کد خبر : 24636 / /
/

بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد که قیمت دلار این روز ها ترمز بریده است و نمره های عجیب و غریب را در کارنامه خود ثبت می کند.

 

برخی از معامله گران ارزی وضعیت فعلی بازار دلار را سیاست بازارساز می‌دانند که ممکن است هر لحظه قیمت را به کانال‌های پایین‌تر بکشد و خریداران زیادی را با زیان روبرو سازد.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد که قیمت دلار این روز ها ترمز بریده است و نمره های عجیب و غریب را در کارنامه خود ثبت می کند. 

دلار رئیسی در تعقیب دلار جهانگیری 

برخی از معامله گران به طنز می گفتند احتمالا دلار جهانگیری به دلار رئیسی تغییر پیدا کند. البته رئیس جمهور می خواهد یک صفر ایجاد کند؛ صفر هم که ارزشی ندارد!

معامله گران معتقدند یکی از از دلایل صعودی شدن نرخ دلار ناشی از سیگنال های افزایشی نرخ حواله درهم و کانال شکنی قیمت دلار در بازار های مجاور ایران است. 

بسیاری از تحلیلگران باور دارند سرکشی نرخ دلار ناشی از  افزایش سطح انتظارات تورمی و در نتیجه تمایل افراد به حفظ ارزش دارایی‌های خود است.بنابراین مردم به بازار دلار، سکه و خودرو هجوم برده اند و قیمت ها افسارگسیخته شده است. 

 کارشناسان ارزی شکاف قابل توجه نرخ رسمی و آزاد  را عامل ایجاد تقاضای کاذب در بازار می‌دانند. چرا که سودجویان می‌توانند با اجاره کارت ملی و خرید سهمیه ارز سالانه دیگر افراد و فروش آن در معاملات غیر‌رسمی از این عمل سود کسب کنند.

روز گذشته رئیس مجلس نیز پس از قرائت گزارش‌های اقتصادی توسط رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد، از وضعیت چند نرخی بازار ارز انتقاد کرد و گفت: مجلس و دولت در کلان باید یک سیاست واحد را دنبال کنند و مشخص باشد که ارز قرار است تک‌نرخی نگه داشته شود یا شناور یا دستوری باشد. 

خریداران دلار زیان می کنند؟ 

عده ای از معامله گران باور دارند سطح انتظارات برای دلار همچنان بالا است و در انتظار تداوم رشد اسکناس آمریکایی در تهران هستند . در این میان برخی از معامله گران وضعیت فعلی را سیاست بازارساز می‌دانند که ممکن است هر لحظه قیمت را به کانال‌های پایین‌تر بکشد و خریداران زیادی را با زیان روبرو سازد. 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.