کد خبر : 24739 / /
/

در روزهای ابتدایی زمستان بیشتر فایل های پیشنهادی فروش آپارتمان به رنگ قرمز درآمد. مشاوران املاک می گویند خریداری وجود ندارد اما فروشندگان میل به افزایش قیمت دارند و براساس پیش بینی افزایش احتمالی نرخ دلار آپارتمان هایشان را قیمت گذاری می کنند.

بررسی فایل‌های فروش نشان می‌دهد وزن فایل‌های قرمز (آپارتمان‌هایی که بیش از نرخ میانگین منطقه قیمت گزاری شده‌اند) نسبت به فایل های سبز و مشکی سنگین‌تر شده است.

در روزهای ابتدایی زمستان بیشتر فایل های پیشنهادی فروش آپارتمان به رنگ قرمز درآمد. مشاوران املاک می گویند خریداری وجود ندارد اما فروشندگان میل به افزایش قیمت دارند و براساس پیش بینی افزایش احتمالی نرخ دلار آپارتمان هایشان را قیمت گذاری می کنند.

فروشندگان و خریداران مسکن در بلاتکلیفی

نه فروشندگان تمایلی به فروش املاکشان دارند نه خریداران توان پرداخت هزینه های خرید آپارتمان‌هایی را دارند که روزانه قیمت‌شان بالا می‌رود.

وزنه فایل های قرمز سنگین تر شد

بنا به گزارش اکوایران، بررسی فایل‌های فروش نشان می‌دهد وزن فایل‌های قرمز (آپارتمان‌هایی که بیش از نرخ میانگین منطقه قیمت گزاری شده‌اند) نسبت به فایل های سبز و مشکی سنگین‌تر شده است.

یکی از مشاوران املاک در شرق تهران می گوید در تهرانپارس خرید و فروش کاهش پیدا کرده اما فروشندگان قیمت های خود را بالاتر می برند.

سیگنال دلاری به بازار مسکن

با این که خریداری نیست فروشندگانی که تصور می کنند شاید قیمت دلار تا سال جدید بالاتر برود نرخ های خود را بر اساس میزان افزایش احتمالی دلار تعیین می کنند.

افزایش قیمت مسکن در بازار راکد

به گفته او فروشنده ای که مطمئن است اگر ملکش را بفروشد هفته بعد نمی تواند همین ملک را به همین قیمت خریداری کند یا از فروش عقب نشینی می کند یا قیمت خود را بالا می برد .او می گوید در محله تهرانپارس بیشتر مشاوران املاک از وضعیت خرید و فروش ناراضی هستند با این وجود بازار راکد اما قیمت ها رو به افزایش است .

محمود اولاد کارشناس اقتصاد مسکن در این رابطه می گوید: برخی از فروشندگان انگیزه شان از فروش ملک ارتقای آن است وقتی به دلیل  تغییر و تحولات بعد از فروش ملک نتوانند همان ملک را بخرند با پیش بینی افزایش قیمت ریسک خرید بعدی خود را کاهش می دهند به ویژه فرایند خرید و فروش ملک فرایندی دو تا سه ماهه است و از زمان تنظیم مبایعه نامه تا سند ریسک بسیار بالایی وجود دارد و ممکن است به دلیل افزایش قیمت ها فروشنده هزینه ضرر و زیان را پرداخت اما از فروش عقب نشینی کند هرچند در حال حاضر به گونه ای رقم ضرر و زیان را تعیین می کنند که این ریسک کاهش پیدا کند.

بازار مسکن

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.