کد خبر : 24393 / /
/

لئو یک دیدار در فینال جام جهانی در پیش دارد که همین موضوع فرصت مناسبی در اختیارش می‌گذارد تا قبل از سال میلادی جدید یک گام دیگر به علی دایی نزدیک شود.

 اسم علی دایی اسطوره فوتبال ایران در روزهای اخیر بارها به گوش رسیده است. بعد از کریستیانو رونالدو، حالا لیونل مسی، دیگر اسطوره تاریخ فوتبال جهان هم به چند قدمی علی دایی رسیده و رکورد او را تهدید می‌کند. این یکی همان موضوع جدیدی است که باعث شده نام علی دایی دوباره مطرح شود. درواقع پنج گلی که لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۲۲ تا به اینجا وارد دروازه رقبا کرده، تعداد گل‌های این اسطوره آرژانتینی را به عدد ۹۶ رسانده است. لئو حالا به ۱۳ گل دیگر احتیاج دارد تا به رکورد علی دایی برسد. درست مثل همان داستان کریستیانو رونالدو و علی دایی، گل‌شماری مسی برای رسیدن به اسطوره فوتبال ایران هم همین روزها شروع شده و در هر دیداری که مسی گل‌زنی می‌کند، فرصتی برای مطرح‌شدن دوباره اسم علی دایی هم دست می‌دهد.

لئو یک دیدار در فینال جام جهانی در پیش دارد که همین موضوع فرصت مناسبی در اختیارش می‌گذارد تا قبل از سال میلادی جدید یک گام دیگر به علی دایی نزدیک شود. از آنجا که او این شایعه را رقم زده که قطر آخرین جام جهانی‌اش است، پس ماجرای خداحافظی‌اش از تیم ملی آرژانتین، بعد از همین جام منتفی است و دست‌کم او می‌خواهد یکی دو سال دیگر با پیراهن آرژانتین بازی کند. البته که با توجه به میزان آمادگی مسی، هیچ بعید نیست تعداد این سال‌ها افزایش پیدا کند.

بدیهی است که حتی اگر همین دو سال هم فرصت باقی مانده باشد، باز مسی توان شکستن رکورد علی دایی را دارد. پیش‌تر در داستان شکسته‌شدن رکوردش به دست کریستیانو رونالدو از این موضوع به‌عنوان افتخار مهمی برای خودش یاد و عنوان کرد که وقتی بازیکن بزرگی مثل رونالدو چنین دستاوردی را تکرار کرده، اهمیت کار او بیشتر به چشم می‌آید.

در چنین شرایطی حالا نزدیک‌شدن لیونل مسی به علی دایی، دغدغه شیرینی برای این اسطوره ایرانی خواهد بود؛ مردی که البته هرچقدر خارج از ایران مورد احترام است، در داخل با بی‌مهری روبه‌رو شده است. روند اتفاقات سال‌های اخیر به‌گونه‌ای است که به نظر می‌رسد ماجرای انزوای علی دایی از فوتبال چیزی فراتر از شایعه است. بعد از قطع همکاری باشگاه سایپا با علی دایی، مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، دیگر تیمی را در لیگ برتر ایران هدایت نکرده و شایعه ممنوع‌الکاری‌اش هم در تمامی این سال‌ها مطرح بوده است.

گو اینکه بعد از شکسته‌شدن رکوردش به دست کریستیانو رونالدو، فضا تا حدودی به سمت او چرخید و عده‌ای از مسئولان در تلاش برای ارج‌نهادن کار علی دایی برآمدند و خیابانی حوالی اتوبان کرج را به نامش کردند!

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.