کد خبر : 24428 / /
/

روند قیمت طلا و سکه دیروز در برخی قطعات هم سو نبود. با وجود افزایش نزدیک به ۲۰ دلاری انس جهانی طلا اما قیمت طلا اندکی کاهش داشت. سکه امامی روندی برخلاف طلا را در پیش گرفت و افزایش قیمت داشت.

انس جهانی طلا بار دیگر وارد محدوده ۱۸۰۰ دلاری شدT اما قیمت طلا در بازارهای داخلی روند کاهشی داشت. روند قیمت طلا و سکه امروز هم‌سو نبود و به نظر می‌رسد افزایش تقاضا در بازار سکه مانعی برای کاهش قیمت آن در بیش از ۱۰ روز گذشته است.

روند قیمت طلا و سکه دیروز در برخی قطعات هم سو نبود. با وجود افزایش نزدیک به ۲۰ دلاری انس جهانی طلا اما قیمت طلا اندکی کاهش داشت. سکه امامی روندی برخلاف طلا را در پیش گرفت و افزایش قیمت داشت.

روز گذشته قیمت سکه امامی در پله سوم محدوده ۱۸ میلیون تومانی نوسان داشت و این روند در برخی ساعات تا نیمه کانال مذکور نیز پیشروی کرد.

۲ روز گذشته بازار طلا و سکه در انتظار اخبار مذاکرات هسته‌ای برجام در شرایط نسبتا با ثباتی قرار داشت. معامله‌گران حرفه‌ای بازار تمایلی به خرید و فروش نداشتند. البته امروز با روند قیمت دلار و افزایش قیمت طلای جهانی بازار صعودی بود.

طلای جهانی ۱۸۰۰ دلاری شد

در ساعات گذشته قیمت انس جهانی طلا محدوده ۱۸۰۰ دلاری را رد کرد، اما فعلا در این منطقه به ثبات نرسیده است. در روزهای گذشته نیز این منطقه که محدوده مقاومتی مهمی بود لمس شد اما قیمت نتوانست مقاومت کند و ریزش داشت. به نظر می‌رسد تا قیمت به نیمه کانال ۱۸۰۰ دلاری نرسد محدوده فعلی برای طلای جهانی امن نیست.

در روزهای گذشته قیمت طلا و سکه نوسان افزایشی زیادی داشت. بخش زیادی از سرمایه‌های خرد به این بازار روانه شد. این در حالی است که بسیاری معتقدند بازار سیاسی است و طلا ارزان می‌شود.

کارشناسان نیز معتقدند قیمت طلا و سکه اکنون با قیمت دلاری بالاتر از نرخ فعلی دلار در بازار آزاد، در حال معامله است. به باور آن‌ها یا قیمت دلار باید هم‌تراز با طلا و سکه قرار بگیرد، یا فلز زرد باید کاهش یابد و هم راستا با دلار نرخ‌گذاری شود.

محدوده فعلی قیمت دلار با وجود ارزپاشی بازارساز و سیاست‌های بانک مرکزی فعلا تمایلی به کاهش ندارد. قیمت در بازار فلز زرد نیز با وجود موج‌های کاهشی کوتاه‌‌مدت، تمایل بیشتری به روند صعودی دارد. باید دید زور کدام بازار بر دیگری می‌چربد؟

قیمت طلا و سکه امروز 29 آذر

امروز دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان گران شد. این سکه اکنون در پله ۸ کانال ۱۸ میلیون تومانی نوسان دارد و با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۸ هزار تومان معامله می‌شود.

سکه بهار آزادی امروز ریزش قیمت داشت. نرخ این قطعه از سکه در لحظه نگارش این گزارش وارد محدوده ۱۷ میلیون تومانی شد و بیش از ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد.

نیم و ربع سکه که در نخستین ساعات معاملاتی بازار در کف کانال ۱۲ و ۹ میلیون تومانی قرار داشتند. در لحظه نگارش این گزارش نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز همین مقدار ارزان شد و با قیمت ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی برخلاف روزهای گذشته که کمترین نوسان و رشد قیمت را در خانواده خود داشت، امروز بیش از ۲۳۰ هزار تومان گران شد. این قطعه سکه با قیمت ۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان خریدوفروش شد.

حباب سکه بزرگ‌تر داشت

حباب سکه نیز امروز برخلاف روز گذشته روند افزایشی داشت. بیشترین رشد حباب مربوط به سکه امامی با بیش از ۳۰۰ هزارتومان افزایش قیمت حباب بود.

برخلاف روزهای گذشته حباب ربع سکه با ۷۰ هزار تومان افزایش حباب، کمترین رشد را در خانواده خود داشت. حباب این قطعه از سکه همچنان زیر کانال ۵ میلیون تومانی قرار دارد.

قیمت طلا امروز روند کاهشی محسوسی داشت و ارزان شد. به نظر می‌رسد این روند تا آخرین ساعات معاملات امروز نیز ادامه داشته باشد.

قیمت هر مثقال طلا با نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۷ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم نزدیک به ۵۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت یک میلیون و ۷۲۲ هزار تومان رسید.

طلای دست دوم نیز با قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. اختلاف قیمت طلای نو و دست دوم طلا مانند روزهای گذشته در حدود ۲۲ هزار تومان است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.