربی سرد و بی‌روح را مشاهده خواهیم کرد. زیبایی فوتبال به حضور هوادار است و با حضور آن‌ها جذابیت بازی دوچندان می‌شود. وجود تماشاگر به بازیکن داخل زمین نیز روحیه و انگیزه زیادی می‌دهد و در آن وضعیت، کیفیت بالاتری از مسابقه می‌بینیم.

هردو دروازه بان شرایط فوق‌العاده‌ای دارند

سلطانی در مورد حضور دروازه بان‌های تیم ملی در ترکیب اصلی دو تیم بیان کرد: هر دو دروازه بان شرایط فوق‌العاده‌ای دارند و در سطح نزدیک به هم جزو ستارگان اصلی دو تیم محسوب می‌شوند. در حال حاضر گل زدن به حسینی و بیرانوند کار بسیار مشکلی است. البته ملی پوشان این دو تیم که در جام جهانی حضور داشتند، به لحاظ بدنی شرایط خیلی خوبی ندارند. هنر مربی این است که این بازیکنان را در این فرصت کوتاه آماده یک رقابت مهم کند. به‌هرحال این نفرات تمرینات فشرده و سختی را در یک ماه اخیر داشتند و ازنظر فیزیکی، وضعیت ایده آلی ندارند.

او در ارتباط با مصدومیت اخیر بیرانوند و تأثیر این موضوع بر کیفیت او در دربی اظهار کرد: به نظر من تأثیر خاصی بر کیفیت بازی او نخواهد داشت. اگر نیازی به جراحی بود، قطعاً این اتفاق رخ می‌داد. بیرانوند بازیکن عاقل و باتجربه‌ای است و به خاطر یک بازی، سلامت خود را به خطر نمی‌اندازد.

۶۰ درصد یک تیم را دروازه بان‌ تشکیل می‌دهد

سلطانی در مورد اهمیت پست دروازه‌بانی در فوتبال و همچنین آمادگی فعلی حسین حسینی به گسترش نیوز گفت: پست دروازه‌بانی در کسب موفقیت هر تیمی، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. پرسپولیس و استقلال از دروازه‌بان‌های میدان‌دیده و باکیفیتی برخوردار هستند. در صورت عملکرد ضعیف هرکدام از این دو نفر، تیم‌های آنان به‌شدت متضرر می‌شوند.

او افزود: همگان در جام جهانی قطر شاهد اهمیت بالای گلرها در تیم‌های خود بودند. تیم‌هایی مثل کرواسی و مراکش با درخشش دروازه‌بان‌هایشان، به مراحل پایانی صعود کردند. ۶۰ درصد یک تیم را دروازه بان‌ تشکیل می‌دهد که خوشبختانه هر دوتیم تهرانی این فاکتور مهم را دارا هستند.

این کارشناس فوتبال در خصوص نتیجه بازی دربی تصریح کرد: به عقیده من مصاف نزدیکی را می‌بینیم و احتمالاً بازی مساوی خواهد شد. البته به خاطر فورواردهای خطرناک پرسپولیس، کفه ترازو به سمت این تیم تا حدودی سنگینی می‌کند. مهاجمان پرسپولیس بسیار فرصت‌طلب، باتجربه و چهارچوب‌شناس هستند و همین مسئله احتمال برد پرسپولیس را بیشتر می‌کند. امیدوارم که پرسپولیس با کسب پیروزی، صدرنشینی خود را تثبیت کرده و به سمت قهرمانی پیش برود.

انگار کی روش را از لپ لپ درآوردند!

او درباره شرایط نیمکت تیم ملی و ادامه کار با کارلوس کی روش توضیح داد: به نظر من حضور این شخص از ابتدا نیز جای بحث داشت و انگار او را از لپ لپ درآوردند! کی روش در مصر و کلمبیا کارنامه قابل دفاعی نداشت و دستاورد خاصی هم با این تیم‌ها به دست نیاورد. درواقع شب خوابیدیم، صبح بیدار شدیم و دیدیم که کی روش جانشین اسکوچیچ شده است!

این ملی پوش اسبق درادامه خاطرنشان کرد: شرح سیستم و برنامه بازی کی روش هم که دیگر جای توضیح خاصی ندارد. حتی یک تیم دسته سومی هم قابلیت مقابله با تاکتیک قدیمی او را دارد. همه به‌خوبی نسبت به سبک دفاعی کی روش آگاهی دارند و او جز این طرح، چیز دیگری بلد نیست. ما باید با استخدام یک سرمربی بهتر، اقدام به تغییر سبک فوتبال خود کنیم. زمان آن رسیده که به فوتبال تهاجمی و مالکانه رو آورده و از فوتبال دفاعی فاصله بگیریم.

مربی خارجی قوی و رزومه دار بهترین انتخاب است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در رابطه با عملکرد بازیکنان لژیونر تیم ملی در جام جهانی اضافه کرد: عملکرد این بازیکنان خیلی بد بود. بسیاری از بازیکنان لیگ ایران از این به‌ظاهر لژیونرها می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند. برخی لژیونرهای ما در سطح روستا هم نبودند اما به‌صرف حضور در فلان تیم خارجی، راهی قطر شدند. به‌عنوان‌مثال سردار آزمون به‌هیچ‌وجه موفق به ارائه بازی خوب و مؤثری در ترکیب تیم ملی نشد.

بهروز سلطانی در پایان گفت: متأسفانه برد ما مقابل ولز بسیار بزرگ‌نمایی شد. این تیم بسیار ضعیف بود و یکی از بدترین تیم‌های جام جهانی به شمار می‌رفت. به اعتقاد من گزینه داخلی برای جانشینی کی روش، تصمیم معقولانه‌ای نیست. ما مربیان ایرانی خوب و بااستعدادی داریم اما به خاطر برخی سنگ‌اندازی‌ها و عدم همکاری‌ها، امکان موفقیت با مربی داخلی وجود ندارد. مربی خارجی قوی و رزومه دار بهترین انتخاب است. در هر صورت برای تیم ملی و همین‌طور تیم بزرگ پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.