کد خبر : 24844 / /
/

متخصصان زوج درمانگر برخی از اختلافات عمده زوج ها را در کسالت های رابطه جنسی می دانند و توصیه‌ می کنند به نحوی راه‌هایی برای غلبه بر کسالت رابطه جنسی در هر دهه از ازدواج پیدا کنند.

حفظ هیجانات جنسی در روابط طولانی مدت ضرورت مهمی است که از یاد می رود.

به گزارش خبرنگار خط سلامت این یک واقعیت است که فراوانی رابطه جنسی در روابط طولانی مدت به تدریج کاهش می یابد. برخی از زوج‌ها رابطه جنسی را متوقف می‌کنند. در حالی که زوج‌های دیگر رابطه جنسی شان را حفظ می کنند، اما رابطه جنسی به یک کار طاقت فرسا و کسل کننده تبدیل می‌شود.

متخصصان زوج درمانگر برخی از اختلافات عمده زوج ها را در کسالت های رابطه جنسی می دانند و  توصیه‌ می کنند به نحوی راه‌هایی برای غلبه بر کسالت رابطه جنسی در هر دهه  از ازدواج پیدا کنند.

در روابط زوجی چاشنی بخشیدن به رابطه جنسی ممکن است به معنای ایجاد موقعیت ها یا شیوه های مختلف برای ایجاد این تنوع باشد تا هیجان را افزایش دهد. البته، برای برخی افراد تازگی رابطه جنسی لزوماً لذت بردن از موقعیت‌ها و اعمال گوناگون با یک شخص نیست، بلکه درگیر شدن در همان موقعیت‌ها و اعمال قدیمی، اما با شرکای جنسی متفاوت است. خیانت یا انواعی از رابطه جنسی باعث ایجاد هیجان در رابطه جنسی با شرکای جدید و متفاوت می شود.

در برخی مواقع هر چیزی که زمانی جدید و هیجان انگیز بود می تواند قدیمی و تکراری شود. هر کسی ممکن است پس از چند بار امتحان کردن منابع جدید، دچار خستگی در رابطه جنسی می شود. آیا ما محکوم هستیم که برای همیشه به دنبال چیز جدید بعدی در رابطه جنسی باشیم تا هیجان موقتی را تجربه کنیم و تا مدتی از این تکرار بی پایان خسته کننده دور بمانیم؟

روانشناسی کسالت

گاهی به نظر می رسد دنیای اطراف به اندازه کافی محرک و هیجان برانگیز نیست.  احساس پوچی و زندگی بدون چیزی که واقعاً فرد را درگیر خود می کند بی معنا به نظر می رسد. گاه افراد می خواهند نسبت به هر کاری که انجام می دهند اشتیاق داشته باشند و بی تفاوت می شوند وقتی چیزی وجود نداشته باشد که توجه را برانگیزد. می‌توان چرت زد، یا اگر حوصله‌ فرد سر رفته است، اما هنوز کاملاً بیدار است و ممکن است آشفته شود.  اغلب افراد زمانی که بی حوصله هستند رابطه جنسی دارند با این حال، اگر رابطه جنسی خسته کننده باشد، ممکن است مجبور شوند برای فرار از کسالت به چیزهای دیگری مثل مواد روی بیاورند.

بی حوصلگی نه تنها یک احساس، بلکه یک نگرش نسبت به چیزی است که در مقابل شما و نداشتن کنجکاوی است. کنجکاوها هرگز خسته نمی شوند زیرا همیشه می توانند چیزجالبی را درست در مقابل خود پیدا کنند. کنجکاوها می توانند دنیایی را در یک دانه شن ببینند. بی حوصله ها فقط یک دانه شن را می بینند، بنابراین از کمبود تخیل حاکی می شود.

هراکلیتوس فیلسوف می گوید هرگز نمی توان دو بار به یک رودخانه پا گذاشت. در واقع، داشتن رابطه جنسی با یک فرد با استفاده از پوزیشن های مختلف دیگر تکراری نیست. متخصصان می گویند: شما و همسرتان برای همیشه در حال تغییر هستید. این فقط پیری تدریجی بدن نیست ، بلکه تغییر خلق و خوی و شخصیت به عنوان تجربیات زندگی، ما را تغییر می دهد. پس احساس افراد نسبت به این تغییرات تعیین می کند که رابطه جنسی خسته کننده یا هیجان انگیز باشد.

اگر تغییرات را دوست دارید، ممکن است رابطه جنسی هیجان انگیز باقی بماند.  شریک زندگی ممکن است مانند شلوار جینی که پوشیده اید، کهنه باشد، اما دنج و آرامش بخش بوده و در آن احساس آرامش کنید . وقتی شریک زندگی بالغ می شود، ممکن است قدردان شخصیت او باشید، بنابراین او را تحسین و به کسی اعتماد می کنید که در کنار شماست یا اگر تغییرات را دوست ندارید خسته می شوید از پیرشدن او احساس انزجار می‌کنید و با توجه به ویژگی‌های شخصیتی تحریک‌کننده او بیشتر آزرده می‌شوید، بدون توجه به اینکه بدترین‌ها را در او جست و جو می کنید معلوم است نمی خواهید با او رابطه جنسی داشته باشید. هنگامی که تغییراتی را که می بینید دوست ندارید، بی حوصلگی یک احساس دفاعی است. تغییرات شما را منزجر می‌کند، بنابراین خود را از رابطه جدا می‌کنید و هیچ احساسی نسبت به او ندارید. در حالی که اگر در مورد احساسات عمیق خود در مورد تغییرات در رابطه جنسی کنجکاو بودید، شاید آنقدرها خسته کننده نبود.

 تکرارهای رضایت بخش

نکته جالب دیگر این است که بسیاری از مردم در واقع از تکرار بی پایان لذت می برند. وقتی صحبت از غذا به میان می‌آید، برخی از افراد همیشه در جستجوی غذای جدید در رستوران شیک بعدی با یک سرآشپز مشهور هستند. با این حال، بقیه دقیقاً می دانند چه چیزی را دوست دارند و کاملاً راضی هستند که همان غذا را روز به روز و دهه به دهه بخورند. شاید در مورد رابطه جنسی هم همینطور باشد: وقتی افراد چیزی را پیدا می کنند که دوست دارند، از داشتن رابطه جنسی با همان شخص راضی هستند. برای بعضی از ما شنیدن موسیقی هم همینطور است. ما نوعی موسیقی را پیدا می کنیم که در نوجوانی دوست داریم و کاملاً راضی هستیم که تا آخر عمر به همان سبک آهنگ‌ها گوش دهیم بنابراین، همیشه درست نیست که تکرار بی پایان، ناگزیر به کسالت منجر شود.

فلسفه ثبات و تغییر

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که شریکی را پیدا کنید که دوستش دارید و با او به اعمال جنسی خود علاقه دارید. دانستن اینکه می‌توانید این کار را داشتن رابطه جنسی با او برای همیشه آرامش‌بخش است، درست مثل این که غذای مورد علاقه‌تان را برای همیشه بخورید یا برای همیشه به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان گوش دهید.بی حوصلگی زمانی حاصل می شود که تغییرات تهدید کننده باشند، بنابراین شما فقط آن را تنظیم کنید. اگر نمی‌خواهید بقیه عمر را برای همیشه به دنبال هیجان بعدی بگذرانید، آن را تنظیم نکنید. با تغییرات کنار بیایید و ببینید که آیا باعث می شود زندگی جنسی شما جالب تر شود یا خیر.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

منبع: خط سلامت 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.