کد خبر : 24715 / /
/

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هشدار داد که مشمولان سود سهام عدالت از ارسال شماره حساب بانکی یا هرگونه اطلاعات فردی برای دریافت سود سهام عدالت خودداری کنند.

افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سهام عدالت از وضعیت واریز سود سهام عدالت خود با خبر شوند. اگر برای افراد پیامک واریز سود سهام عدالت ارسال نشده است می‌توانند با مراجعه به سایت سهام عدالت و وارد کردن شماره ملی و دریافت کد تایید، وارد صفحه خود شده و وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود را مشاهده کنند.

وضعیت ارسال به بانک یعنی شماره شبای افراد اشتباه است یا هنگام واریز سود مشکلی رخ داده که باید اصلاح شود.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هشدار داد که مشمولان سود سهام عدالت از ارسال شماره حساب بانکی یا هرگونه اطلاعات فردی برای دریافت سود سهام عدالت خودداری کنند.

 سود سهام عدالت واریز می شود، اطلاعات به کسی ندهید 

 معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در هشداری پیامکی به همه مشمولان سود سهام عدالت ، آنان را از ارسال شماره حساب بانکی یا هر گونه اطلاعات فردی برای دریافت سود سهام عدالت بر حذر داشت.

در این پیامک نوشته شده است: «سهام‌داران محترم سهام عدالت، دریافت هرگونه اطلاعات از شما جهت واریز سود سهام عدالت، یکی از شیوه‌های کلاهبرداری است. سود به صورت خودکار به حساب بانکی ثبت‌شده توسط شما در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت واریز می‌گردد.»

بر اساس این گزارش، مرحله نخست واریز سود سهام عدالت 29 آذر تا یکم دی انجام شد؛ اما برای برخی از مشمولان دریافت این سود، واریزی انجام نشد. گفته شده است دلیل اصلی عدم واریز، اشتباه وارد کردن اطلاعات و شماره شبا سهامداران است و بر همین اساس تا زمانی که شماره شبا اصلاح نشود، دارندگان سهام عدالت سودی دریافت نخواهند کرد.

در صورت اصلاح اطلاعات بانکی، مبلغ سود این مرحله نیز با مرحله بعدی واریزی‌ها که احتمالا اسفند 1401 خواهد بود، به حساب بازماندگان سود سهام عدالت پرداخت می‌شود.

 

 

 

همه جاماندگان سهام عدالت باید سهام خود را دریافت کنند

مهرداد گودرزوند چگینی گفت: سهام عدالت باید به همه آحاد جامعه تعلق بگیرد، حتی به فرزندان تازه متولد شده هم در قالب طرح جوانی جمعیت پیش بینی واگذاری سهام عدالت شده و باید این مساله اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در حالی که گفته می شود حدود ۴ میلیون نفر از گذشته جزو جاماندگان سهام عدالت بودند و هنوز بلاتکلیف هستند تعداد ۴ میلیون نفر متوفای دارای سهام عدالت وجود دارد که هنوز تکلیف سهام آن‌ها مشخص نیست.

رئیس سازمان بورس گفته «علت تاخیر در تعیین تکلیف این سهام عدم راه اندازی سامانه سهام عدالت متوفیان بود که باید با همکاری قوه قضائیه و به روز رسانی اطلاعات انجام شود در شرایط کنونی زیرساخت‌های الکترونیکی برای تعیین تکلیف سهام متوفیان در شهرها وجود ندارد.»

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در گفتگو با خبرگزاری موج با تاکید بر اینکه دولت در سال قبل بحث واگذاری سهام به جاماندگان سهام عدالت را مطرح کرده بود گفت: در حال حاضر لایحه بودجه ۱۴۰۲ به دست مجلس نرسیده است و ما امیدواریم که در این لایحه پیش بینی لازم برای واگذاری سهام به جاماندگان شده باشد.

مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه قطعا مجلس هم در صورتی که پیش ها برای واگذاری سهام به جاماندگان نشده باشد ورود خواهد کرد، افزود: سهام عدالت باید به همه آحاد جامعه تعلق بگیرد، حتی به فرزندان تازه متولد شده هم در قالب طرح جوانی جمعیت پیش بینی واگذاری سهام عدالت شده و باید این مساله اجرایی شود.

در حال حاضر دولت سامانه ای را برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت معرفی کرده و قرار است  به هر کدام از افرادی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده ‌شود. که به گفته پیمان حدادی مشاور سازمان بورس« طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و تا ۱۰ سال نمی‌توانند سهام خود را بفروشند چون سهام داران کنونی که از سال ۸۵ سهام دار شده بودند نیز با صرف زمانی رو به رو شدند.»

حدود ۴ میلیون نفر سهام عدالت ندارند و گفته می شود احتمالا از این تعداد حدود یک میلیون ۴۴۹ هزار نفر در ۶ دهک پایینی جامعه هستند اما آمار دقیقی وجود ندارد که چه تعداد از آن‌ها زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و با توجه به اینکه برای حدود ۴ میلیون نفر سهام عدالت ندارند سهام با ارزشی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز است و حتی اگر از یک و نیم میلیون نفر دهک های پایین ۴۰۰ نفر زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است دولت فعلا تن به اجرای آن نخواهد داد، زیرا روی واگذاری سهام دولتی برای جبران کسری بودجه و هزینه ها حساب باز کرده است، به همین دلیل یا تعداد بسیار اندکی از افراد ۶ دهک جامعه زیر پوشش سازمان های حمایتی هستند و دولت به آن‌ها تخصیص خواهد داد یا اینکه فعلا در پیچ و خم بروکراسی اجرای آن معطل می ماند. در همین رابطه رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت گفته «طبق قانون فقط به شش دهک جامعه می توان سهام عدالت ارائه کرد.»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.