کد خبر : 24606 / /
/

روند صعودی نرخ دلار در روزهای اخیر به حدی تند شده که صدای بهارستان نشینان را هم در آورده است.

 

امروز علی صالح آبادی، سکاندار بانک مرکزی در بین نمایندگان مجلس حاضر شد تا در نشست علنی درباره نوسانات قابل توجه نرخ ارز توضیحاتی ارائه کند.

به گزارش اقتصادنیوز، روند صعودی نرخ دلار در روزهای اخیر به حدی تند شده که صدای بهارستان نشینان را هم در آورده است.

امروز  علی صالح آبادی، سکاندار بانک مرکزی در بین نمایندگان مجلس حاضر شد تا در نشست علنی درباره نوسانات قابل توجه نرخ ارز  توضیحاتی ارائه کند.

نمایندگان امروز علاوه بر نقدهای تند و تیز ؛ نظرات خود را در مورد نرخ دلار بیان کردند. قالیباف امروز در نشست علنی گفت امروز وضعیت ارز برای مردم، ما و اقتصاد کشور قابل قبول نیست و مطمئنا سر و سامانی به بازار ارز می‌دهیم. رئیس مجلس با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه  وعده داد فردا موضوع مالیات بر سفته بازی و سوداگری در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز از علی صالح ابادی انتقاد کرد و گفت: امسال قانون تصویب کردیم اما اجرا نشد که این هم جزو اشکالات است. بحث دیگر مربوط به آقای صالح آبادی و موضوعات مربوط به حوزه مدیریتی است. ما قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تصویب کردیم. علاوه بر آن موضوع ارز و سکه و ریال و سیاست‌های اتخاذی در حوزه مدیریتی بانک مرکزی است. البته که باید دست بانک مرکزی از جهت مدیریتی هم باز باشد تا بتواند امور خود را دنبال کند.

واکنش کیهان به رکوردشکنی‌های اخیر قیمت دلار و سکه

کیهان هم در مطلبی به رکوردشکنی‌های اخیر قیمت دلار و سکه واکنش نشان داد و نوشت. دشمن فعال است، فریب نخورید و سکه و دلار نخرید.

خیز دلار به سمت نیمه کانال 

نرخ دلار دیروز وارد کانال جدید شد و از اولین مرز مقاومتی هم عبور کرد.فعالان بازار دیروز اعلام کردند در صورتی نرخ دلار در محدوده دیروز باقی بماند احتمال اینکه در مرحله بعدی به سمت نیمه  کانال حرکت کند وجود خواهد داشت. امروز این اتفاق افتاد نرخ دلار امروز به نیمه کانال رسید. معامله گران با اشاره به نشست علنی امروز می گفتند دلار در بهارستان استیضاح شد. 

تداوم پیشروی نرخ دلار در هرات و سلیمانیه 

البته امروز افزایش قیمت دلار در بازار ارز هرات هم قابل توجه بود. گفته می شود اسکناس آمریکایی امروز در هرات مانند روز گذشته کانال شکنی کرده است. سلیمانیه هم  سرنوشتی مشابه هرات را تجربه می کند.نرخ حواله درهم امروز صعودی بود و اعلام شد قیمت‌ها در بازار ارز پرت شد. وقتی قیمت‌ها در بازار بالا می‌رود عرضه‌کننده‌ها دلشان نمی‌آید بفروشند، خریداران نیز می‌ترسند بخرند.

قیمت دلار در بازار رسمی چقدر شد؟ 

در بازار رسمی هم قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی ملی امروز  36 هزار و 319 تومان و قیمت فروش دلار آمریکا 36 هزار و 686  اعلام شد که در مقایسه با روز گذشته افزایش را نشان می دهد . 

 قیمت دلار توافقی امروز در محدوده 36 هزار و 328 تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با قیمت دیروز 102 تومان بالاتر بود. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز به سمت جلو حرکت کرد و به 36 هزارو 330 تومان رسید. 

قیمت طلا دوباره صعودی شد 

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل رسمی بود. قیمت اونس طلا در معاملات روز شنبه در محدوده 1798 دلار معامله شد. 

در بازار داخلی ایران امروز قیمت طلا 18 عیار 28 هزار و 400 تومان گران شد و بر روی 1 میلیون و 849 هزار و 700 تومان قرار گرفت. روز گذشته قیمت طلا 31 هزار و 400 تومان افزایش را ثبت کرده بود. 

قیمت سکه رسمی ثابت ماند

قیمت سکه رسمی امروز در محدوده 29 میلیون و 450  هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته رنج بود. قیمت سکه بورسی هم امروز در محدوده 19 میلیونو 18 هزار تومان به فروش رسید. 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.