کد خبر : 24687 / /
/

اخیرا واتساپ اعلام کرده از این هفته بر روی برخی از گوشی‌های اندروید و ios کار نخواهد کرد. این شرکت رسما از 31 دسامبر 2022 به پشتیبانی از برخی گوشی‌های هوشمند قدیمی پایان می‌دهد.

اخیرا واتساپ اعلام کرده که از گوشی‌هایی با سیستم‌عامل قدیمی پشتیبانی نمی‌کند. این قانون شامل کدام گوشی‌ها می‌شود؟

  اخیرا واتساپ اعلام کرده از این هفته بر روی برخی از گوشی‌های اندروید و ios کار نخواهد کرد. این شرکت رسما از 31 دسامبر 2022 به پشتیبانی از برخی گوشی‌های هوشمند قدیمی پایان می‌دهد.

توقف پشتیبانی واتساپ

همانطور که توسط GizChina گزارش شده است، لیست این دستگاه‌های قدیمی شامل 49 گوشی هوشمند از اپل، سامسونگ، ال جی و دیگر برندها است. واتساپ در صفحه پشتیبانی رسمی خود اشاره کرده است که از این پس این برنامه از تلفن‌های هوشمند اندرویدی دارای سیستم عامل نسخه 4.1 و بالاتر و گوشی‌های هوشمند iOS دارای iOS 12 و بالاتر پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های هوشمند دارای KaiOS 2.5 از جمله JioPhone و JioPhone 2 نیز از WhatsApp پشتیبانی می‌کنند.

در اعلامیه واتساپ آمده است: برای همگام شدن با آخرین پیشرفت‌های فناوری، ما به طور معمول از سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر پشتیبانی نمی‌کنیم تا منابع خود را به پشتیبانی از جدیدترین‌ها معرفی کنیم. برای توقف پشتیبانی از سیستم‌عامل شما، ابتدا چند بار به شما اطلاع داده می‌شود و به شما یادآوری می‌شود که دستگاه خود را ارتقا دهید.

لیست گوشی‌هایی که واتساپ از آنها پشتیبانی نمی‌کند

ایفون 5

آیفون 5سی

Archos 53 Platinum

گرند اس فلکس زد تی ای

Grand X Quad V987 ZTE

HTC Desire 500

Huawei Ascend D1

Huawei Ascend D2

Huawei Ascend G740

هواوی اسند میت

Huawei Ascend P1

Quad XL

لنوو A820

LG Enact

LG Lucid 2

LG Optimus 4X HD

ال جی Optimus F3

ال جی Optimus F3Q

LG Optimus F5

LG Optimus F6

ال جی Optimus F7

LG Optimus L2 II

LG Optimus L3 II

LG Optimus L3 II Dual

LG Optimus L4 II

LG Optimus L4 II Dual

LG Optimus L5

LG Optimus L5 Dual

LG Optimus L5 II

LG Optimus L7

LG Optimus L7 II

LG Optimus L7 II Dual

LG Optimus Nitro HD

ZTE V956 NOTE

Samsung Galaxy Ace 2

Samsung Galaxy Core

سامسونگ گلکسی اس 2

Samsung Galaxy S3 mini

Samsung Galaxy Trend II

Samsung Galaxy Trend Lite

Samsung Galaxy Xcover 2

سونی اکسپریا RKS

سونی اکسپریا miro

سونی اکسپریا NEW L

ویکو سینک 5

ویکو Darknight ZT

فیلترینگ واتساپ در ایران

این درحالی است که بیش از 3 ماه است که این شبکه اجتماعی در ایران فیلتر است. طی این مدت خسارت‌های فراوانی به کسب‌وکارها و برندهایی که این شبکه اجتماعی را به‌عنوان راه ارتباطی با مشتریان خود انتخاب کرده بودند، وارد شده است. همچنین طی این مدت بسیاری از بازاریابان و دیجیتال مارکترها از تیغ تعدیل نیروی شرکت‌ها در امان نمانده و شغل خود را از دست دادند. هنوز مشخص نیست تا چه زمانی قرار است فیلترینگ این شبکه اجتماعی ادامه پیدا کند. البته این فیلترینگ فقط مختص به واتساپ نیست. اینستاگرام و چند اپلیکیشن خارجی دیگر نیز در ایران فیلتر هستند. در این میان تاکید مسئولان همواره بر استفاده از پلتفرم‌های بومی است. اما به نظر می‌رسد به دلیل اینکه این پیام‌رسان‌ها زیرساخت مناسب ندارند، کاربران ایرانی تمایل چندانی به استفاده از آنها ندارند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.